Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #560 Gepost op: 22 oktober 2012, 16:17:01 »
Ook ik ben aan een lijn poging begonnen, 15 kg is het streven  :-\, wel met eenhet idee dat ik dit doel niet voor eind volgend jaar bereikt zal hebben, maar toch. Ik was al bezig dat ik beter in mijn vel wou zitten, maar toen ik een foto zag van 7 jaar geleden waarin ik nog in een maatje 40 paste, moest ik toch even slikken... Kortom tijd om aan de slag te gaan!

Ik had zelf een beetje zitten zoeken op gezonde voeding en dergelijk en wil dat gebruiken in combinatie met het dieet wat mijn moeder gevolgd heeft van de EGA, wat vooral gebasseerd is op gezonde eten, zorgen dat je ook juist je vetten en dergelijke binnen krijgt en op wat je moet eten om te voorkomen dat je snackzin krijgt.

Nu had ik even zitten kijken en pfffff ik dacht kan best wat minder aardappel en brood, maar uhmm als ik dat doe kom ik niet eens aan de 1200 calorieen, goed dat ik het even controleerde, want anders was ik echt op mijn plaat gegaan. Daarnaast probeer ik zo vaak mogelijk naar bootcamp te gaan (deze week toevallig 2x, meestal betekend dat 1x) en daarnaast min 1x per week weer hardlopen op lage intensiteit. Ik heb een hartslagmeter uitgezocht, dus die ga ik van de week bestellen.

Ik heb ook een boel motivatieteksten uitgezocht, hopen

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #561 Gepost op: 22 oktober 2012, 16:34:58 »
Ook ik ben aan een lijn poging begonnen, 15 kg is het streven  :-\, wel met eenhet idee dat ik dit doel niet voor eind volgend jaar bereikt zal hebben, maar toch.

Geduld is volgens mij het toverwoord! Niet elke week gaan wegen hoeveel ons je bent afgevallen, dat zegt allemaal helemaal niks. Bij mij is er ook een half jaar ofzo overheen gegaan. Ik heb zelf geen weegschaal en dat is maar goed ook, ik weeg me alleen eens in de zoveel tijd bij mijn schoonouders en dan is het resultaat meteen echt zichtbaar. (en dat motiveert ook meer want bij elke week wegen zul je ook soms een beetje zijn aangekomen wat je misschien kan demotiveren).

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #562 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:06:27 »
Reactie van Garden of Life:
Citaat
Bedankt voor je bericht en je interesse in Garden of Life RAW.
Er is gekozen om geen jodium te gebruiken in de huidige samenstelling van de RAW Multi One a day.
De reden daarvoor is om negatieve beïnvloeding van de schildklierfunctie zoveel mogelijk te voorkomen.
Ter ondersteuning van de schildklierfunctie is het seleniumgehalte van de RAW Multi One a day wel iets verhoogd.

De meeste mensen krijgen gemiddeld voldoende jodium binnen (goede jodium bronnen zijn onder andere: vis, schaal-en schelpdieren, ananas, rozijnen, zeewier en zuivelproducten) .
Een tekort komt veel voor in delen van de wereld waar de grond onvoldoende jodium bevat.

Mocht je een jodiumtekort bij jezelf signaleren, dan zou je kunnen overwegen om een kelpsupplement te gaan gebruiken, of één van de bovengenoemde jodium voedingsbronnen.

Ik krijg steeds meer het idee dat het allemaal wel meevalt eigenlijk.
Kelp wordt afgeraden, omdat het ook teveel jodium kan bevatten.

Ik slik nu wel een multi met jodium, het is totaal onduidelijk of dat nog wel zin heeft als je al schildkliermedicijnen krijgt, maargoed.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #563 Gepost op: 24 oktober 2012, 16:18:06 »
Ook ik ben aan een lijn poging begonnen, 15 kg is het streven  :-\, wel met eenhet idee dat ik dit doel niet voor eind volgend jaar bereikt zal hebben, maar toch.

Geduld is volgens mij het toverwoord! Niet elke week gaan wegen hoeveel ons je bent afgevallen, dat zegt allemaal helemaal niks. Bij mij is er ook een half jaar ofzo overheen gegaan. Ik heb zelf geen weegschaal en dat is maar goed ook, ik weeg me alleen eens in de zoveel tijd bij mijn schoonouders en dan is het resultaat meteen echt zichtbaar. (en dat motiveert ook meer want bij elke week wegen zul je ook soms een beetje zijn aangekomen wat je misschien kan demotiveren).

