Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #580 Gepost op: 21 november 2012, 11:59:09 »
Super Lijn!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #581 Gepost op: 24 december 2012, 11:13:48 »
Neemt er iemand hier acaibessen, al dan niet als hulp bij afvallen? In hoeverre het daarbij helpt is onduidelijk, maar de gezondheidsclaims lijken wel terecht. http://www.elle.nl/health/dieet/dieetoverzicht/Getest-Acai-bessen is er heel enthousiast over.

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #582 Gepost op: 24 december 2012, 17:21:03 »
Hoe gaat het met de afvallers deze maand? Lukt het om het gewicht op peil te houden....of zijn er toch wat kilo's aangesnoept? :)
Want a sugarcube?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
De Afval-Draad
« Reactie #583 Gepost op: 25 december 2012, 01:37:30 »
Hoe gaat het met de afvallers deze maand? Lukt het om het gewicht op peil te houden....of zijn er toch wat kilo's aangesnoept? :)
Nog altijd netjes op gewicht, schoonoma vindt me 'ongezond dun'  ::). En nu ik vakantie heb, jog ik elke 2-3 dagen - niet om af te vallen, maar om in conditie te blijven, dat was er de afgelopen tijd wat bij ingeschoten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #584 Gepost op: 27 december 2012, 08:42:02 »
niks erbij gekomen.... maar zeker niet afgevallen. Heb weinig gesnoept, maar amper gesport. Het is razend druk op mijn werk (werkdagen van 10 uur zijn momenteel geen uitzondering). Morgen ga ik lekker een weekje op vakantie Ski-en, dus wel lekker hele dagen in beweging. Maar toch ook wel veel slecht eten waarschijnlijk. Na dat tripje gaan vriendje en ik weer opletten en minimaal 2x per week sporten.
Dus dan gaat t grote afvalavontuur verder ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #585 Gepost op: 27 december 2012, 09:20:00 »
Pffff ik durfde niet op de weegschaal vanmorgen... Het is niet best, er moet minimaal 10 kilo af, en ik heb een hekel aan sporten en ben dol op kaas en wijn.

Heb me voorgenomen om vanaf 1 januari (jawel, goede voornemens) echt aan de slag te gaan.
Ik hou teveel van de oliebollen van mijn vader om die over te slaan hahaha!
Maareh, ik kom op dit topic dan wel wat vaker buurten denk ik.

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #586 Gepost op: 27 december 2012, 15:16:41 »
Nog altijd netjes op gewicht, schoonoma vindt me 'ongezond dun'  ::). En nu ik vakantie heb, jog ik elke 2-3 dagen - niet om af te vallen, maar om in conditie te blijven, dat was er de afgelopen tijd wat bij ingeschoten.

Ach ja...oma's!  :P Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak waar mijn vet zit, haha.  Ik kon haar mooi mededelen dat er inmiddels een kilo aan zit ;D

Succes alvast lijn en Miranda!
« Laatst bewerkt op: 30 december 2012, 08:12:27 door chantalv80 »
Want a sugarcube?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #587 Gepost op: 10 januari 2013, 18:42:26 »
Nog maar 150 mg te gaan en dan ben ik van mijn medicatie af :D Mijn stofwisseling lijkt al wat beter te worden, helaas heb ik nu wel continu honger, maar ja, dat heb ik er voor over! Was al 2 kilo kwijt :D

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #588 Gepost op: 10 januari 2013, 18:49:18 »
Je was lang weg Muis! Hoe komt het dat je mag stoppen met de medicatie?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #589 Gepost op: 10 januari 2013, 19:02:45 »
Ja kweet het, sorry!

Dat was op eigen verzoek, was het spuugzat om dik en suf te zijn, was net een zombie. Zo kan ik niet leven, 2 jaar was al lang zat. Heb die tabletten niet voor niks maar ja, als het mijn keus is, dan heb ik liever hoe het was, ben liever mezelf. En mijn zelfvertrouwen ging eraan de laatste tijd.
Nu voel ik me al een stuk beter.

Aiko

De Afval-Draad
« Reactie #590 Gepost op: 10 januari 2013, 21:45:11 »
Ik heb net van een vriend een stapmeter gekregen. Die telt hoeveel stappen je doet per dag en je moet er 10000 per dag maken. :)

Hij is met een onderzoek bezig daarmee enzo bij de uva. Grappig ding. Nu moet ik er nog 10000- 500 doen :)

Ik had al een paar jaar een cadeaukaart liggen van de ANWB, met 7,50 erop. Die dacht ik vandaag eens te gaan besteden bij de ANWB-winkel in de buurt. Daar de deur uitgegaan met een Travel&Co pedometer (had hier een linkje willen plaatsen naar een plaatje, maar gek genoeg kan ik er geen plaatjes van vinden, alleen een gebruiksaanwijzing. Dus moet je het daar maar mee doen.). Op de verpakking staat achterop dat het 25 euro kost voor ANWB-leden, en 30 voor niet-leden. Op de voorzijde een grote gele sticker met een 10 erop. Een aanbiedinkje, blijkbaar.

