Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #240 Gepost op: 25 november 2011, 21:21:18 »
Roeiapparaatbeeldscherm aanzetten, training kiezen, nieuw programma, afstand 500 m en bevestigen. Kun je daar wat mee? Ik kijk woensdag wel even naar de zijkant of daar iets in te stellen valt.
Eerst crosstrainer, dan paar fitnessapparaten, dan 500 m roeien zo snel mogelijk, dan weer aantal fitnessapparaten, weer 500 m roeien, nog wat apparaten en weer op de crosstrainer. That's it.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #241 Gepost op: 25 november 2011, 21:37:59 »
Ja, dan heb je niets aan de zwaarte van het apparaat ingesteld.

Op dit plaatje zie je dat de apparaten allemaal aan het 'roostertje' een uitstekend pijltje hebben, en dat die dingen niet in dezelfde hoek staan. Daarmee stel je in hoeveel weerstand je krijgt.

This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #242 Gepost op: 25 november 2011, 21:41:49 »
Ok, weer wat geleerd. Hij heeft niet verteld dat je daar iets aan kon veranderen. Nogmaals, woensdag ga ik kijken wat er bij het vliegwiel in te stellen valt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

De Afval-Draad
« Reactie #243 Gepost op: 25 november 2011, 23:11:43 »
Ik vind het maar een rare sport, dat afvallen.
Fietsen op apparaten die niet vooruitkomen, roeien in boten die niet varen, en nu ook al vliegwielen? Ik durf te wedden dat je daarmee ook niet rijdend vooruit kan komen, laat staan dat je je ermee door de lucht kan verplaatsen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #244 Gepost op: 26 november 2011, 00:03:40 »
Daar heb ik idd ook altijd wel wat moeite mee, ik aanschouw mezelf dus maar zo weinig mogelijk op metaniveau. Het is ook gewoon een enorm luxeprobleem, zoveel voedsel ter beschikking en je hoeft niet eens zware lichamelijke inspanningen te verrichten om eraan te komen, daarom zoeken "we" die lichamelijke inspanning alsnog op. Maar dan wel met de auto naar de sportschool gaan om dáár op de fiets te gaan zitten, hè?

Aiko

De Afval-Draad
« Reactie #245 Gepost op: 26 november 2011, 01:11:03 »
Maar voordeel boven het verkrijgen van beweging náást een dag werken tegenover de ambachtelijke manier van beweging krijgen, is dat je nu energie verbrandt zonder dat je je lichaam aan ernstige slijtage moet blootstellen zoals dat bij veel beroepen vroeger het geval was. Mijn rug is blij dat het na een dag kantoren lekker twee uur mag gaan wandelen of fietsen in plaats van de hele dag veensteken of hooi bevorken. Ondanks dat de manier van nu extra tijd kost, zie er alleen luxe in, geen probleem. Die bespaarde tijd zou de gemiddelde persoon anders toch maar weer besteden aan Vegatopiaën of Wiiën.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #246 Gepost op: 26 november 2011, 08:16:58 »
Het probleemgedeelte zit erin dat we zoveel calorieën tot onze beschikking hebben dat we het ons kunnen veroorloven die te "verspillen" aan uren nutteloze lichamelijke inspanning. In vroeger tijden moest je die inspanning verrichten om überhaupt aan voldoende calorieën te komen.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #247 Gepost op: 02 december 2011, 21:42:55 »
Ja, dan heb je niets aan de zwaarte van het apparaat ingesteld.

Op dit plaatje zie je dat de apparaten allemaal aan het 'roostertje' een uitstekend pijltje hebben, en dat die dingen niet in dezelfde hoek staan. Daarmee stel je in hoeveel weerstand je krijgt.

Gevonden, maar nog niks zelf aan veranderd. De eerste keer vandaag stond de weerstand op 6, de tweede keer op 9. Dat laatste was best wel zwaar, maar ik sneller heb ik nog niet 500m geroeid. Mijn record staat nu op 1.53, dat wordt dus de uitdaging voor a.s. woensdag  ;)

Hoe werkt dat instellen van de weerstand eigenlijk? En klopt mijn conclusie dat als het roeien zwaarder gaat, je per keer trekken/afzetten een grotere afstand aflegt?