We hebben wel een weegschaal, maar ik ga er zeker ook niet elke week opstaan. Het doel is dan misschien wel 15 kg, ik vind het belangrijker dat ik strakker in mijn vel kom te zitten. Mocht ik na 10 kg al denken dit voelt goed en beter, dan ga ik me niet blind staren op die 5 kg. Ik ben niet heel smal gebouwd dus hoef ook niet aan de onderkant qua gewicht te zitten. Ik ga wel een soort dagboek bijhouden, waarin ik zet wanneer ik gesport heb, wat ik gegeten heb (en wanneer, ivm onregelmatige tijden enzo), hoe lang ik geslapen heb etc. etc. de manier om te achter te komen waar het goed en waar minder goed gaat. En idd geduld is een schonen zaak, er zal wel eerst 5 kg afgaan op de plaatsen waar t niet af hoeft ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #564 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:15:02 »
Is het juist niet zo dat het vel losser gaat zitten na het afvallen? als je een strak vel wilt, kan je beter aankomen  :P
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #565 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:18:11 »
 ;D ik sport er flink bij en hoop dat dat iets scheelt  :angel:

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #566 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:25:06 »
;D ik sport er flink bij en hoop dat dat iets scheelt  :angel:

Ik hoop het met je mee  :-* 
Al is mijn buikvel nooit meer strak geworden na de zwangerschappen, maar ik kan daar mee leven.
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #567 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:26:17 »
Het is nog niet zo erg dat ik mee kan doen aan obese hoor  :angel:

Offline meisbaer

• 5.622
De Afval-Draad
« Reactie #568 Gepost op: 28 oktober 2012, 14:36:33 »

Even nog wat late reacties:
- Bij biologische producten mogen wel vitamines worden toegevoegd, Provamel en Lima hebben tenslotte ook gewoon soja en rijstmelk met extra vitaminen en calcium. Het wordt echter bij "gewone" producten vrijwel niet gedaan.

- Jozo is de merknaam, waaronder inderdaad Jodiumzout wordt verkocht, maar ook tegenwoordig de gewone zouten (die heetten eerst anders volgens mij). Dus je kan inderdaad zeezout van Jozo kopen zonder jodium.

De Afval-Draad
« Reactie #569 Gepost op: 28 oktober 2012, 14:41:26 »
Je had Jozo, en Nezo, en dan weer Jozo "bevat geen jodium meer" (wettelijke bepaling destijds?). Op een gegeven moment ben ik de weg kwijtgeraakt.Zit er tegenwoordig wel weer jodium in de (gewone) Jozo?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #570 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:26:11 »
Deceptie: in zes weken tijd van 14.5 naar 17.5% vet  :-[
De chocola en de koolhydraten gaan dus weer in de ban.
Over zes weken nieuwe afspraak.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #571 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:27:30 »
Dat is toch allebei heel erg weinig voor een vrouw? Er staat me bij dat ik boven de 25 zat (toen het - honderd jaar geleden - voor het laatst gemeten werd, maar het zal niet heel veel veranderd zijn...)
This is between me and the vegetable!

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #572 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:43:05 »
Ik probeerde een paar weken geleden ook op een weegschaal te staan waarbij het gewicht van je vet, vocht, botten e.d. gemeten werd. Bij iedereen deed meneer weegschaal het prima...behalve bij mij.  Ik had ook best willen weten hoeveel vet ik had  :'(
Want a sugarcube?

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #573 Gepost op: 30 oktober 2012, 14:25:56 »
Het is nog steeds niet heel veel, dat weet en zie ik ook wel, maar echt leuk is het niet als je eng veel sport  :P
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #574 Gepost op: 30 oktober 2012, 15:01:17 »
Het is nog steeds niet heel veel, dat weet en zie ik ook wel, maar echt leuk is het niet als je eng veel sport  :P

Het is echt niet veel hoor!.

Voor mezelf zou ik het nu niet weten, kan me herinneren dat de laatste keer rond de 24 zat. Voordat ik ging sporten boven de 30. Nu zal het wel minder zijn dan de 24, want weeg nu ook wel 5 kg ongeveer minder, maar ik probeer die cijfers niet mijn eet- en sportbeleving te laten beïnvloeden.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #575 Gepost op: 30 oktober 2012, 15:36:40 »
O, als Ellen op 24 zat, zit ik op 30. Nou sport ik ook niet eng veel, maar ik doe ook niet niets.
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #576 Gepost op: 19 november 2012, 05:59:16 »
Eerste mini mijlpaal bereikt, sinds ik eten ook aanpak 2,6 kg eraf! Dat heb ik gisteren gevierd met nieuw hardloopshirt en nieuw regenjasje voor tijdens t sporten. Mijn moeder dacht dat ik al min. 6 kg kwijt was, zo vond ze t uitzien en nieuw shirt gekocht in L in plaats van XL, goede motivatie!

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #577 Gepost op: 19 november 2012, 12:09:33 »
Eerste mini mijlpaal bereikt, sinds ik eten ook aanpak 2,6 kg eraf! Dat heb ik gisteren gevierd met nieuw hardloopshirt en nieuw regenjasje voor tijdens t sporten. Mijn moeder dacht dat ik al min. 6 kg kwijt was, zo vond ze t uitzien en nieuw shirt gekocht in L in plaats van XL, goede motivatie!

:D Ik vind het een hele mooie mijlpaal en helemaal niet 'mini'. Toppie!
Want a sugarcube?

Offline greet

• 2.671
De Afval-Draad
« Reactie #578 Gepost op: 19 november 2012, 16:27:50 »
Super, Lijntje  :thumbsup:

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #579 Gepost op: 20 november 2012, 17:29:26 »

:D Ik vind het een hele mooie mijlpaal en helemaal niet 'mini'. Toppie!

hihi thanx!