Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #660 Gepost op: 17 september 2013, 14:36:04 »
Die 3 ons bij een eenmalige meting zeggen echt helemaal niks. Soms zit er bij mij zelfs anderhalve kilo verschil tussen het wegen 's avonds en het wegen 's ochtends.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
De Afval-Draad
« Reactie #661 Gepost op: 17 september 2013, 15:05:58 »
Ja dat wou ik ook net zeggen. Eén keer meer of minder naar de wc en je zit ook al op zo'n verschil.

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #662 Gepost op: 17 september 2013, 15:06:56 »
Volgende keer ga ik eerst naar de WC  ;D

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #663 Gepost op: 17 september 2013, 22:53:17 »
Mijn TSH is eindelijk onder de 2 (ik ga nog kijken of ik hem rond de 1 kan krijgen, maar onder de 2 is goed) en de duizeligheid is bijna weg, als ik nu duizelig ben, ben ik ook moe, dus het is te plaatsen.

Ik zou nu kunnen gaan dieten, maar ik moet nog even bedenken hoe. Ik ontbijt nu met een smoothie (boerenkool, halve banaan, wat blauwe bessen, sinaasappelsap), lunch is 1 pistoletje houmous, avocado en sla en wat rauwkost zonder dressing en verder eet ik dan een redelijk normale portie avondeten (70-80 gram droge pasta met saus of half bekertje couscous of rijst, of hartige taart of zoiets - allemaal 2/3e van wat ik at voor de operatie ongeveer). Soms snack ik met een zakje gedroogd fruit.
Op dagen dat ik niet werk, eet ik ongeveer de helft hiervan.

Ik kan de smoothie en het pistoletje halveren, in de hoop dat ik dan ga afvallen, maar ik vraag me dan wel af hoeveel vitaminen ik erbij moet gaan slikken om nog een beetje gezond te blijven.

Alternatief is aan de huisarts voorstellen om een paar weken te gaan hyperen, dus ruim onder de 1 te gaan zitten met de TSH. Maar dat is geloof ik ook niet zo gezond.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #664 Gepost op: 17 september 2013, 23:00:13 »
Oja, ik drink 1 beker sojamelk per dag en ongeveer 3 keer per week een glas gingerale.

Offline Sam

• 7.191
De Afval-Draad
« Reactie #665 Gepost op: 18 september 2013, 15:41:55 »
Ik zou zeker niet minderen Fem. Als je zo weinig eet gaat je lichaam ook weer zuiniger met de energie om en van weeromstuit vet opslaan, terwijl je al best weinig binnenkrijgt. Vitaminetabletten kunnen maar voor een deel goedmaken wat je aan voedingsstoffen tekort komt. Is er geen kans dat nu je TSH weer onder de twee is, je lichaam ook weer een beetje in balans komt en je op termijn vanzelf wat af gaat vallen?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #666 Gepost op: 18 september 2013, 16:24:08 »
Het bloedonderzoek was kwijt en moest dus herhaald worden en ik ben in de laatste weken nog minder gaan eten (ik zit gewoon snel vol en heb bijna nooit meer trek) en volgens mij toch aangekomen (mijn rolstoel zit krapper), terwijl mijn TSH toen ook al goed was.

Dus ik ben bang dat dat niet zomaar gaat lukken.

Offline Sam

• 7.191
De Afval-Draad
« Reactie #667 Gepost op: 18 september 2013, 16:37:48 »
Balen zeg. Krijg je daar vanuit medische hoek geen hulp bij van een dietiste ofzo?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #668 Gepost op: 18 september 2013, 16:59:28 »
Nee, en als ik kijk naar de vergoedingsindicatie heb ik daar ook nog geen recht op, tot ik echt boven de 80 kilo zit.

Maar is wel stom, ik denk dat ik nu rond de 70 zit, ik ben iig zwaarder dan ik ooit ben geweest en ik kan dus niet uitsluiten dat ik daar last van heb, qua gewrichten.

