Vegatopia Forum

Hardlopen

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #540 Gepost op: 24 september 2018, 10:47:59 »
Goed joh. Nu op naar die hele marathon!

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #541 Gepost op: 24 september 2018, 10:57:09 »
Het is me gelukt! Ik heb geen last gehad van pijn en kon het in 1 keer uitlopen. Geen geweldige tijd maar ik ben toch hartstikke tevreden omdat ik er niet heel goed voor getraind had. Ik hoopte hem binnen 1 uur en 45 minuten uit te kunnen lopen en zou helemaal blij zijn als ik onder de 1 uur 40 zat: gefinisht met 1 uur, 39 minuten en 38 seconden  ;D  :wortel:

Lekker M! Gefeliciteerd :-)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #542 Gepost op: 24 september 2018, 13:33:23 »
Goed zeg!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #543 Gepost op: 24 september 2018, 13:38:30 »
Super!  :D

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #544 Gepost op: 25 september 2018, 08:55:54 »
Ik ben er behoorlijk uit, hardloopvriendin van loopgroep ook en ze stelde voor om weer met Start to Run mee te doen. Dus daar zijn we vorige week geweest. Het was wel heeeeeel erg voor beginners hoor. We werken toe naar 3km (euhhh) en het langste dat we gelopen hebben is 3 minuten aaneen. Dus tja. Maargoed, wel een leuke sfeer en ach, je pikt er altijd wat van op.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #545 Gepost op: 25 september 2018, 13:19:18 »
Goed joh. Nu op naar die hele marathon!

Mwaaah, maar een halve begint nu wel te lonken, 'maar' vijf kilometer erbij!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #546 Gepost op: 25 september 2018, 13:21:46 »
Ik ben er behoorlijk uit, hardloopvriendin van loopgroep ook en ze stelde voor om weer met Start to Run mee te doen. Dus daar zijn we vorige week geweest. Het was wel heeeeeel erg voor beginners hoor. We werken toe naar 3km (euhhh) en het langste dat we gelopen hebben is 3 minuten aaneen. Dus tja. Maargoed, wel een leuke sfeer en ach, je pikt er altijd wat van op.

Hmm, dat lijkt me wel een beetje frustrerend, hoe lang ben je er dan uit geweest? Zou het niet fijner zijn om samen met haar het langzaam (maar wel sneller dan bij die cursus) weer op te bouwen?

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #547 Gepost op: 25 september 2018, 13:41:31 »

Hmm, dat lijkt me wel een beetje frustrerend, hoe lang ben je er dan uit geweest? Zou het niet fijner zijn om samen met haar het langzaam (maar wel sneller dan bij die cursus) weer op te bouwen?

Ja, zó lang ben ik er nu ook weer niet uit (half jaartje). Heb wel met haar gelopen deze zomer, ze heeft astma en wisseling van medicijnen gaat niet goed. Ze vroeg of ik mee ging naar Start to Run, leek me wel wat maar het is echt wel heel beginners. Maar aan de andere kant vind ik in mn eentje lopen echt niet leuk, dus dan doe ik het niet. En zo ben ik in ieder geval wel wekelijks weer wat aan het doen en hopelijk motiveert het om de draad weer op te pakken (ik vond het nl echt niet meer leuk, en nog steeds vind ik het 'moeten' maar de gezelligheid van de groep houdt me vaak aan het lopen).

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #548 Gepost op: 25 september 2018, 13:53:48 »
Ik heb dat ook wel moet ik zeggen, ik vind het heel lastig om in mijn eentje te gaan lopen. Als ik mezelf eenmaal naar buiten heb gesleept gaat het altijd wel en vind ik het fijn maar het kost heel wat moeite om mezelf te motiveren. Met een groepje mee lopen is veel fijner!

Aiko

« Reactie #549 Gepost op: 25 september 2018, 14:33:59 »
Ik vind het juist heerlijk om in mijn eentje mijn lange fietstochten te maken.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #550 Gepost op: 25 september 2018, 22:07:58 »

Ja, zó lang ben ik er nu ook weer niet uit (half jaartje). Heb wel met haar gelopen deze zomer, ze heeft astma en wisseling van medicijnen gaat niet goed. Ze vroeg of ik mee ging naar Start to Run, leek me wel wat maar het is echt wel heel beginners. Maar aan de andere kant vind ik in mn eentje lopen echt niet leuk, dus dan doe ik het niet. En zo ben ik in ieder geval wel wekelijks weer wat aan het doen en hopelijk motiveert het om de draad weer op te pakken (ik vond het nl echt niet meer leuk, en nog steeds vind ik het 'moeten' maar de gezelligheid van de groep houdt me vaak aan het lopen).

Kan je die korte stukjes dan als interval-training beschouwen, en dus net wat harder lopen; en dan een andere keer alvast een wat stoerdere duurloop doen?

