Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Hardlopen
« Reactie #240 Gepost op: 25 mei 2012, 10:25:07 »
Ik heb ooit gehoord dat de meeste mensen meerdere keren in hun leven een teen breken en dat er meestal niets aan gedaan wordt omdat dat niet nodig is.

Maar het lijkt me wel verstandig om te controleren of hij recht staat (bij breuk of uit de kom, dat kan er volgens mij bij gewone mensen ook zo uitzien), dus ik zou toch even naar de huisarts gaan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #241 Gepost op: 25 mei 2012, 15:02:17 »
Op mijn tiende heb ik een -zoals het later is gaan heten- wiskundig gebroken teen gehad. Hij stond in een rechte hoek (90 graden dus), twee pijnlijke prikken erin en toen hebben ze hem met twee man recht getrokken. Teen ernaast was zwaar gekneusd. Pijnlijke boel destijds, maar misschien komt dat ook wel door de kindbeleving.
Sterkte ermee in ieder geval!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Hardlopen
« Reactie #242 Gepost op: 25 mei 2012, 20:30:13 »
Ik zou wel ff een huisarts er naar laten kijken Eelco.
Vervelend!
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #243 Gepost op: 25 mei 2012, 21:43:21 »
Vandaag twee deadlines moeten halen en gehaald, dus niet bij de huisarts langs geweest. De teen staat verder niet in een rare hoek en doet al veel minder pijn. Na Pinksteren maar eens kijken of huisartsbezoek nog nodig is.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #244 Gepost op: 28 mei 2012, 12:11:49 »
Hoop dat het beter gaat Eelco!

Vandaag voor het eerst weer gerend. Rustig beginnen: in november ga ik voor de 15 km 7-heuvelenloop!

Offline eno2

• 758
Hardlopen
« Reactie #245 Gepost op: 02 juni 2012, 20:49:06 »
Over stretching:

Sinds ik dagelijks rek &strek (minimum 25´) , drie jaar al, heb ik nauwelijks nog spierproblemen bij het het afstandslopen. Laat ik het een tijdje na, dan komen de blesssures terug opduiken. Voor wi eer niet in gelooft zou ik zeggen: baat het niet, dan schaadt het ook niet. In elk geval stretchen na het loopje. Altijd....Helpt ook tegen de spierpijn later en versnelt de recuperatie.

Eet wat best is voor de planeet.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #246 Gepost op: 03 juni 2012, 01:45:58 »
Hoop dat het beter gaat Eelco!
Zo langzamerhand begint de teen weer normaal te doen. Duidelijk niets ernstigs, maar wel iets dat zijn tijd nodig heeft. Veel tijd, helaas.

In aanvulling op eno2's streching-verhaal: mee eens. Ik heb een aardige lijst oefeningen (buik- en rugspieren) die ik vrijwel dagelijks doe - als ik ze niet doe, krijg ik namelijk pijn in mijn rug (scoliose). Die pijn is een prima stok achter de deur, overigens  ;D. Maar na het lopen, als het lichaam en de spieren warm zijn, zijn die oefeningen minstens dubbel zo effectief (na een korte pauze, zodat je ze in rust kunt uitvoeren). De opwarmoefeningen in mijn koor waren ook altijd erg nuttig: niet zomaar doen, maar vooral voelen waarvoor de oefening bedoeld is. Dat zie ik bij veel joggers verkeerd gaan: snel het bovenlichaam en de armen naar beneden laten hangen, iets te krampachtig iets te ver naar links en rechts reiken, om dan ongecontroleerd weer rechtop te gaan staan, en dan nog een keertje. Dan kun je het net zo goed (of eigenlijk beter nog) laten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #247 Gepost op: 03 juni 2012, 08:28:05 »
Volgens mij kan stretchen geen kwaad, maar is het niet noodzakelijk. Ik baseer me op de krantenartikelen die bij ons daarover in de sportschool hangen. Sommige sportleraren doen het ook niet meer, maar geven er wel tijd voor, omdat veel mensen het bij het ritueel vinden passen. Ik stretch niet meer, maar begin wel rustig. En loop na het hardlopen ook wel een stukje gewoon.