Meer bewegen is gewoon niet echt een optie (mijn energiepeil loopt nu op, maar opbouwen moet superlangzaam om te voorkomen dat het weer instort en nu zit een uur sporten er echt nog niet in, zelfs niet een uur pilates/yoga - en 1 uur p/w zet ook niet echt zoden aan de dijk, het halfuur buikspieroefeningen dat ik iedere dag doe is wat dat betreft nuttiger).

Offline Bast

• 4.149
De Afval-Draad
« Reactie #669 Gepost op: 18 september 2013, 19:49:44 »
Met minder eten beinvloedt je de schildklier weer en dan blijf je denk ik bezig, zonder dat je lichaam balans vindt en kan houden. Het krijgt niet de tijd om zelf weer de weg te vinden en bij te draaien. Ik bedoel nu niet je chronische dingen.
Tuurlijk, het is shit, maar hyperen is eveneens een aanslag op je lijf. Naast het afvallen krijg je grote kans op ook andere jofele dingen erbij als slapeloosheid en spierspanningsproblemen. Herstellen gaat niet zo best dan.
Moet je daarna ook maar weer kijken hoe snel en stabiel je ingesteld kan worden. Ik denk dat je met de winter voor de deur het beter even de tijd kan geven en richting het voorjaar een betere basis hebt om af te gaan vallen.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #670 Gepost op: 18 september 2013, 20:02:13 »
Dat klinkt logisch. Ik zal de komende tijd maar naar behoefte eten (tenzij ik behoefte krijg aan heel veel koekjes ofzo) en dan over een paar maanden verder kijken.

Ik denk ook dat ik uit moet komen op meer eten dan dat ik nu doe. Voor de operatie at ik echt veel meer dan nu, bewoog veel minder en was stabiel net boven de 60 kilo.

Offline Bast

• 4.149
De Afval-Draad
« Reactie #671 Gepost op: 18 september 2013, 20:14:39 »
Behoefte kan ook verstoord zijn dankzij je schildklier, dus ik zou het wel even in de peiling houden als ik jou was. Achteraf bedenken dat het niet genoeg was is eigenlijk te laat. Regelmatig eten en als je niet zoveel weg krijgt, kiezen voor zo voedzaam mogelijk zodat je wel zoveel mogelijk voedingsstoffen binnen krijgt. Lijstje maken van de meest ideale combinaties en daarop inslaan en plannen.
Sin chile, no tiene chiste!

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #672 Gepost op: 26 september 2013, 17:41:15 »
Hoe gaat het met hoepelen M.?
Ik heb het gisteren na een hele tijd niet gehoepeld te hebben ook weer eens gedaan. Toch wel lekker. Ik heb het savonds vaak koud (koude voeten) en wat hoepelen helpt dan wel om het warm te krijgen. Ik merk ook dat ik nu het wat kouder is wat meer snoep. Ik ga het hoepelen dus maar weer preventief inzetten.

Offline Salvi

• **
  • 15
De Afval-Draad
« Reactie #673 Gepost op: 29 september 2013, 09:01:14 »
Ik ben inmiddels 16 kg afgevallen, nog wel een stuk of 6 te gaan... Zo weer naar buiten om te sporten :). Mn vetpercentage en buikomvang zitten nog in de gevarenzone dus ik mag nog wel even verder.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #674 Gepost op: 02 januari 2014, 01:24:54 »
Qua afvallen heb ik het in 2013 netjes gedaan. 10 kilo kwijt, eigenlijk allemaal in de zomer maar er is ook niks permanents meer bijgekomen. Sterker nog, in december ging er nog een kilootje af.
Hopelijk krijg ik er in 2014 nog 5 kilo van af, maar met strakke kleren aan ziet het er al behoorlijk goed uit ;).

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #675 Gepost op: 02 januari 2014, 07:46:16 »
Wat goed zeg!
Ik ga er ook weer voor. Wel wat afgezaagd qua goede voornemens, maar wat geeft het. Ik ben gewoon 15 kilo te zwaar en das niet gezond. Daarbij vind ik het me ook niet mooi staan.

