Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #200 Gepost op: 16 april 2012, 19:36:05 »
Ja, dag 2 was erg koud en we klommen tot 4200 meter, op lastige grond, en we hadden dan 2 paar sokken en een plastieken zak in de sandalen gedaan, maar die plastieken zak, dat schuift natuurlijk, dus die moest eraf. Maar goed dat het niet regende. En omdat ik vreselijke last had van hoogteziekte raakten we toen ook niet vooruit, en toen bleek een deel van de route onbegaanbaar wegens pad weggespoeld, en zaten we 's nachts nog uren door te wandelen door een nattige rivierbedding.
Zijn voetjes, daar zijn foto's van genomen, zeer sierlijk met de muggenbeten van dag 3 toen we door het oerwoud liepen, en hij zijn voeten na het doorwaden van een riviertje toch wel een half uurtje niet met insectenwerend spul had ingewreven.
Oef...

De meneer van de hardloopwinkel zei dat je zo'n 1200-1500 km op een paar kunt lopen. Hij heeft mijn voetafzet gefilmd en kwam tot de conclusie dat het links zo wel goed was en dat er rechts een stevige schoen nodig was wegens naar binnen klappende enkel. Verder vond hij idd. dat gezien de staat van mijn tenen mijn oude schoenen te klein waren en dat ik mijn nagels goed kort moest knippen.  

Qua trainingsopbouw had hij ook nog tips: kijken hoeveel km ik het nu "moeiteloos" kan lopen bij hartslag 150-160. Als dat nu al 16 km is, kan ik volgens hem nu al wel een halve marathon lopen (zie ik mezelf nu echt nog niet doen) en is de training alleen gericht op een snellere tijd. En ik mocht na afloop ook best 1-2 dagen een zwaar gevoel of spierpijn hebben, want dat viel onder grenzen oprekken. Als het maar geen week duurde, want dan was je ver over de grens heen. Klinkt wel logisch.

En verder mocht ik best een paar dagen mijn tenen intapen als ik graag wilde lopen. Ik gun ze nog even rust. Er staan hier twee erg lelijke, maar ongetwijfeld goede schoenen op ze te wachten  :)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #201 Gepost op: 16 april 2012, 19:48:30 »
En verder mocht ik best een paar dagen mijn tenen intapen als ik graag wilde lopen. Ik gun ze nog even rust. Er staan hier twee erg lelijke, maar ongetwijfeld goede schoenen op ze te wachten  :)

Goed dat je nieuwe schoenen hebt gekocht! En het lijkt me verstandig om idd even te wachten, al geneest een afgevallen teennagel ook best snel hoor :P. (Ik heb dat gehad na de Vierdaagse. Geloof niet dat mijn schoenen toen te klein waren, want 2 maten groter dan normaal al, maar de laatste paar dagen was ik eigenlijk al over mijn grenzen heen en was ik een en al vocht.)

Heb vandaag een van mijn slechtere trainingen gedaan de laatste tijd. Ik wilde eigenlijk 12 km ofzo lopen. Ik heb dat wel eens eerder gedaan, dus dat kan ik best. Na 55 minuten probeerde ik een heuveltje op te rennen en klap! Niets meer, adem weg, spieren op. Was de wandeling gisteren in Cappadocië gisteren toch te zwaar waarschijnlijk. Ach ja, probeer de rest van de week nog 1 of 2 keer een intervaltraining te doen en dan nog eens een langer stuk.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2012, 19:57:57 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #202 Gepost op: 16 april 2012, 19:51:11 »
Ja, dag 2 was erg koud en we klommen tot 4200 meter, op lastige grond, en we hadden dan 2 paar sokken en een plastieken zak in de sandalen gedaan, maar die plastieken zak, dat schuift natuurlijk, dus die moest eraf. Maar goed dat het niet regende. En omdat ik vreselijke last had van hoogteziekte raakten we toen ook niet vooruit, en toen bleek een deel van de route onbegaanbaar wegens pad weggespoeld, en zaten we 's nachts nog uren door te wandelen door een nattige rivierbedding.

Oeh zeg, dat moet verschrikkelijk zwaar geweest zijn!