Andere spieroefeningen doe ik op een ander moment.

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #248 Gepost op: 03 juni 2012, 08:41:47 »
Warming up en cooling down zijn belangrijk, maar of dat met stretchen moet, daar zijn de deskundigen het niet over eens. Ik vind het wel lekker om na een inspanning te rekken, maar dat is persoonlijk.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #249 Gepost op: 03 juni 2012, 09:31:29 »
Nu mijn knie weer doet alsof hardlopen geen probleem meer zal zijn, heb ik alweer een akkefietje waardoor ik niet kan hardlopen. Een alleszins onspectaculaire botsing met een ligstoel, in een poging onze hond Lytse in het gareel te krijgen. Linkervoet, een-na-kleinste teen. Gewoon verstuikt of toch gebroken? Drie dagen na dato is de teen nog steeds dik en rood. Ik vond dat ik hem wel kan bewegen, maar moet toch K. gelijk geven: 'het is de rest van de voet die beweegt'. Een beetje hakkekrukken doe ik wel, maar lopen is goed mogelijk. Gewoon nog even aanzien of morgen toch even naar de huisarts (en dan nog, wat levert dat op)?

Ik lig er dus ook uit door mijn teen: de mijn heeft nog diep paarse plekken, dus het zal nog wel even duren. ;(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #250 Gepost op: 03 juni 2012, 22:29:52 »
Wat balen zeg Bambi! Hoe komt dat? (Of heb ik dat gemist?)

Fijn dat het met jou wel weer beter gaat Eelco.

Aiko

Hardlopen
« Reactie #251 Gepost op: 04 juni 2012, 00:35:41 »
In de tijd dat ik nog hardliep, rekte ik altijd alleen mijn kuitspieren door even een seconde of wat tegen een hek aan te leunen met een been naar achter, een been recht onder me, en twee handen plak tegen een hek (of muur). Merkte wel dat als ik dat niet zou doen, dat het lopen er wel minder op werd. En de volgende dag zou je het gaan merken...

Voor en na het lopen wel even een paar minuten rustig inlopen danwel uitlopen. Het inlopen was bij mij in de praktijk ook infietsen, omdat ik eerst een kwartiertje moest fietsen voordat ik op mijn hardlooplocatie aankwam.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #252 Gepost op: 22 juni 2012, 22:49:55 »
Wat balen zeg Bambi! Hoe komt dat? (Of heb ik dat gemist?)

Fijn dat het met jou wel weer beter gaat Eelco.

Categorie blunders, al was ik ook wel erg moe. Ik bleef met mijn teen achter een drempel hangen en ben vol op mijn eigen gebogen grote teen gaan staan. Dat was op tweede pinksterdag, maar heb er nog best last van.
Geen aanrader.

Gwennepen

Hardlopen
« Reactie #253 Gepost op: 30 juni 2012, 08:03:55 »
Iedereen beterschap met jullie tenen.

Mijn vriendin en ik lopen tegenwoordig hard met een bevriende militair. Die kent pittige oefeningetjes. Hij gaat zelf in een boom hangen en dan buikspieroefeningen doen. Wij hebben tegenwoordig ook erg vaak de slappe lach. ;D

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #254 Gepost op: 29 juli 2012, 22:23:46 »
De fysiotherapeut was niet zo gecharmeerd van al mijn gefiets en raadde me aan om naast mijn revalidatieoefeningen weer te gaan joggen (en touwtje te springen). Gisteravond durfde ik dat: 45 min. gelopen op een hartslag van 70%.
Dat ging eigenlijk best goed, mijn knieën werkten best wel braaf mee.
Omdat ik toch wel benieuwd was hoever ik nou gelopen had en omdat ik vandaag toch een beetje stijve benen had (en vanochtend al een zware krachttraining gedaan had en dus geen zin had om het eruit te fietsen), heb ik vandaag precies hetzelfde rondje gelopen in de zin van wandelen. Nu met RunKeeper op mijn telefoontje. Blijkt het toch ruim 6,5 km te zijn. Best een beetje trots op mijn knieën  ;)

