Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #100 Gepost op: 29 mei 2011, 09:20:54 »
Dank je!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #101 Gepost op: 29 mei 2011, 16:06:53 »

Wat doe je in zo'n fitnessruimte? Ik kan er echt helemaal niks bij voorstellen.

Krachttraining, bankdrukken, gewicht heffen, kletsen met mijn fitnessmaat en de docenten. Elkaar motiveren om buikspieroefeningen te doen. Dat soort dingen.

Aiko

De Afval-Draad
« Reactie #102 Gepost op: 29 mei 2011, 16:53:37 »
Ik krijg er al versleten gewrichten van als ik er alleen al aan denk.
Houd het buiten, alleen en gratis maar bij veel lopen en fietsen...

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #103 Gepost op: 29 mei 2011, 18:06:03 »
Houd het buiten, alleen en gratis maar bij veel lopen en fietsen...

Dat vind ik in de winter erg fijn, maar dit is even niet bij buitensportseizoen, ik word al benauwd als ik er aan denk.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #104 Gepost op: 29 mei 2011, 22:05:52 »
Vriendje had wat voor me op internet zitten zoeken naar ideale lichaamsbeweging om vet te verbranden. Hartslag ergens tussen de 120-130 en dan duurvermogen of (heel effectief) 20 minuten op de hometrainer en dan steeds 8 sec. sprinten en 12 sec. rustig. Dat laatste heb ik dus gedaan, maar iets te intensief. Daarna ook nog 25 min. wat minder intensief. In totaal 67 min. zitten zweten en volgens het metertje 1055 kcal. verbrand.
*geeft zichzelf een schouderklopje*
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #105 Gepost op: 29 mei 2011, 22:08:53 »
En nu heb je honger?;)

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #106 Gepost op: 29 mei 2011, 22:13:35 »
Nee en wel een dikke blubberrol op mijn buik. Ik mag wel een borrel (met cola light) van mezelf en kan tot op dit moment G.'s bakje borrelnootjes weerstaan.

Offline LelleL

• 3.652
De Afval-Draad
« Reactie #107 Gepost op: 06 juni 2011, 13:15:20 »
Vorig weekend met een collega dienst geha die van zn (bier)buik afgekomen is door lowcarb te eten. Het was een rustig dienstje dus hij heeft me volledig bijgepraat, hij is ooit 3 jaar vega geweest dus hij had wel leuke tips.Ik ben er maar een beetje aan begonnen.
(Een beetje omdat als ik het woord dieet noem ik meteen honger krijg, dus ik ben niet extreem streng voor mezelf).

Mijn eigen regels: 5/7 dagen geen (toegevoegd)suiker, brood, aardappelen, pasta of rijst en elke dag een bakje kwark met fruit en een eiwtshake ala atkins (mocht dat niet-vega zijn; ik wil het niet weten!).
Ik ben nu een week verder en heb afgelopen weekend onze verjaardagen gevierd dus toen flink gegeten, maar die vijf dagen waren best makkelijk eigenlijk.

Dag drie was ik om zes (!) uur klaarwakker. Op mn vrije dag. Net zo lang lopen woelen tot M ook wakker was en er om half acht gezellig samen uit gegaan. Vervolgens alle klusjes die nog gedaan moesten worden gedaan, het hele huis gepoetst, met de honden naar het strand geweest en 's avonds om half twaalf mezelf gedwongen naar bed te gaan.

Wat een verschil met anders!
Ik weet niet of het zo blijft maar als ik zoveel energie houdt door minder koolhydraten te eten dan mag de pasta straks van mij definitief de deur uit!
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2011, 09:36:26 door Lelle »

Offline koekje

• 2.503
De Afval-Draad
« Reactie #108 Gepost op: 06 juni 2011, 13:19:17 »
Maar jij bent toch helemaal niet dik?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #109 Gepost op: 06 juni 2011, 13:28:00 »

Wat een verschil met anders!
Ik weet niet of het zo blijft maar als ik zoveel energie houdt door minder koolhydraten te eten dan mag de pasta straks van mij definitief de deur uit!

Dat hoor ik van veel mensen, hoewel je de eerste dagen/weken wel een energetische terugslag kan hebben. Belangrijk is dat je voldoende blijft eten. Honger heb ik dan ook niet, hoewel chocolade en lekker dingen altijd blijven trekken. Ik heb nu de afgelopen weken me niet aan het dieet gehouden en dan is het wel even moeilijk om weer te beginnen.

Offline LelleL

• 3.652
De Afval-Draad
« Reactie #110 Gepost op: 06 juni 2011, 13:33:46 »
Maar jij bent toch helemaal niet dik?

Ik ben de afgelopen tijd wel iets meer aangekomen dan ik gewild had, dat wil ik vooral een halt toeroepen.
Voor zover BMI werkelijk wat zegt zit ik gewoon goed, maar ik voel me er niet prettig bij. Verder wordt het prijzig ivm nieuwe kleding nodig hebben.
Iets er af en dan gelijk blijven is mijn doel. Niet ieder jaar een kilotje of twee erbij want ik ben maar heeel mini en dat staat gewoon niet.