Nu heb ik ooit wel eens een oerbasale stappenteller gehad, maar van deze werd ik na het eerste gebruik al gelijk een stuk enthousiaster. Het stappentellen gaat goed (de andere sloeg wel eens wat over), hij is niet gevoelig voor net wat scheef hangen en dergelijke (je hoeft 'm zelfs niet eens aan je broek vast te maken, lekker in de broekzak of jaszak vind ik 'ie ook prima). En geeft niet alleen de getelde stappen weer, maar ook de afstand, tijdens het lopen de snelheid in meters per minuut (km per uur erbij was ook leuk geweest, maar meters per minuut is ook erg praktisch) en verbruikte calorieƫn met gelijk een doorberekening hoeveel gram vet daarvoor opgebrand moet zijn.

En nu ben ik ook een groot voorstander van simpele maar vooral erg functionele apparatuur, dus mag ik dit dingetje wel bij mensen aanraden. Maar er gebruik van zolang het voor 10 euro in de aanbieding is (voor wel- en niet-leden), zou ik zeggen!

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #591 Gepost op: 05 februari 2013, 13:35:57 »
Een maand of zo geleden gaf de weegschaal opeens een getal aan dat niet bij mij hoort. Toen ben ik maar gestopt met tussendoortjes en toetjes, en minder suiker gaan drinken, en de kilo's vliegen eraf. Denk ik tenminste, ik heb een beetje labiele weegschaal die ik niet helemaal vertrouw (maar de trend is naar beneden).

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #592 Gepost op: 06 februari 2013, 08:05:26 »
Een maand of zo geleden gaf de weegschaal opeens een getal aan dat niet bij mij hoort. Toen ben ik maar gestopt met tussendoortjes en toetjes, en minder suiker gaan drinken, en de kilo's vliegen eraf. Denk ik tenminste, ik heb een beetje labiele weegschaal die ik niet helemaal vertrouw (maar de trend is naar beneden).

Dat zou ik ook wel willen... zucht....
Ik moet nodig eens wat minderen met mijn kaasinname denk ik.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #593 Gepost op: 06 februari 2013, 09:51:19 »
Je wil ook een labiele weegschaal? Of stoppen met toetjes en tussendoortjes, en minder suiker drinken?

Hoeveel kaas eet je eigenlijk?

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #594 Gepost op: 06 februari 2013, 10:04:20 »
Dat wil ik allemaal  :D
Ik weet niet precies hoeveel kaas ik eet, maar wel dagelijks in elk geval.
Ben ook erg gek op feta en geitenkaas.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #595 Gepost op: 06 februari 2013, 10:11:19 »
Ik op zich ook, maar ik koop het gewoon niet :P

Maar je zou de porties kunnen halveren, voor de smaak maakt het misschien niet eens veel uit?

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #596 Gepost op: 06 februari 2013, 10:21:05 »
Dat probeer ik de afgelopen week inderdaad, feta heeft genoeg smaak dus je hebt er eigenlijk niet zoveel van nodig.

Wat ik wel lastig vindt, is niet te grote hoeveelheden eten, en dan toch aan alle voedingsstoffen komen. Volgens het voedingscentrum kom ik toch iedere dag wel ergens wat tekort.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #597 Gepost op: 06 februari 2013, 10:47:17 »
En per week? Per dag komt bijna iedereen wel wat tekort, maar per week kun je zien of er dingen zijn die systematisch te laag zijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
De Afval-Draad
« Reactie #598 Gepost op: 06 februari 2013, 11:24:27 »
Per week valt het wel mee, dan kom ik vooral met mijn vitamine D te laag uit, en met mijn koolhydraten gek genoeg.
Wat ik de ene dag tekort kom probeer ik de andere dag wel weer meer te eten. Ik ben er dus wel bewust mee bezig. Maar ik vind het wel een gepuzzel hoor.

Vitamine D slik ik nu wel bij, een hoog supplement (500% adh). En een multi speciaal voor vegetariƫrs, met extra B12 en IJzer. Dat is waarschijnlijk niet echt nodig, maar meer met het idee van 'baat het niet dan schaad het niet'.

Offline Ed Raket

• **
  • 48
    • Hondenschool Doggz
De Afval-Draad
« Reactie #599 Gepost op: 06 februari 2013, 17:24:29 »
Top!  :applaus:
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...