Ja, dat is gezond. Ik krijg veel proteine en groenten binnen en alle vitaminen en mineralen (wel met behulp van multi. Dit dieet is eigenlijk bedoeld om met vlees te eten en dan krijg je alle B-vitamines binnen). Doordat je veel proteine eet en weinig carbs, heb je aan veel minder calorieen per dag genoeg en heb je tussendoor geen honger. Je moet wel zorgen dat je voldoende eet; de eerste week kwam ik geregeld onder de 1000 kcal per dag uit en dan wordt je slap.
Ik heb een flinke maag en als ik gewoon tussendoor 1 Bossche Bol zou eten, heb ik na een uur al honger. Hetzelfde geldt voor pasta: 1 portie en na een uur weer honger. Het verzadigt bij mij gewoon niet door de grote hoeveelheid koolhydraten. Bovendien krijg ik er enorme bloedsuikerdips van. Ik heb een keer een week gedieet met kcal tellen en ik had de hele dag door honger. Voor mij is low carb high protein dus ideaal.
En ik eet op zo'n smokkeldag geen bak ijs, maar gewoon een portie ijs (of 2), wat snoep, wat brood, etc.
Het eten is gewoon lekker, alleen soms saai. Vanavond eet ik bijvoorbeeld (weer) groenten 'en papillot' met creme fraiche en parmezaan, heerlijk toch! En morgen (weer) asperges met eieren. En vh weekend bijvoorbeeld een Griekse salade. De proteinepoeder is trouwens erg lekker! Net chocomelk.
Overigens is karig eten erg gezond; wil je gezond heel oud worden, dan moet je dat juist doen. Bij mij gaat het vooralsnog om afslanken;).
Ik zal altijd wel low carb moeten blijven eten, omdat ik van koolhydraten honger blijf houden. Vind ik geen probleem, omdat ik me er ook fitter door voel. Als ik straks een goed gewicht heb bereikt, weeg ik me gewoon geregeld om te zorgen dat ik er niet overheen ga, maar zal ik tussendoor wel vaker wat 'smokkelen'.