Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #260 Gepost op: 20 september 2012, 08:27:43 »
Goed bezig, Eno!

Klinkt goed, Maartje! Misschien kun je voor jezelf uitdagingen gaan inbouwen, zodat je tijdens het lopen ook meer lol hebt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Hardlopen
« Reactie #261 Gepost op: 20 september 2012, 08:54:33 »
Het is niet dat ik het heel stom vind, ik ren alleen niet woest-genietend rond.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #262 Gepost op: 20 september 2012, 11:11:50 »
Ik kan nu ook niet zeggen dat ik bevangen word door een 'runner's high'. Misschien moet je daarvoor ook langer rennen dan een half uurtje. Maar onder het rennen kan ik wat mensjes kijken en dan is het ook wel weer leuk. Vooral het tevreden gevoel na afloop is de beloning.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #263 Gepost op: 20 september 2012, 11:16:32 »
Vooral het tevreden gevoel na afloop is de beloning.

Precies, ik heb het tijdens het lopen ook zelden.

Ik ga volgende week weer beginnen. In de zomer sport ik zelden buiten vanwege hooikoortsklachten. Nu zal het wel weer gaan. De afgelopen weken had ik ook een gevoelige knie (en een flink chagrijn) na al te woest berg wandelen. Nu moet ik er maar aan geloven, want de zevenheuvelenloop nadert snel.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #264 Gepost op: 20 september 2012, 15:02:56 »
Ik vind (vond) wel uitdaging in de loopband, steeds langere intervallen met steeds hogere snelheid (bij beide onderdelen van de interval) en dan kijken wat de hartslag doet. Zodra de piek afvlakte, kon de interval weer veranderd.
Als je buiten gewoon een duurloopje doet, is het meer verstand op nul blik op oneindig en een lekker ritme vinden. Baantjes zwemmen is saaier  ;D

Ik heb vorige week stiekem weer tien min. op de loopband gestaan, omdat alle crosstrainers bezet waren. Het waren de tien leukste minuten van de zaterdag, maar ik voel het nu toch nog wel in mijn knie. En aangezien ik geacht wordt het hele ziekenhuis door te lopen met patiënt en drie keer per week te RPM'en kan ik me dat gewoon niet veroorloven. Dus zo heel af en toe, als alle crosstrainers bezet zijn, mag ik van mezelf op de loopband en ik heb met mezelf afgesproken dat zodra het tijdens het lopen al pijn begint te doen, ik onmiddellijk stop.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #265 Gepost op: 20 september 2012, 20:12:11 »
Vorige week met Muppet mee geweest naar bootcamp, helaas  werd ik meteen daarna overvallen door de griep. Maar was meteen super enthousiast! En wel een goed schema gevonden om te gaan hardlopen naast t 1x per week bootcampen. En nieuwe schoenen gekocht, kortom ik heb er weer zin in  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #266 Gepost op: 21 september 2012, 08:04:24 »
Vorige week met Muppet mee geweest naar bootcamp

Bootcamp is de bom! Succes!

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #267 Gepost op: 21 september 2012, 16:40:43 »
Het viel me als asportief persoon heel erg mee en kon me ook niet herinneren ergens zo positief over geweest te zijn op sportte ier :) blij dat ik iets gevonden heb wat ik zeker te weten ook ga volhouden!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #268 Gepost op: 24 september 2012, 01:03:37 »
Vandaag weer eens twee rondjes Hohnsen gelopen. Mijn teen is nog steeds wat gevoelig (of die ooit weer beter wordt, geen idee), maar dat kan voor de rest geen kwaad. Mijn (rechter-)knie en mijn enkels heb ik vooraf uitgebreid gestrekt, en ook achteraf een uitgebreide cooling-down. Tijdens en na het lopen bleek dat zijn vruchten af te werpen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #269 Gepost op: 24 september 2012, 08:24:31 »
Gisteren een rondje gelopen (7,5 km ofzo). Viel me helemaal niet tegen. Geen last van mijn knie en ik was ook nog fit ook. Fijn dat het hooikoortsseizoen eindelijk over is!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #270 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:00:10 »
Omdat de Zevenheuvelenloop nu toch wel behoorlijk dichtbij komt, wat kilometers in de benen proberen te krijgen. Zaterdag heb ik een uurtje gelopen en vandaag wat langer. Een kilometer of 12. Ben er behoorlijk moe van. Nu maar even weer een paar dagen rust, maar als het zo door blijft gaan, moet het wel lukken.