Offline greet

• 2.671
Hardlopen
« Reactie #203 Gepost op: 17 april 2012, 09:07:12 »

Oeh zeg, dat moet verschrikkelijk zwaar geweest zijn!
Ja, was ook zo. En tegelijkertijd een van de mooiste tochten die ik gemaakt heb, al kan ik dat stuk in het donker en de hoogteziekte best wel gemist hebben.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #204 Gepost op: 18 april 2012, 07:13:06 »
Kan ik me ook wel weer voorstellen. ;) Ik hoop dat het me dit jaar lukt om mee te gaan met de Tour Mont Blanc, want het is berg wandelen is wel erg gaaf!

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #205 Gepost op: 19 april 2012, 13:14:59 »
Twee krukken rijker en een illusie armer  :(
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #206 Gepost op: 19 april 2012, 13:17:17 »
Jeetje, wat heb je gedaan?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #207 Gepost op: 19 april 2012, 19:18:06 »
Twee krukken rijker en een illusie armer  :(

??? Wat is er gebeurd?

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #208 Gepost op: 19 april 2012, 19:31:17 »
Niet echt iets eigenlijk, alleen toenemende pijn in mijn knie. Zo erg dat ik op een gegeven moment moest stoppen. Braaf nog een km gezwommen daarna dat gaf wel wat verlichting, dus ik blij, dacht dat het ergste geweest was. Gisteravond op de bank werd de boel toch wel erg stijf en vanochtend toen ik wakker werd dacht ik gelijk auw, da's niet in orde, kon er eigenlijk ook niet op staan. Werk afgebeld (not amused) en naar de huisarts. Meniscus is oké, dus bandletsel en de peesaanhechting. Mag het een week lang niet belasten en kruk nu door het huis. En ik moet zeggen dat ik nu al kan voelen dat het rust krijgt, de pijn wordt minder.
:angel: En stiekem ben ik er niet rouwig om dat ik even niet hoef te werken.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #209 Gepost op: 19 april 2012, 19:34:35 »
De huisarts was overigens wel positief, met een beetje geluk mocht ik mijn doel bijstellen: begin juni 5 km pijnvrij lopen  ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #210 Gepost op: 19 april 2012, 19:43:16 »
De huisarts was overigens wel positief, met een beetje geluk mocht ik mijn doel bijstellen: begin juni 5 km pijnvrij lopen  ;)

Hoop dat de pijn snel verdwijnt. Sterkte! En doe lekker rustig aan.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #211 Gepost op: 19 april 2012, 19:45:31 »
Thanks, ik was sowieso van plan om na m'n "doel" nog maar een keer per week te lopen en dan vooral in de vetverbrandingszone  ;) Ik heb het verder al druk genoeg met fietsen en spieren.

Offline Selly

• 30.783
Hardlopen
« Reactie #212 Gepost op: 19 april 2012, 20:30:53 »
Oeh sterkte Haantje
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
Hardlopen
« Reactie #213 Gepost op: 19 april 2012, 21:54:06 »
Ja, sterkte! En een goed herstel!

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #214 Gepost op: 26 april 2012, 16:09:11 »
Na een week krukken en met het pootje omhoog zitten (lang leven de debatten in de tweede kamer) gaat het sinds vanochtend eindelijk beter :cheer:
Dinsdag eerste afspraak bij de sportfysio, dan mag ik onbelast gaan bewegen. Hardlopen zit er voorlopig nog niet in, maar dat vind ik ook niet zo heel erg, als ik maar weer mobiel (1) en sportief (2) word, dan is lopen stap 3.
Morgen mijn werkgever maar eens inlichten, eerst voelen hoe het er morgen voorstaat. Maandag dacht ik ook dat het beter ging met een enorme dip op dins+woensdag.
Op dit moment ben ik in ieder geval blij!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #215 Gepost op: 27 april 2012, 16:47:28 »
Gelukkig!

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #216 Gepost op: 28 april 2012, 17:45:48 »
Woensdag twee blokjes van twintig hardgelopen, vandaag een cross door het bos.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Hardlopen
« Reactie #217 Gepost op: 28 april 2012, 22:58:19 »
Goed zeg  :D
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #218 Gepost op: 29 april 2012, 07:36:38 »
Goed zeg  :D
Dank je. :)

De truc is deels, sluit je aan een loopcursus: groepsdruk, schema met opbouw in gematigd tempo en het dan gewoon doen. En koop goede schoenen.

Het valt me wel op, dat ook dan, zelfs met loopscholing, er steeds veel blessures zijn.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #219 Gepost op: 29 april 2012, 07:41:50 »
Stoer!
Jammer dat lopen zo blessuregevoelig is. Ik begin ook wel eens, maar zodra ik hetbegin van blessure voel stop ik weer. Dat schiet niet op.