Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.312
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24920 Gepost op: 23 april 2025, 21:47:47 »
Van de restjes van de tortillas van gisteren burritos gemaakt, gegratineerd met kaassaus uit de vriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

• 4.042
  • Geslacht: Man
« Reactie #24921 Gepost op: 23 april 2025, 22:45:16 »
Maandag: curry met zoete aardappel, kikkererwten en kokosmelk. Daarbij rijst. Ik vond de curry goed kruidig, maar de Indiase vriend op bezoek heeft er letterlijk een halve pot sambal bij gegeten.

Dinsdag: restje curry, restje witte kool uit de vriezer, rijst.

Vandaag: gestoofde prei met krokant gebakken tofublokjes en wederom rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.755
« Reactie #24922 Gepost op: 23 april 2025, 23:00:33 »
Vandaag weer een concert, nu in de Afas Live in Amsterdam. Roti met tempé, ei, aardappelen en kouseband gegeten bij Little China town.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.945
    • Mijn Homepage
« Reactie #24923 Gepost op: 24 april 2025, 19:29:35 »
Andijviestamppot, knoflookchampignons en een kikkererwten-courgetteburger. En vanmiddag had ik een goedgevulde groentesoep met linzen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 4.042
« Reactie #24924 Gepost op: 24 april 2025, 21:12:01 »
Wortelstamppot met opgebakken sojabrokjes.

Offline karl

• 6.460
« Reactie #24925 Gepost op: 25 april 2025, 18:57:55 »
penne met courgette, artisjokharten en tuinbonen met pestosaus. Ik blijf experimenteren met het samen koken van pasta en groenten, in dit geval de courgette (je kunt natuurlijk variëren met de kooktijd van beide). Goed resultaat. Weer opvallend hoe huismerken (pesto van Boni van de Colruytgroep) zoveel goedkoper zijn dan bekende A-merken.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.945
    • Mijn Homepage
« Reactie #24926 Gepost op: 25 april 2025, 19:08:59 »
Een curry van bloemkool, bospeen, rode paprika, courgette en kikkererwten in een kruidige kokossaus. Erbij basmatirijst en een pappadum. En vanmiddag had ik een snelle misosoep gevuld met aubergine, champignon, bosui en kikkererwten.

Offline meisbaer

• 5.755
« Reactie #24927 Gepost op: 26 april 2025, 00:15:27 »
Mijn vriend had gisteren pastasalade gemaakt: trottole met feta, zak gemende sla (bietjes, veldsla, spinazie, lenteui), en nog wat andere rauwkost.

Vandaag telefoonsnoertjespasta met tomatensaus, wortel, spitskool, courgette en veg balletjes.

Offline niewied

• 1.961
« Reactie #24928 Gepost op: 26 april 2025, 16:26:06 »
Een lekkere maaltijd om Kamis Putih te vieren, Herr Niewied! En dank voor de verklaring over het verschil in kleuren.
Bahasa Jerman: kamis hidjau
Gisteren: soep (van bloemkool, venkel, melk, bouilonpoeder, ui, fijngemalen), Pad Veganuenen: een variant op pad Thai. De clou is een goede noedel. Mijn vrouw vond die bij AH: fairtrade thaise bruine rijstnoedels. Verder eerst gewokte groenten naar wens en sojasaus en of sambal;
Vandaag aardappel/groenten gratin
« Laatst bewerkt op: 26 april 2025, 16:29:27 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.945
    • Mijn Homepage
« Reactie #24929 Gepost op: 26 april 2025, 19:20:04 »
Couscous met aubergine en kikkererwten, lekker rokerig met zwarte kardemom en gember.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.945
    • Mijn Homepage
« Reactie #24930 Gepost op: 27 april 2025, 18:56:55 »
Pizza bianca met bloemkool, prei en fijngesneden champignons, plus mozzarella, knoflook, salie, pepertje. Met wat Schabzigerklee door het deeg, dat weer eens lekker knapperig en luchtig uit de oven kwam.

