Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Wombat

• 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #400 Gepost op: 14 februari 2012, 11:27:33 »
Ik heb een spinningles gevolgd. Een hoop kabaal en veel zwetende mensen. Ik ben er nog niet achter of dat wel zo mijn ding is. Als zo veel mensen zo enthousiast zijn moet ik het misschien toch een kans geven.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #401 Gepost op: 14 februari 2012, 12:24:44 »
Ik heb eind vorig jaar L meegesleept, en ik wist dat hij van zweten houdt en niet van schreeuwende mensen of slechte muziek, dus ik twijfelde of hij het leuk zou vinden, maar hij is helemaal om.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

• 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #402 Gepost op: 14 februari 2012, 13:49:08 »
We gaan het zien, ik geef het nog een kans.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #403 Gepost op: 15 februari 2012, 19:22:29 »
Sinds begin januari zo'n 7 kilo er af. Hopen dat ik het volhoud...

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #404 Gepost op: 15 februari 2012, 19:40:02 »
Wauw, goed zeg Hiziki!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Gabs

• 796
De Afval-Draad
« Reactie #405 Gepost op: 16 februari 2012, 09:59:42 »
Waaaw, super zeg! Hoe doe je dat?

Mij wil het maar niet lukken. De kerstkilos (3 a 4) waren er zo af in het nieuwe jaar, maar wat extras lukt echt niet meer. Ik ontbijt met een klein bakje muesli met yoghurt, dan een kleine/lichte lunch, al had ik met die koude van de afgelopen weken wel af en toe behoefte aan een warm bakje rijst oid. 's Avonds probeer ik kleinere porties te koken en kaas, boter en saus achterweg te laten. Na het eten moet ik wel een stukje cholade eten, maar ik wil me ook niet alles ontzeggen en ik eet 1 tussendoortje 's middags. Frisdrank, suiker in de thee en zoet beleg at/dronk ik al niet, dus valt ook niet te schrappen... De motivatie is intussen ook weer weggezakt, maar misschien moet ik het nog een paar weekjes zo volhouden.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #406 Gepost op: 16 februari 2012, 10:51:49 »
Ik heb gisteren deze documentaire van Bromet gekeken: http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/het-overtollige-vet-van-frans-bromet
Vond het erg verhelderend en weet nu zeker dat ik nooooit naar een sportschool zal gaan :)

En Gabs: misschien zit je nu, zonder die kerstkilo's, wel op jouw "normale" gewicht. Je eet zo te horen erg verstandig en als je ook nog een beetje beweegt, is je gewicht dan niet gewoon goed? (ik heb geen idee hoeveel je weegt hoor...)

Offline Gabs

• 796
De Afval-Draad
« Reactie #407 Gepost op: 16 februari 2012, 12:53:08 »
@brenda_lelie: Mijn gewicht zal inderdaad wel mijn 'gewone' gewicht zijn, ben ook niet echt te zwaar, maar wil eigenlijk voornamelijk van mijn buikvet af, mijn benen en billen mogen ook wat dunner en mijn armen zijn te kwabbelig. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik meer moet bewegen...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #408 Gepost op: 16 februari 2012, 14:18:03 »
Waaaw, super zeg! Hoe doe je dat?

Weinig koolhydraten en veel proteine en vet, zodat ik niet blijf eten en snacken.

Ik eet nu zo'n 1600 kcal (ik beweeg heel weinig, dus voor mij is dat de hoeveelheid om nu ong. een kilo per week af te vallen) en dat is verdeeld in 25% proteine (=90 gram), 25% koolhydraten (=100 gram) en 50% vet (uit vlees, vis, volle kwark, olijfolie en kokosolie/room), en dat is weer verdeeld over 4 a 5 maaltijden. Snacken doe ik niet en heb ik ook geen behoefte aan als ik mijn koolhydraten beperk, hoogstens een wortel.

Afvallen is voor mij niet zo'n probleem, het daarna op gewicht blijven zonder me te goed te doen aan brood, rijst, ijs, chocolade, etc., dat is het probleem ;). Enfin, daar ben ik niet de enige in.

Wat betreft kwabbelige onderarmen etc: zolang het geen los vel is, is het vet. En dat kun je verbranden. Je moet dan verhoudingsgewijs veel proteine eten, dat kweekt spiermassa, en krachttraining gaan doen.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #409 Gepost op: 16 februari 2012, 14:23:36 »
Citaat
Afvallen is voor mij niet zo'n probleem, het daarna op gewicht blijven zonder me te goed te doen aan brood, rijst, ijs, chocolade, etc., dat is het probleem. Enfin, daar ben ik niet de enige in.

Maar dan weet je toch zeker dat die kilo's er weer aan komen als je weer normaal gaat eten? Je kunt toch niet altijd koolhydraatarm blijven eten?
Ik snap het nu van zo'n dieet namelijk niet, het is altijd tijdelijk. Je bent toch al eens eerder veel afgevallen met koolhydraatarm?
De hele tijd afvallen en dan weer aankomen lijkt me ongezonder dan constant te dik zijn eigenlijk, maar goed ik ben sowieso nogal sceptisch over diëten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #410 Gepost op: 16 februari 2012, 14:30:25 »
Citaat
Afvallen is voor mij niet zo'n probleem, het daarna op gewicht blijven zonder me te goed te doen aan brood, rijst, ijs, chocolade, etc., dat is het probleem Wink. Enfin, daar ben ik niet de enige in.

