Ik ben vorig jaar in een paar weken/maanden tijd 10 kilo aangekomen, voordat werd geconstateerd dat mijn schildklier niet meer goed werkte. Ondertussen ben ik wel iets van 5 kilo kwijt, maar die laatste 5 blijven er heel stabiel aanzitten.
Nu had ik zelf bedacht dat ik gewoon ging wachten tot mijn medicatie goed was ingesteld (dat is nog niet), maar ondertussen heb ik een nieuwe rolstoel nodig, en straks wordt die aangemeten op mijn maten nu, terwijl ik er toch echt vanuit ga dat ik die kilo's er ooit weer af krijg.
Eigenlijk wil ik nu dus gaan afvallen, maar ik zit een beetje vast. Ik vind minder eten niet zo'n goed idee, want zoveel eet ik nou helemaal niet. (ik kom de meeste dagen niet aan de 2000 kcal. Nu heb ik ook minder nodig natuurlijk, maar ik slik me nu al suf aan de vitaminepillen omdat ik gewoon niet zo'n goede bloedwaarden, en nu vind het voedingscentrum nog dat ik gezond eet) maar meer bewegen vinden mijn artsen niet zo'n goed idee, dus dan blijft ongeveer over dat ik gewoon extra schildkliermedicatie ga slikken.
Misschien moet ik een keer naar een dietist, maar heeft dat zin als ik nog niet goed ingesteld ben? (En is er nog een kans dat ik die andere 5 kilo met meer medicatie nog spontaan ga kwijtraken? Ik ben volgens mij nu weer een beetje bijgekomen, maar mijn TSH was ook weer gestegen, dus er lijkt echt een verband te zijn - wat beter vast te stellen zou zijn als ik mezelf vaker woog, maar zo ben ik niet.)