Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Muis

• 1.242
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #600 Gepost op: 09 maart 2013, 13:11:52 »
77 kg :)

Offline greet

• 2.671
De Afval-Draad
« Reactie #601 Gepost op: 09 maart 2013, 20:23:19 »
77 kg :)

:o Ik heb nog nooit van zo'n grote muis gehoord!
;) Neenee, echt waar een dikke proficiat ermee. Hoe voel je je er bij?

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #602 Gepost op: 11 maart 2013, 17:08:59 »
Want a sugarcube?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #603 Gepost op: 11 maart 2013, 17:27:22 »
Haha, voel me er helaas niet al te goed bij :P Heb niet zozeer honger maar mijn lichaam voelt het wel zo, voelt als suikergebrek ofzo.
Ik eet wel regelmatig.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #604 Gepost op: 11 maart 2013, 17:39:02 »
Wie mooi wil zijn moet honger lijden? Maar wel goed op jezelf letten he! Dat je naast regelmatig ook gezond en gevarieerd eet en genoeg van alles binnenkrijgt.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #605 Gepost op: 11 maart 2013, 17:43:31 »
Precies :P
Ja ik zorg wel goed voor mezelf, en ik zorg dat ik alles binnen krijg, slik ook multivitamine met mineralen en wat extra magnesium/calcium. En ik eet gezond op zich.
Maar denk dat het mijn stofwisseling is, die begint wat sneller te worden dus heeft mijn lichaam wat meer eisen ook.

De Afval-Draad
« Reactie #606 Gepost op: 15 maart 2013, 11:54:44 »
Ik heb in mijn hoofd ene gewicht waar ik niet overheen wil... ben pas 4 weken thuis geweest na een operatie waarbij een tumo is verwijdert in mijn been en helaas was ik daarna dus net over dat gwicht heen.
Sinds die tijd de touwtjes maar eens strakker aangehaald, niet meer snoepen en snaaien, beter op de voeding letten en wat meer bewegen.. nu al 2 kilo kwijt... nog 6 tegaan ;D

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #607 Gepost op: 15 maart 2013, 13:08:06 »
Dat is heftig joh, is de operatie goed verlopen?

Hier ook nog wat kilootjes die ik kwijt wil. Maar ik wil er ook geen obsessie van maken.
Ik eet wat minder kaas, probeer de wijntjes door de week te laten staan en haal geen snaaispul in huis.
Ben nu toch alweer een kilo kwijt in twee weken. Vind ik een prima tempo.

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #608 Gepost op: 15 maart 2013, 14:03:47 »
De weegschaal is nog steeds stuk, maar visueel ben ik wel afgevallen door 4 keer per week te sporten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #609 Gepost op: 23 maart 2013, 16:38:28 »
Heb al een week de griep en eten was een ramp dus weer een paar kg eraf :D Zit nu denk onder de 75. Manier waarop is minder goed maar ja, ben toch blij dat die paar kg er ook af is.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #610 Gepost op: 19 mei 2013, 22:18:39 »
Zijn die vetpercentageweegschalen erg nauwkeurig? Waar ik ga fitnessen staat er ene en daar ga ik 1 keer per week op staan. Kan ik serieus nemen wat die aangeeft? En zou het nog uitmaken of ik er op ga staan voor of na het sporten?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #611 Gepost op: 19 mei 2013, 22:35:55 »
Zijn die vetpercentageweegschalen erg nauwkeurig? Waar ik ga fitnessen staat er ene en daar ga ik 1 keer per week op staan. Kan ik serieus nemen wat die aangeeft? En zou het nog uitmaken of ik er op ga staan voor of na het sporten?

Nee, dat vetpercentage zegt niets. Iets met een stroompje dat alleen maar tot de bovenkant vd benen kan komen, dus de rest van je lichaam overslaat. Heb jij slanke benen, maar een enorme bierpens, dan geeft zo'n weegschaal een veel te laag vetpercentage aan.

Een beter resultaat krijg je met huidplooimetingen op verschillende plekken. Je kunt hiervoor een meetlint of een huidplooimeter gebruiken.

Voor een zeer nauwkeurig resultaat moet je onder een scanner.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #612 Gepost op: 19 mei 2013, 23:00:22 »
Dan maar het meetlint :P Maar ik merk zo ook wel verschil :)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
De Afval-Draad
« Reactie #613 Gepost op: 31 mei 2013, 13:00:06 »
Zijn er nog mensen aan het hoepelen? Ik ben door een aantal keren buikgriep achter elkaar eindelijk weer op het gewicht van voor mijn zwangerschap maar ik zou toch wel een iets strakker buikje willen, voor zover dat nog kan. Geen zin in een dieet, geen tijd voor sport (naast het duiken/zwemmen) dus zo'n hoepel lijkt me wel een goede oplossing, maar ik ben ook wel weer bang dat het zoiets is dat je in het begin fanatiek doet maar na een tijdje niet meer. Hoe is jullie ervaring daarmee?
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2013, 14:18:13 door M. »

Offline Sam

• 7.191
De Afval-Draad
« Reactie #614 Gepost op: 31 mei 2013, 14:04:07 »
Ik heb een Powerhoop en ik hoepel nog regelmatig. Hij staat in de keuken en ik hoepel als ik wacht tot het water kookt enzo, paar minuutjes per keer. Ik weet echter van anderen dat ze hem nooit meer aanraken na de eerste golf van enthousiasme.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
De Afval-Draad
« Reactie #615 Gepost op: 31 mei 2013, 14:19:07 »
Is een Powerhoop zo'n ding met bobbels, ja toch? Had je daar erg veel last van in het begin?

Offline Sam

• 7.191
De Afval-Draad
« Reactie #616 Gepost op: 31 mei 2013, 15:08:36 »
Ja, dat is die met bobbels. De eerste paar keer had ik wel even een zeer middel, maar het is te vergelijken met zadelpijn, na een keer of drie is het wel weg. Zelfs als ik het een week niet doe heb ik er geen last van als ik daarna weer begin. Ik doe het niet om af te vallen maar wel voor sterkere buikspieren, en dat werkt wel goed, je "core" wordt steviger.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
De Afval-Draad
« Reactie #617 Gepost op: 31 mei 2013, 15:17:27 »
Ja dat is precies wat ik wil. Ik hoef niet af te vallen (kreeg zelfs commentaar dat ik te dun werd maar dat kwam volgens mij vooral doordat ik 5 kilo in 2 weken afgevallen was), maar het moet gewoon iets steviger worden.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #618 Gepost op: 31 mei 2013, 17:03:53 »
Ik heb zelf nogal negatieve verhalen over de powerhoop gehoord (slecht voor je organen). Heb zelf een gewone hoepel (wel een volwassene) en daarmee ben ik ook flink afgevallen en blijf ik nu ook prima op gewicht.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
De Afval-Draad
« Reactie #619 Gepost op: 01 juni 2013, 09:51:02 »
Ik heb zelf nogal negatieve verhalen over de powerhoop gehoord (slecht voor je organen). Heb zelf een gewone hoepel (wel een volwassene) en daarmee ben ik ook flink afgevallen en blijf ik nu ook prima op gewicht.

Ik kon daar niet zo snel iets over vinden, dat het slecht zou zijn, heb je misschien een link met info?