Ik lag om 6 uur vanochtend aan mijn werk te denken, dus ben ik maar gaan hardlopen. hoefde het 's middags niet meer.  8)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #551 Gepost op: 26 september 2018, 10:48:18 »

Kan je die korte stukjes dan als interval-training beschouwen, en dus net wat harder lopen; en dan een andere keer alvast een wat stoerdere duurloop doen?

Ik lag om 6 uur vanochtend aan mijn werk te denken, dus ben ik maar gaan hardlopen. hoefde het 's middags niet meer.  8)

Dat is nog eens gemotiveerd! Ja, zo had ik het ook bedacht, maar van die stoerdere duurloop komt het dan jammer genoeg weer niet... Gisteren stress op t werk, bij thuiskomst zou ik dan eigenlijk even moeten gaan hardlopen, maar ik belande met een glas wijn op de bank. Zo jammer.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #552 Gepost op: 26 september 2018, 18:32:38 »

Dat is nog eens gemotiveerd! Ja, zo had ik het ook bedacht, maar van die stoerdere duurloop komt het dan jammer genoeg weer niet... Gisteren stress op t werk, bij thuiskomst zou ik dan eigenlijk even moeten gaan hardlopen, maar ik belande met een glas wijn op de bank. Zo jammer.
Altijd gaan, desnoods hoef je maar 10 minuten!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #553 Gepost op: 08 oktober 2018, 08:50:19 »
Gisteren Singelloop: 10 k; 1.04.26.

Niet zo heel tevreden, want het kwam echt uit mijn tenen en ik ben ook wel eens sneller geweest.

Te hard van start gegaan waarschijnlijk en best warm.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #554 Gepost op: 15 oktober 2018, 10:15:21 »
Vanmorgen een klein stukje. Rustig aan omdat ik behoorlijk stijf was, maar ik moest maar weer eens beginnen. De zevenheuvelenloop by night komt er weer aan. Ik voelde wel dat er nog veel moet gebeuren, maar ik heb gelukkig nog even.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #555 Gepost op: 18 oktober 2018, 11:12:26 »
Gisteren Singelloop: 10 k; 1.04.26.

Niet zo heel tevreden, want het kwam echt uit mijn tenen en ik ben ook wel eens sneller geweest.

Te hard van start gegaan waarschijnlijk en best warm.

Ja soms heb je van die dagen dat het echt niet wil, frustrerend is dat hè? Maar goed, je hebt hem maar wel mooi uitgelopen :)

Vanmorgen een klein stukje. Rustig aan omdat ik behoorlijk stijf was, maar ik moest maar weer eens beginnen. De zevenheuvelenloop by night komt er weer aan. Ik voelde wel dat er nog veel moet gebeuren, maar ik heb gelukkig nog even.

Succes! Die zevenheuvelenloop lijkt me ook wel leuk, misschien dat ik die volgend jaar eens probeer.

Ik heb nu sinds de DtD niet meer gelopen. Er zit iets een beetje scheef in mijn rug, waarschijnlijk was dat al voor de DtD ook al het geval, maar die 16 km lopen hebben het niet beter gemaakt. Ik mag op zich wel weer rustig aan beginnen maar ik had het enorm druk met andere dingen en zag er ook een beetje tegenop. Volgende week toch maar echt weer aan de slag.
Ik heb gisteren wel (voor het eerst) meegedaan met Bootcamp. Ik heb nu geen spierpijn in mijn handen, voeten en hoofd (probeer het positief te benaderen  :P).

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #556 Gepost op: 18 oktober 2018, 18:13:09 »
Succes!

Dank je.

Ik heb gisteren wel (voor het eerst) meegedaan met Bootcamp. Ik heb nu geen spierpijn in mijn handen, voeten en hoofd (probeer het positief te benaderen  :P).

Dat is nog eens een positieve manier van benaderen.

Ik ben een keer naar bootcamp geweest, maar ik hou niet zo van in de modder liggen. Matjes gebruiken vond de instructeur flauwekul, dat is immers geen bootcamp. De dagen daarna voel je inderdaad wel dat je wat gedaan hebt.
En de spierpijn is de tweede dag het ergst... Sterkte. Of ga vandaag nog een hersteltraining doen, gewoon een kwartiertje rustig rennen, dan ben je eerder van je spierpijn af.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #557 Gepost op: 05 november 2018, 15:49:09 »
Bah, ik ging vandaag weer even een stukje hardlopen op aanraden van de fysiotherapeut, maar na 2 km ging mijn knie pijn doen en nu heb ik er nog steeds last van met traplopen en fietsen :(

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #558 Gepost op: 06 november 2018, 09:49:07 »
Vervelend. Ik hoop dat het gauw weer over gaat.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #559 Gepost op: 17 november 2018, 22:55:15 »
Zo. Dat zit er weer op. Ik had al spierpijn, maar nu ben ik heel stijf. Maar ik heb net sneller dan 10 km per uur gelopen, dus ik ben redelijk tevreden.