Offline chantalv80

• 911
Hardlopen
« Reactie #271 Gepost op: 11 oktober 2012, 16:10:37 »
Omdat de Zevenheuvelenloop nu toch wel behoorlijk dichtbij komt, wat kilometers in de benen proberen te krijgen. Zaterdag heb ik een uurtje gelopen en vandaag wat langer. Een kilometer of 12. Ben er behoorlijk moe van. Nu maar even weer een paar dagen rust, maar als het zo door blijft gaan, moet het wel lukken.

Succes!
Want a sugarcube?

Offline Marthe

• 274
Hardlopen
« Reactie #272 Gepost op: 28 oktober 2012, 10:14:11 »
Vandaag weer eens begonnen met Evy.
Vorige zomer (2011) het hele programma uitgelopen, en deze zomer opnieuw een poging, maar die strandde (geen tijd, geen zin, water langs mijn route vervuild door blauwalg, dus dat rook ook niet zo lekker). Nu het uurtje extra tijd maar sportief benut. Leuk, maar wel koud, zeker op dit beginnerstempo. Misschien toch maar eens zo'n warme hardlooptrui aanschaffen...

Deze zomer kreeg ik trouwens last van mijn schenen en knieën (vorige zomer niet). Ik heb schoenen met gel-demping, en las laatst ergens dat je die om de drie jaar moet vervangen omdat de demping verhardt, ook zonder ze te gebruiken dus, en daardoor niet meer goed werkt met blessures als gevolg. Ik heb deze schoenen al bijna 4 jaar en met tussenpozen worden ze vrij intensief gebruikt. Wat denken jullie van dat verhaal? Verkooptruc? Hoe snel vervangen jullie je schoenen? Of moet ik gewoon langzamer opbouwen en meer rekken en strekken?

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #273 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:11:34 »
volgens vriend die flink veel hardloopt moet je je schoenen idd na 2-3 jaar vervangen of als je meer dan 1500 kilometer op gelopen hebt. Dat laatste red hij eigenlijk altijd binnen een half jaar :D

Offline chantalv80

• 911
Hardlopen
« Reactie #274 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:01:56 »
volgens vriend die flink veel hardloopt moet je je schoenen idd na 2-3 jaar vervangen of als je meer dan 1500 kilometer op gelopen hebt. Dat laatste red hij eigenlijk altijd binnen een half jaar :D

0_o oeps..... ik heb de mijne al 5 jaar (an ja....ze worden wekelijks gebruikt)
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #275 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:55:39 »
maar als je dus maar heel weinig rent kan dat prima ;)

Offline chantalv80

• 911
Hardlopen
« Reactie #276 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:40:22 »
maar als je dus maar heel weinig rent kan dat prima ;)

10 KM per week.  ;)
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #277 Gepost op: 19 november 2012, 06:04:02 »
De oorzaak van waarom opbouwen zo slecht ging met sporten is gevonden, inspanningsastma. Dokter zei dat t daarom dus ook logisch was dat t niet echt lekker lukte met zelfstandig trainen. Nu een pufje gehad om mee te sporten. Is lastig te oordelen of t echt werkt, want nu al 2 weken strontverkouden, maar heb er vertrouwen in.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #278 Gepost op: 19 november 2012, 09:13:43 »
7-Heuvelenloop: 1.27.02 Een tijd die ik nooit verwacht had. Ik ben trots. En kapot ;)

Offline chantalv80

• 911
Hardlopen
« Reactie #279 Gepost op: 19 november 2012, 12:07:48 »
Vervelend lijn! Ik hoop dat je snel weer opknapt :)

@ LL:  :thumbsup: Mooie tijd!
Want a sugarcube?