Vanochtend bij de brunch had ik onder andere gevuld Turks brood, gemarineerde tempeh uit de oven en msabbaha.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.960
    • dimitri.org
« Reactie #24931 Gepost op: 28 april 2025, 13:54:53 »
Vrijdag voor negen personen gekookt tijdens het spellenweekend in Bant. Mijn plan was het simpel te houden met macaroni, tomatensaus en een paar groentes, maar er werden nog wat boodschappen gedaan en uiteindelijk was het met aubergine, courgette, paprika, ui, champignons en vegetarische balletjes.

Offline Sam

• 7.312
« Reactie #24932 Gepost op: 28 april 2025, 13:57:15 »
Klinkt lekker Poek!

Ik heb drie dagen een logee gehad en we zijn elke avond uit eten geweest, dus vanavond weer even lekker veel groente inhalen: witte asperges met aardappelpuree uit de oven.

Edit: wegens te veel honger werd het pasta met in boter en bier gestoofde asperges met gruyere. Klaar in 15 minuten ipv in 40 minuten 😄
« Laatst bewerkt op: 28 april 2025, 18:24:03 door Sam »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.945
    • Mijn Homepage
« Reactie #24933 Gepost op: 28 april 2025, 19:51:50 »
Er stond nog een restje tomatensaus van Mutti in de koelkast, een poosje geleden door Kristof meegenomen. Ook had hij een restje geraspte Italiaanse kaas meegebracht. Die heb ik maar gecombineerd tot een spaghetti in tomatensaus. Erbij een stoofje van bloemkool, prei en bruine bonen, gekruid met knoflook, pepertje, salie en een scheut citroensap.

Vanmiddag had ik weer een kom goedgevulde groentesoep.

Offline Sven

• 4.042
« Reactie #24934 Gepost op: 28 april 2025, 22:48:27 »
Gisteren boekweitpannenkoeken met spinazie, champignons en kaas.

Vandaag witte kool en wortel in pindasaus, daarbij zilvervliesrijst met linzen.

Offline meisbaer

• 5.755
« Reactie #24935 Gepost op: 28 april 2025, 23:41:24 »
Zaterdag volkoren wraps met Mexicaans gekruide tomatensaus met o.a. zware bonen, courgette, bleekselderij en wortel. Erbij guacemole, tomatenuiensalsa en kwark.

Zondag de overgebelevn wraps als lunch, een met hummus en o.a. radijs, de ander met kwark, restje salsa, zwarte bonen en nog meer rauwkost.

Als avondeten had ik een Thaisige curry gemaakt, met kokosmelk, courgette, spitskool, bloemkoolstronk en taugé. Ik had zelf een kruidenpasta gevijzeld met o.a. uien, knoflook, gember en kurkuma. Erdoor hardgekooke eitjes en wat pinda's, met pandanrijst.

Vandaag als lunch nog een restje salsa met zwarte bonen. Met een croissant en kaasbroodje van de NS kiosk. We hadden een waardebon gekregen van Prorail wegens de vel werkzaamheden aan ons station.

Vanavond had mijn vriend simpele macaroni met tomaat en zak groenten gemaakt, erbij een kip krokant schnitzel van de Veg slager.

Voor morgen heb ik alvast couscoussalade gemaakt met veel rauwkost, gemengde sla, feta en kruiden. Erbij een tahinsausje. 

Offline Sam

• 7.312
« Reactie #24936 Gepost op: Gisteren om 18:51:05 »
Vandaag meer tijd dus romige aardappelpuree uit de oven met een krokant korstje, erbij witlof.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.945
    • Mijn Homepage
« Reactie #24937 Gepost op: Gisteren om 19:01:17 »
Ik at een curry van bloemkool, bospeen, courgette en kikkererwten in een kruidige kokossaus. Erbij basmatirijst en een pappadum. Vanmiddag had ik weer een goedgevulde groentesoep.