Offline Selly

• 30.783
De Afval-Draad
« Reactie #111 Gepost op: 10 juni 2011, 12:32:12 »

Mijn eigen regels: 5/7 dagen geen (toegevoegd)suiker, brood, aardappelen, pasta of rijst en elke dag een bakje kwark met fruit en een eiwtshake ala atkins (mocht dat niet-vega zijn; ik wil het niet weten!).

Als je opeens ophoudt met brood eten moet je wel ff bedenken waar je je jodium vandaan gaat halen, want de meeste mensen halen dat voornamelijk uit brood, en je wilt echt geen jodiumtekort oplopen.
En verder succes gewenst natuurlijk!
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #112 Gepost op: 10 juni 2011, 12:48:07 »
Belangrijk punt (ook voor thuisbakkers!). Ik gebruik gejodeerd zout in mijn eten en in de meeste multi's zit ook jodium.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #113 Gepost op: 10 juni 2011, 12:53:10 »
Belangrijk punt (ook voor thuisbakkers!). Ik gebruik gejodeerd zout in mijn eten en in de meeste multi's zit ook jodium.

Leuk dat je het zegt. N.a.v. Selly's post heb ik gekeken welk zout ik gebruik bij het bakken. Maar is met jodium.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #114 Gepost op: 10 juni 2011, 13:10:20 »
Is het in Nederland niet zo dat al het zout gejodeerd is tenzij het uitdrukkelijk op de verpakking vermeld staat? als er JoZo op de verpakking staat er jodium aan het zout is toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2011, 13:26:03 door haantje »

Offline koekje

• 2.503
De Afval-Draad
« Reactie #115 Gepost op: 10 juni 2011, 13:19:49 »
Volgens mij niet per definitie. Ik wissel daarom af tussen Jozo en zeezout. Jozo doe ik altijd in baksels. En ik eet geregeld brood door een ander (AH, natuurwinkel, bakker van de markt, Genco) gebakken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #116 Gepost op: 10 juni 2011, 13:24:33 »
Volgens het Voedingscentrum heb je gelijk en zit er nauwelijks jodium in zeezout.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De Afval-Draad
« Reactie #117 Gepost op: 01 augustus 2011, 01:21:05 »
Over een paar dagen komt mijn oom met mijn twee nichtjes op bezoek. Mijn oudste nichtje (18 jaar) is nogal voloptueus (volgens mij zit het in de genen, haar vader is een Griek, wiens identiteit we nooit hebben kunnen achterhalen  ::) ). Na jaren aanmodderen is ze nu vastbesloten af te vallen met een shakedieet, waar ik fel op tegen ben (eenzijdig, vies, te weinig voedingsstoffen). Mijn oom heeft een lichte vorm van diabetes. Aan ons dus de taak om hun verantwoord en lichtverteerbaar voedsel aan te bieden. En dan ook nog eens vegetarisch (nee, dat is zeker geen beperking, integendeel).

De avondmaaltijd is vrij makkelijk. Indiase gerechten, of midden-oosters, of gewoon spaghetti aglio, olio e peperoncino met salades. De dames lusten geen wortel ( ??? ), maar voor de rest zijn ze erg gemakkelijk. In ieder geval lekker uitgebreid en nogal vegan.

Ontbijt is al wat lastiger. Brood met kaas en dergelijke is een leuke calorieval (maar lekker, en je kunt daarna prima de lunch overslaan - maar hoe leg je dat uit). Om in plaats daarvan müsli met yoghurt te serveren, vind ik ook nogal karig. Misschien toch volkorenbrood met beleg als humus, kerstomaatjes, Frischkäse en dergelijke?

Als lunch dan toch maar groentesoep (mijn lunch-groentesoepdieet, zo'n vijf jaar geleden, was erg effectief en lekker)?

En drankjes? Ik kan natuurlijk - zoals ze het gewend zijn - stomweg cola-light en 7'up-light kopen (overdag drinken ze vooral thee en onze Bünting-thee is hemel op aarde), maar liever serveer ik bubbels met een smaakje (limoensap, granaatappelsap, dat werk).

Oftewel: ik wil in korte tijd laten zien dat je ook zonder shake-dieet of light-troep lekker kunt ontbijten, lunchen, snacken en eten. En dan vooral inspireren en niet betuttelen. Tips van harte welkom.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #118 Gepost op: 01 augustus 2011, 01:47:46 »
Ontbijten met roereieren?

Offline Hausfrau

• 704
De Afval-Draad
« Reactie #119 Gepost op: 02 augustus 2011, 19:43:37 »
Ik zou ook niet aan de light gaan. Hebben wij alleen in huis i.v.m. echte diabetes van neefje.
Een lekkere fruitsalade aan het ontbijt? Vezelrijk en zeer gezond, goed te combineren met müsli etc.
Voor de lunch lekker vers (volkoren)brood met inderdaad humus etc. (lijkt mij niet zo aantrekkelijk voor het ontbijt, maar kan aan mij liggen) of een ei in allerlei mogelijke varianten. De soep kun je ook als avondmaaltijd gebruiken en de volgende dag voor de lunch, afhankelijk van het programma.
Verder zou ik het (omdat je haar van de snacks wil halen) eens gooien op de gezonde snacks en koekjes. De duitse reforms zullen net zo goed voorzien zijn als de zwitserse, dus heerlijke koekjes met nauwelijks suiker etc. Ook zeer geschikt voor lichte diabetes.
Hoor wie klopt daar kinders???