Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Muis

• 1.242
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #280 Gepost op: 28 december 2011, 19:57:43 »
Er gaat gewoon amper wat van af, zoveel eet ik niet, ik drink alleen koffie, thee en water dus komt niet door frisdrank of melk ofzo. Voor ik die tabletten had at ik veel meer en woog ik veel minder.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #281 Gepost op: 28 december 2011, 20:13:13 »
Maar het is niet per se zo dat je goed bezig bent als er vijf kilo in een week af is. Je bent wel goed bezig als je gezond(er) eet en meer/genoeg beweegt, dat werkt op de lange termijn het beste. Lukt dat?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #282 Gepost op: 28 december 2011, 20:24:27 »
Ik zou al tevreden zijn met 1 kg per week, ik eet wel gezond, en ik probeer weinig koolhydraten te eten. Normaal beweeg ik genoeg alleen heb nu een paar dagen vakantie. Misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben.

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #283 Gepost op: 28 december 2011, 20:31:25 »
Ik zou al tevreden zijn met 1 kg per week, ik eet wel gezond, en ik probeer weinig koolhydraten te eten. Normaal beweeg ik genoeg alleen heb nu een paar dagen vakantie. Misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben.
Ik mikte op een kilo per maand!
Om een kilo vet te verbranden, moest je toch 100 uur joggen?
Dat redt ik niet in een week.
(nee ook niet in maand, maar daar komt eventueel nog een hoger basaal-metabolisme bij)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #284 Gepost op: 28 december 2011, 20:33:00 »
die ene keer dat ik wilde afvallen moest er 4 kilo af en daar heb ik 8 maanden over gedaan. een kilo per week is echt veel te veel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #285 Gepost op: 28 december 2011, 20:38:01 »
Gemiddeld 100 gram per week is 5 kilo in een jaar :)

Volg je een specifiek dieet? En eet je wel brood?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #286 Gepost op: 28 december 2011, 20:52:37 »
Als een kg per week veel is dan ben ik ongeduldig :P
Ik eet wel brood, of vezelrijke ontbijtbiscuit van van Delft.

Aiko

De Afval-Draad
« Reactie #287 Gepost op: 28 december 2011, 21:47:18 »
Maar je komt ook niet aan met je huidige levensstijl?

Laat iets heel simpels als bijvoorbeeld toegevoegde suiker weg uit je thee, koffie, pap of wat je ook maakt. De rest houd je hetzelfde; evenveel eten, hetzelfde type eten, net zoveel bewegen. Op termijn zal simpel het ontbreken van een paar schepjes suiker per dag over een paar maanden een aardig verschil kunnen maken. En tegelijk zal je daar niet veel van merken (thee zonder suiker bijvoorbeeld, zou een klein beetje gewenning moeten hebben als je altijd thee met suiker hebt gehad, dat dan wel weer. Maar kan desondanks zeker ook erg lekker zijn.). Dus als je serieus denkt dat je niet vooruit komt, voer dan een kleine koerswijziging in die je in principe niet hoeft te merken, en geef het een paar maanden de tijd (door bijvoorbeeld niet op de weegschal te loeren elke week).

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #288 Gepost op: 28 december 2011, 22:01:30 »
Ben ik helemaal met je eens maar werkt bij mij niet omdat ik geen suiker lust, heb het zelfs niet in huis. En ik koop tegenwoordig ook geen chips meer of nootjes of chocolade, had wel voor de kerst gekregen maar viel wel mee.

Ik ben de afgelopen weken niet aangekomen, daarvoor wel 8 kg.
Kan dit door medicatie komen? Ik weet wel dat gewichtstoename normaal is bij deze tabletten, maar daar komt lijkt mij wel wat meer bij kijken.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #289 Gepost op: 28 december 2011, 22:07:52 »
Als je niet opeens heel veel gesnoept of gesnackt hebt, zal het wel puur door de medicijnen komen lijkt me?

Had je deze link al gelezen?

Hoe lang moet je de medicijnen nemen?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #290 Gepost op: 28 december 2011, 22:28:36 »
Als je niet opeens heel veel gesnoept of gesnackt hebt, zal het wel puur door de medicijnen komen lijkt me?

Had je deze link al gelezen?

Hoe lang moet je de medicijnen nemen?

Dank je voor de link, staan wel wat dingen in die nieuw voor me zijn.

Bepaalde antipsychotica - olanzapine, quetiapine, risperidon en clozapine - kunnen een duidelijke gewichtstoename veroorzaken. Dit komt door een veranderde stofwisseling en een toename van de eetlust.

Ik gebruik quetiapine, dus lijkt me idd door de tabletten te komen. In het begin had ik altijd erge honger, dat is minder nu. Ik gebruik dat middel nu een jaar en ben minstens 15 kg aangekomen, te veel gewoon. Het lijkt wel alsof elke calorie voor 5 telt. Ik heb ooit 70 gewogen door een depressie maar ik weeg nu 80, voor mij is dat abnormaal veel. Ik mag eigenlijk in februari gaan afbouwen maar ik heb 11 januari een gesprek met de arts en ik ga vragen of ik dan al mag afbouwen.