Dit was ook de eerste keer dat ik buiten op mijn "nieuwe" schoenen liep. Prima schoenen!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #255 Gepost op: 30 juli 2012, 10:16:03 »
De fysiotherapeut was niet zo gecharmeerd van al mijn gefiets en raadde me aan om naast mijn revalidatieoefeningen weer te gaan joggen (en touwtje te springen). Gisteravond durfde ik dat: 45 min. gelopen op een hartslag van 70%.
Dat ging eigenlijk best goed, mijn knieën werkten best wel braaf mee.
Omdat ik toch wel benieuwd was hoever ik nou gelopen had en omdat ik vandaag toch een beetje stijve benen had (en vanochtend al een zware krachttraining gedaan had en dus geen zin had om het eruit te fietsen), heb ik vandaag precies hetzelfde rondje gelopen in de zin van wandelen. Nu met RunKeeper op mijn telefoontje. Blijkt het toch ruim 6,5 km te zijn. Best een beetje trots op mijn knieën  ;)

Dit was ook de eerste keer dat ik buiten op mijn "nieuwe" schoenen liep. Prima schoenen!

Eh, weet je zeker dat je niet te veel sport?

Ik ben gisteren weer begonnen, nadat ik met pinksteren mijn teen had gekneusd en de kapsels had gescheurd.
Braaf 10x een minuut gedaan met tussenminuutje. Volgende keer mag er weer meer.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #256 Gepost op: 30 juli 2012, 10:24:16 »
Fijn dat het weer lukt bij jou, Bambi.

Volgens mij sport ik echt niet eng veel hoor. Ik doe nu vooral kracht- en revalidatietraining. Pas afgelopen week ben ik weer echt met fietsen begonnen, want he, het is vakantie en mooi weer  :D

Ik had gehoopt vandaag weer een rondje te kunnen lopen, maar dat lijkt me toch nog niet verstandig.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #257 Gepost op: 04 augustus 2012, 15:00:21 »
Woensdag gelopen en vandaag weer. Wel wat stijf in de knie (waarschijnlijk ook door het fietsen), maar het viel niet tegen. Ruim 6,5 km in 46 min. rustig rond de 70% hartslag.
Leuk hoor die support van RunKeeper  :D

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Hardlopen
« Reactie #258 Gepost op: 19 september 2012, 21:52:42 »
Ik vond hardlopen altijd stom, maar ik ben om. (Ik denk inmiddels dat ik het misschien stom vond, omdat ik altijd hardliep als iets anders (leukers) niet kon. Een soort reservesport.)

Ik had bedacht dat ik het komende winter qua tijd niet red om net zo te trainen als vorige winter, terwijl ik dat wel heel prettig vond. En dan ligt het voor de hand om iets te gaan doen wat op elk moment kan, en (vrijwel) vanaf huis.
En toen ben ik ook maar meteen begonnen, inmiddels een paar weken geleden.

Ik weet nog niet zeker of ik het nou echt leuk vind, tijdens het rennen, maar het gaat lekker (ik doe al meer dan een half uur per keer) en ik ben na afloop steeds erg tevreden.
This is between me and the vegetable!

Offline eno2

• 758
Hardlopen
« Reactie #259 Gepost op: 20 september 2012, 01:59:50 »
Per week doe ik nog steeds drie uur BB (Body Building), twee uur hardlopen, twee uur vechtsport, anderhalf uur  zwemmen, en dat is het dan, want het is hier te steil om te fietsen. Niet slecht voor een jong gepensioneerde.
Eet wat best is voor de planeet.