Amusante column, vast heel herkenbaar voor bankzitters die dankzij Evy en aanverwanten plotsklaps aan het hardlopen zijn geslagen:
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/nov/06/charlie-brooker-becomes-a-runner
Opgeklopte pulp met literaire ambities
Gewoon hardlopen. Niet dik doen.
''Nee jij trekt volle zalen.''
Ik vond het wel een grappige column. Ik zal ook maar uit de kast komen, heb net de vierde training van hardloopschema gedaan, en ga binnenkort met het beginnersklasje van de hardloopwinkel meedoen.
Ik vind aquarobics wel veel leuker maar ja, het zwembad is niet altijd beschikbaar en twee schoentjes wel.
Een probleem: ik had de laatste maanden niet eens meer aan mijn achillespezen gedacht. Maar ooit geblesseerd gaat dat nooit meer over. Ook niet na 12 jaar en ik merk dat daar mijn zwakste punt gaat zitten.
Heb je wel eens aan voetoefeningen gedacht? Ik kan je er een aantal leren, waar je echt iets aan hebt. Als je interesse hebt, laat me dan weten.
En gedacht, en eentje ook gedaan (op en neer op de onderste tree van de trap). Ik weet alleen niet of daar het punt zit. Ik heb 12 jaar geleden mijn achillespezen overbelast met een daglange wandeling door de sneeuw, en door de kou voelde ik niet dat rechts in mijn schoen bij de enkel een stukje leer stuk was en dubbelgevouwen was gaan zitten.
De volgende dag, vooral rechts, dus ei-grote bobbels op mijn enkels en het gevoel alsof ik op messen liep. Dat ging over met wat terugvallen, en nu kan ik gewoon weer einden wandelen.
TENZIJ.... Er iets tegen de achillespees aankomt. Hoge wandelschoenen? Doen na 1 minuut al pijn. Soms eerder, weet ik niet hoe snel ik ze uit moet doen. Bij de hardloopschoen was het niet al in de winkel, maar wel bij het eerste rondje. Op advies er een zooltje ingedaan, maar vooral omdat de schoen dan minder vol op de achillespees eindigt.
Mijn man en ik hadden het er gisteren dus al over: moet ik hem sterker maken, rekken, of boeit dat niet. En wat kan er aan de pees verandert zijn, dat er echt niks meer tegenaan mag komen?