Maar dan weet je toch zeker dat die kilo's er weer aan komen als je weer normaal gaat eten? Je kunt toch niet altijd koolhydraatarm blijven eten?
Ik snap het nu van zo'n dieet namelijk niet, het is altijd tijdelijk. Je bent toch al eens eerder veel afgevallen met koolhydraatarm?
De hele tijd afvallen en dan weer aankomen lijkt me ongezonder dan constant te dik zijn eigenlijk, maar goed ik ben sowieso nogal sceptisch over diëten.

Maar dat 'normale' eten is het probleem. Voor mij geldt dat ik dan blijf eten, ik raak niet verzadigd. Ik moet dat dus eigenlijk niet doen. Helaas is het verslavend lekker... Dat betekent niet dat ik het nooit meer mag, maar niet iedere dag, hoogstens een paar maaltijden per week.

Overigens is dit niet koolhydraatarm, en iemand die fysiek weinig kan bewegen moet gewoon niet teveel koolhydraten eten bij overgewicht. Koolhydraten zijn goed als je ze ook weer kunt verbranden.

Een beetje overgewicht is, zeker voor een vrouw, niet zo'n probleem. Maar ik weeg wel echt teveel, en dan is gezond afvallen minder schadelijk dan constant op dat niveau blijven.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #411 Gepost op: 16 februari 2012, 14:34:02 »
Ja het is lastig natuurlijk als je weinig kan bewegen. Maar de grote uitdaging voor jou zit hem er dus vooral in om je normale eetpatroon te veranderen, hoop voor je dat dat lukt!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #412 Gepost op: 16 februari 2012, 14:47:22 »
Ja het is lastig natuurlijk als je weinig kan bewegen. Maar de grote uitdaging voor jou zit hem er dus vooral in om je normale eetpatroon te veranderen, hoop voor je dat dat lukt!

Me too :P.

Als ik op gewicht wil blijven, zal ik vermoedelijk ook maar max. 1800 kcal kunnen eten en misschien dat ik dan wat weer koolhydraten kan eten, maar alleen als ik dan niet daar honger van blijf houden. Met mijn huidige dieet ben ik dus ook een beetje aan het kijken of ik de problemen die mijn lichaam heeft met koolhydraten, een beetje kan herstellen. Die problemen komen trouwens niet van het overgewicht, die had ik ook al 10 jaar daarvoor, toen ik nog superslank was.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #413 Gepost op: 16 februari 2012, 16:44:07 »
7 kg, dat is veel zeg! :)

Vandaag vroeg iemand me af ik afgevallen ben :) Volgens de weegschaal niet maar had wel het idee dat er wat spek vanaf is, broeken zitten losser.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #414 Gepost op: 21 februari 2012, 22:37:20 »
Omdat het fietsuur op dinsdag steeds vol was, was er met ingang van vandaag een tweede uur. We waren met z'n tweeën. Bijna privéles dus  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

• 2.630
De Afval-Draad
« Reactie #415 Gepost op: 22 februari 2012, 12:21:47 »
Dat is wel heel fijn! Hopelijk blijft het een beetje rustig.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

De Afval-Draad
« Reactie #416 Gepost op: 22 februari 2012, 14:46:01 »
Ik heb gisteren deze documentaire van Bromet gekeken: http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/het-overtollige-vet-van-frans-bromet
Vond het erg verhelderend en weet nu zeker dat ik nooooit naar een sportschool zal gaan :)

Moet je vooral niet doen, als je niet wilt afvallen. Of je conditie wilt verbeteren, of meer spieren wilt krijgen. En spieren zijn ook massa, alleen daar voel je je wél prettig bij. Ik zal eerlijk gezegd blij zijn als alle 'goedevoornemensafvallers' door hun inspiratie heen zijn, nemen ze tenminste niet meer alle apparaten in beslag :) En dat klinkt negatief, maar van alle mensen die op mijn sportschool zijn binnengekomen om af te vallen, zijn het alleen die die dat doen door koppig volhouden. En dat moet je dan ook blijven vasthouden. Een maandje trainen is niet genoeg - alles wat er snel afgaat komt er net zo snel weer aan.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #417 Gepost op: 22 februari 2012, 17:40:14 »
Spinning klinkt wel leuk vind ik, zit er over te denken om dat mss es uit te proberen. Lijkt me ook erg gezond.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #418 Gepost op: 24 februari 2012, 14:53:38 »
Zo meteen krijg ik een nieuw fitnessprogramma en een pipo-de-clown fittest op de fiets + idem vetmeting  :D
Zin in! Ik ben er uit mijn werk speciaal voor langs de sportschool gefietst om op de valreep nog een afspraak in te plannen. Sportief begin van de vakantie.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #419 Gepost op: 24 februari 2012, 20:52:15 »
Zo meteen krijg ik een nieuw fitnessprogramma en een pipo-de-clown fittest op de fiets + idem vetmeting  :D
Zin in! Ik ben er uit mijn werk speciaal voor langs de sportschool gefietst om op de valreep nog een afspraak in te plannen. Sportief begin van de vakantie.
:nooo: Deceptie...