Streng aan de lijn past niet bij me, dus het mag best even duren. Wat minder wijn, kaas en vette happen, de porties iets verkleinen en weer braaf 2x per week sporten zou moeten werken.

Offline jol

• 2.653
Re:De Afval-Draad
« Reactie #676 Gepost op: 25 februari 2014, 18:07:12 »
Vorig jaar was het plan 3 kg kwijt te raken, ik kwam er 2 aan  :(  terwijl ik het hele jaar met mijn gewicht bezig was geweest (nogal halfslachtig weliswaar, vandaar waarschijnlijk ook het averechtse effect...). Per 6 januari ben ik opnieuw begonnen, dit keer niet halfslachtig maar met EEN PLAN  ;)

Ik had hier gelezen over de cronometer ofzo (dank Hizi) en heb daar gebruik van gemaakt om inzicht te krijgen in hoeveel (weinig) ik mag eten en wat dat het beste kan zijn. Die meter gebruik ik niet meer maar heeft me wel geholpen inzicht te krijgen.
Ik ontbijt met een shake van soja- of notenmelk met banaan en tarwekiemen, verder veel groenten en fruit, de groenten neem ik als bevroren soep mee naar mijn werk zodat ik ook voor de lunch niet verleid wordt, 's avonds eet ik vaak nog meer soep of een salade, daarbij een beetje van de normale daghap (zoiets dus: een beetje stamppot met een halve rookworst). Ik drink koffie met melk, thee, heel veel water en uitsluitend in het weekend mag ik alcohol. Voor tussendoor heb ik 3 á 4 stuks fruit bij me, die gaan niet altijd op maar ik voorkom dat ik hongerig over straat moet (met alle gevaren van dien  ::)).
Één dag in de week mag ik zondigen maar dat wordt meestal twee dagen een beetje of twee keer een halve dag (het weekend heeft nou eenmaal 2 dagen).
Ik sport twee keer in de week (45 minuten spinklas en daarna nog 20 á 25 minuten krachttraining), ga veel minder met de lift ((bijna) alle trappen omlaag, 3 étages omhoog altijd 3 tot 5 soms, er wordt gewerkt aan uitbreiding op dit gebied) en loop tussen station en werk ipv de tram te nemen.

Al met al met al lijkt het een heel gedoe maar mede door de soepen is het eigenlijk simpel en goed vol te houden.  Ik hoef er niet heel erg over na te denken en loop weinig gevaar hongerig langs allerlei verleidingen te moeten.
De soepen maak ik helemaal zelf zodat ik zeker weet dat er niet veel zout in zit.

En het resultaat mag er zijn, ik ben bijna zes kilo afgevallen dus ik ben al onder het streefgewicht dat ik vorig jaar niet kon bereiken. Kleding die ik al jaren niet meer aan kon (van voor studie en overgang) pas ik weer dus mijn garderobe breidt zich uit zonder dat ik een paskamer in hoef.  :adhd:
Ik ben nu aan het nadenken over wijzigingen de andere kant uit, ik wil dit voedselregime als uitgangspunt laten dienen voor als ik terug meer ga eten.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #677 Gepost op: 26 februari 2014, 21:06:29 »
 :cheer:
Fijn dat het gelukt is, klinkt als een gezonde manier van afvallen!
Veel succes met het behouden van het resultaat.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #678 Gepost op: 26 februari 2014, 22:22:22 »
Wat goed Jol! Hier gaat het langzaam, maar dat geeft niet. Het zat er ook niet in een paar weken aan  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #679 Gepost op: 13 maart 2014, 11:21:28 »
Wil graag een beetje van mijn "kummerspeck" af. Het gaat hierom een paar kilo sinds afgelopen juni. Het hoeft er ook niet allemaal af, want ik was wel erg mager geworden.

Ik ga vooral wat vaker op de fiets naar het werk (ong 40 min.) en ik drink minder alcohol. Beide gezonde manieren en begin me langzaam iets beter te voelen.