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #291 Gepost op: 28 december 2011, 22:43:14 »
Iemand die ik goed ken kampt met ongeveer hetzelfde. Zij is nu naar een diëtiste, want na de angststoornis en de depressie was ze inmiddels nog het meest akelig van haar toegenomen gewicht. Stoppen met medicatie kan voor haar nog niet, ze heeft nu wel andere gekregen van haar psychiater en ook goede tips van de diëtist. Voor ieder zullen die anders zijn, maar vrij algemeen klonken de adviezen om op tijd te eten en genoeg te eten: dus echt drie goede maaltijden en ook een stuk of twee tussendoortjes. Elke dag jam op brood mag, of vruchtenhagelslag (blegh! maar zij lust het) - maar geen choco hagelslag (ook blegh ;)). Verder snoept ze helemaal niet meer. Dat was wel ook echt belangrijk. In het weekend wel iets, maar verder echt niet. Ze is 20 kg aangekomen, en zal er over een half jaar op deze manier iets van 8 kwijt zijn. Zij is meer gaan snoepen toen ze medicatie ging gebruiken en sporten doet ze niet, fietsen een heel klein beetje.
Jij fietst al een stuk meer dan zij, het is dus denk ik geen heel rare gedachte te denken dat afvallen bij jou wat sneller zou kunnen gaan.
Gezien de andere dingen die speelden vond de diëtist het belangrijk geen al te streng dieet te gaan houden, maar gewoon weer een 'normaal' gezond en regelmatig eetpatroon aan te gaan houden.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 22:47:54 door Temari »

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #292 Gepost op: 28 december 2011, 23:12:35 »
Ik eet regelmatig, en heel veel groente, minstens 500 gram al kom ik ook makkelijk aan 750 gram. Ik doe vaak sandwichspread op de boterham.
Ik ga proberen wat meer geduld te hebben met mijn gewicht, en als ik kan afbouwen of stoppen met mijn medicatie dan zal ik ook wel afvallen, zit gewoon ff in een gewichtdipje, denk omdat ik me vanochtend gewogen heb. Bedankt voor de reacties.

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #293 Gepost op: 28 december 2011, 23:20:48 »
Maar dan doe je het dus gewoon goed!
Heb je eigenlijk weleens overwogen de weegschaal weg te doen? Die weegschaal vertelt je namelijk helemaal niet of je gezond leeft of niet!
« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 23:29:14 door Temari »

Aiko

De Afval-Draad
« Reactie #294 Gepost op: 28 december 2011, 23:28:35 »
Of de weegschaal misschien bij een vriendin neerzetten of elders, en je daar eens in de zoveel maanden eens wegen als je persé de getallen wil zien wijzigen.

Denk dat je een positief resultaat op een gegeven moment wel ziet als je (ik noem maar wat) lichtjes de rondingen van afzonderlijke ribben kunt zien als je je uitrekt, mocht dat nu juist nog niet het geval zijn. Of je krijgt minder bolle wangen danwel iets minder kin / hals als je in de spiegel kijkt, je floept makkelijker in een broek of ziet een spier van je been wat geprononceerder dan voorheen. Kleine subtiele dingetjes die je ineens opvallen, dat je zou kunnen denken: "hé, ben ik misschien wat afgevallen?".

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #295 Gepost op: 29 december 2011, 11:30:23 »
Maar dan doe je het dus gewoon goed!
Heb je eigenlijk weleens overwogen de weegschaal weg te doen? Die weegschaal vertelt je namelijk helemaal niet of je gezond leeft of niet!

Dat ik eigenlijks niks fout doe maakt het juist zo frustrerend voor me.

Niet wegen heeft geen zin, moet bij de psychiater op de weegschaal staan.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #296 Gepost op: 29 december 2011, 14:07:59 »
Als je eens bijhoudt wat je zoal op een dag eet, wil ik er wel eens naar kijken?

Zo lees ik dat je weinig koolhydraten probeert te eten, maar weet je zeker dat je er niet alsnog teveel van binnen krijgt? Dat gaat snel hoor!

Met bepaalde medicatie kun je echt kilo's aankomen, 8 kilo is niet zoveel dan. Ik ken mensen die er praktisch mee verdubbelden in gewicht en dan ook echt binnen een paar maand.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #297 Gepost op: 29 december 2011, 14:21:46 »
Ik weet dat het niet raar is dat ik aan kom maar toch wil ik dat niet accepteren, oke tot 70 kg kon ik nog accepteren, 80 niet, en 15 kg in 1 jaar ook niet :(

Dank je, zal het een paar dagen bijhouden :)

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #298 Gepost op: 01 januari 2012, 21:38:32 »
Heb het je gestuurd in een pb'tje Hiziki.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #299 Gepost op: 01 januari 2012, 22:42:47 »
Heb het je gestuurd in een pb'tje Hiziki.

Had ik gezien! Ik zal je vd week berichtje met tips terugsturen.