De Afval-Draad
« Reactie #248 Gepost op: 02 december 2011, 22:14:56 »
't ligt er een beetje aan, roei je met de stroom mee of ertegenin? Kan je die ook instellen trouwens?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #249 Gepost op: 02 december 2011, 23:07:07 »
't ligt er een beetje aan, roei je met de stroom mee of ertegenin?
Hangt van de stemming af uiteraard. Tegendraads hum leidt tot tegen de stroom in roeien  :P

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #250 Gepost op: 12 december 2011, 23:04:53 »
Inmiddels begint het eerste getal al met een 8 :-X Tweede een 1, dus die valt nog mee. Maar ben weer op dieet en ik "sport" weer een beetje, 4 keer per week, heen en terug, met de fiets een paar km.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #251 Gepost op: 12 december 2011, 23:17:52 »
Kom je aan de dertigminutennorm?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #252 Gepost op: 12 december 2011, 23:39:03 »
Zo ongeveer wel ja, de heenweg is 3 kwartier met heuvels ertussen en de terugweg een half uur flink doortrappen, en dat 4 keer per week minstens.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #253 Gepost op: 15 december 2011, 22:05:12 »
Gister weer kunnen zwemmen (na de knak in mijn rug afgelopen zaterdag). Dat ging best goed. Vandaag merkte ik ook dat mijn rug soepeler was, wel wat meer zeurderige pijn. En ook vandaag weer gezwonnen.
Nu kom ik net bij de sportmasseur vandaan. Die heeft mij flink onder handen genomen (jaja, een woordgrapje). Als ik er morgen last van had, moest ik maar even aan hem denken  ;D

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #254 Gepost op: 16 december 2011, 14:27:51 »
Nou, die massage heeft echt wonderen verricht: ik kan weer met mijn handen aan de grond (staand met gestrekte benen hè). Ik heb alleen wel ontieglijk spierpijn in mijn bilspieren  :-\
Maar ik kan het iedereen aanraden!

Offline Selly

• 30.783
De Afval-Draad
« Reactie #255 Gepost op: 16 december 2011, 22:31:07 »
Nou, die massage heeft echt wonderen verricht: ik kan weer met mijn handen aan de grond (staand met gestrekte benen hè).

Dat kan ik uberhaupt nooit  :-\
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #256 Gepost op: 17 december 2011, 14:01:00 »
Nou, dan weet je wat je te doen staat!
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #257 Gepost op: 17 december 2011, 14:27:24 »
Nou, die massage heeft echt wonderen verricht: ik kan weer met mijn handen aan de grond (staand met gestrekte benen hè).

Dat kan ik uberhaupt nooit  :-\
Zit er een meerlaagse buik tussen? Of ben je gewoon niet zo lenig?
Ik kan nog niet mijn vingers plat op de grond leggen in dezelfde houding hoor.
A.s. donderdag word ik weer gekneed  :D

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #258 Gepost op: 17 december 2011, 18:53:59 »
Het verste wat ik kom is net voorbij mijn knieen, ik ben absoluut niet lenig.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #259 Gepost op: 18 december 2011, 01:13:44 »
het heeft met de stand van je bekken te maken, als je dat niet meedraait kun je nooit verder komen dan met je vingertoppen aan de grond (denk ik, dat is hoever ik kom als mijn bekken niet goed staat, dat is dan puur op ruglenigheid) maar als je je bekken omklapt kun je je lijf tegen je bovenbenen aanleggen en kom je veel verder. en als je het met volledig gestrekte benen wilt doen moet je je hamstrings oprekken.

ik kan het niet meer staand, dan val ik om, dus ik ga proberen uit te leggen hoe je je bekken indraait als je op de grond zit. als je gewoon naar voren reikt met je armen, blijven je billen ongeveer op de dezelfde plek, en je rug buigt onder de ribben. Maar als je dan je onderrug ontspant en je billen een beetje ontspant kun je je lijf veel dichter bij je benen krijgen en komen je armen dus veel verder. het is gewoon een trucje.

op de basisschool deden we het eens met gym en niemand kon het, tot een meisje wat heel fanatiek aan atletiek deed en het trucje al kende, bij iedereen het bekken zachtjes vastpakte en de goede kant op draaide, toen kon bijna iedereen het.  maar kinderen zijn natuurlijk vrij lenig.
Supercalifragilisticexpialidocious!