Ik ben benieuwd naar de verhalen van LL over de Zevenheuvelenloop vandaag .
Gisteravond was ik te moe voor een verslag
dus hier komt 'ie.
Ik begon hem wel te knijpen vorige week, want in mijn trainingsschema naar de halve marathon had ik de laatste tijd niet verder dan 9 km per keer (wel rond de 22 km per week) en niet vaak op wedstrijdhardslag gelopen. Maar goed, zo redeneerde ik: "De marathon loop je ook niet als je al 42 km in de trainingen hebt gelopen". Ik ging er gewoon naartoe en zou gewoon rustig lopen en genieten. Voor een toptijd ging ik niet, dat zat er echt niet in.
Ik kon mijn spullen bij een vriendin stallen en daarna liep ik naar mijn startvak. Het viel gelukkig mee met de kou en heb er ook maar kort stilgestaan. Vlak voordat we startten, finishte de nieuwe wereldrecordhouder, dat gaf een leuke sfeer.
Vijf jaar geleden liep ik de zevenheuvelenloop ook, en toen was ik de heuveltraining iets meer gewend. Dat merkte ik vooral vanaf de derde kilometer ofzo. Het was pittig! Maar goed, na een heuvel kun je ook dalen en dat was wel lekker. De kilometers vlogen zo om. Niet echt met toptijden, maar omdat ik nog kon lachen en niet hijgde als een oud paard, was ik tevreden. Het 8-kilometerpunt was fijn (want over de helft), 10 nog meer, want dan zouden we bergaf gaan, had ik ergens gelezen. Ai, dat viel tegen. Er kwam nog een pittige klim tot ongeveer 11 kilometer. Even een zwaar moment. Daarna had ik er zeker wel vertrouwen in dat ik het uit zou lopen en was het ook heerlijk. Ik heb er zelfs nog wat snelle kilometers uitgeperst. Ik finishte in ong. 1.40 en daar ben ik tevreden mee. Ik heb (nog) geen last van mijn spieren of gewrichten heb genoten van de sfeer, de uitzichten en het weer. Verder ook blij dat me dit met een paar maanden trainen gelukt is.