Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.889
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24800 Gepost op: 18 maart 2025, 21:50:29 »
Tussen de middag had ik op mijn werk weer een zelfgemaakte instant groentesoep (fijngesneden groente, rode linzen, bouillonblokje, lavas). Daarna in het buurthuis alweer groentesoep als voorgerecht, gevolgd door gekookte aardappelen met jus, broccoli met kruidensaus en een proteïnebron - inderdaad heb ik weer voor Robin Food voor een slordige 45 personen gekookt. De eenvoudige doch voedzame maaltijd is bijzonder goed aangekomen, en bovenal was het erg gezellig (want het sociale contact is eigenlijk belangrijker dan de maaltijd zelf).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.730
« Reactie #24801 Gepost op: 18 maart 2025, 21:59:52 »
Aardappelblokjes met oa. Broccoli en prei met kruidenroomkaas. 

Online Eelco

• Admin
  • 20.889
    • Mijn Homepage
« Reactie #24802 Gepost op: 19 maart 2025, 20:18:57 »
Een smaakvol AGV'tje: gekookte aardappelen opgeschud met peterselie, een met knoflook, nootmuskaat en Italiaanse harde kaas gekruid stoofje van bloemkool en bleekselderij, en twee kaas-courgette-havermoutburgertjes.

In plaats van lunch had ik vandaag twee door een collega gebakken brownies, die een perfecte textuur en een intensieve, niet al te zoete smaak hadden.

Offline Sam

• 7.287
« Reactie #24803 Gepost op: 19 maart 2025, 20:21:44 »
Tortellini bolognese uit de oven, lekker snel klaar omdat ik de saus gisteren al gemaakt had.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.730
« Reactie #24804 Gepost op: 19 maart 2025, 22:21:53 »
Bij de lunch mini gado gado met taugé, komkommer, tomaat, pindasaus, pinda's, seroendeng en gebakken uitjes.

Vanavond  pasta (van die telefoonsnoertjes) met tomatensaus, pastinaak, broccoli en tofugehakt.

Voor morgen alvast een kleine slalade van witlof, komkommer, rettich en granaatappelpitjes gemaakt. Met een dressing van hummus, citroensap, munt en sumak.

Offline Sam

• 7.287
« Reactie #24805 Gepost op: 20 maart 2025, 17:28:47 »
Pizza, met kastanjechampignons, paprika, jalapenos en drie soorten kaas.

Offline Sven

• 4.023
« Reactie #24806 Gepost op: 20 maart 2025, 18:20:09 »
Vanmiddag bij Ikea: plantballetjes met friet, kaneelbroodje toe

Vanavond: linzen-groentesoep met brood
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

• 6.440
« Reactie #24807 Gepost op: 20 maart 2025, 18:40:33 »
falafelballetjes, bulgur en een stoofpotje van ui, rode paprika, courgette en spinazie

Online Eelco

• Admin
  • 20.889
    • Mijn Homepage
« Reactie #24808 Gepost op: 20 maart 2025, 19:12:31 »
Champignonrisotto met saliespruitjes. En vanmiddag een misosoep gevuld met aubergine, champignons, bosui en tofu.

Offline meisbaer

• 5.730
« Reactie #24809 Gepost op: 20 maart 2025, 19:30:53 »
Frietje met mushroom stoof bij Bram Ladage bij de Kop van Zuid in Rotterdam. Er zat ook nog een spiegeleitje, mayo en wat geraspte kaas op.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2025, 15:53:41 door meisbaer »

Online Eelco

• Admin
  • 20.889
    • Mijn Homepage
« Reactie #24810 Gepost op: 21 maart 2025, 20:14:50 »
Bij mijn vader heb ik een smakelijke bami gekookt, geserveerd met een omelet en pindasaus.

Offline Sven

• 4.023
« Reactie #24811 Gepost op: 21 maart 2025, 22:31:48 »
Vanmiddag linzensoep van gisteren met kaasburek

Vanavond besan chilla (kikkererwtenpannenkoekjes) met munt-korianderchutney

Offline meisbaer

• 5.730
« Reactie #24812 Gepost op: 22 maart 2025, 16:03:29 »
Gisteren als lunch panpizza's gemaakt van volkoren wraps. Met Italiaanse kruiden op smaak gemaakte tomatenpuree, sliertjes courgette, fijngesneden rode ui, beetje pesto en een mengsel van geraspte geitenkaas, pecorino en oude kaas.

's Avonds had ik zin in chips 'n dips: tortillachips met kwark, guacemole, refried beans en een chili met courgette, paprika, bleekselderij, maïs, zwarte bonen en tomatenpuree. Als kruiden flink wat komijn, tijm, normaal en gerookt paprikapoeder en chipotlesaus.

Vandaag als lunch boterhammen met Iglo vegan visticks. Opgeleukt met maïs, komkommer, paprika, Johma plantaardige tonijnsalade, wat ketchup, verse daslook en kappertjes. Dat paste maar net op het brood, maar is wel erg lekker  ;D

Vanavond wordt het kruidige aardappels met ui en o.a. komijn en uienzaadjes, paneer met paprika en mangochutneymarinade, tomatencurry met courgette, prei en doperwtjes. Erbij komkommerraïta en rijst (of naan, als we die nog hebben).

Offline Sam

• 7.287
« Reactie #24813 Gepost op: 22 maart 2025, 16:45:33 »
Toevallige tapas: pita pizzaatjes, gegrillde halloumi, knoflookchampignons, mini aardappel tortilla.

Offline meisbaer

• 5.730
« Reactie #24814 Gepost op: 22 maart 2025, 21:37:25 »
Vanavond wordt het kruidige aardappels met ui en o.a. komijn en uienzaadjes, paneer met paprika en mangochutneymarinade, tomatencurry met courgette, prei en doperwtjes. Erbij komkommerraïta en rijst (of naan, als we die nog hebben).

We hadden nog naan  ;D! De tomatencurry was op basis van de overgebleven marinade (wat meer een soort dikke pasta is). Ik had nog een stuk bloemkoolstronk en paprika over, dus dat in plaats van de eerst verzonnen groenten, maar wel met courgette. Geserveerd op een thali, dat maakt meteen een feestje van je eten.

Online Eelco

• Admin
  • 20.889
    • Mijn Homepage
« Reactie #24815 Gepost op: 23 maart 2025, 10:18:12 »
Gisteravond hadden we een reünie van onze gymnasiumklas. Dat doen we elk jaar in een andere stad, dit keer in Groningen. In het Feithhuis had ik een vegan rendang van jackfruit, met de bijgerechten van de gewone rendang. Best aardig, maar ik was blij dat ik mijn groente al bij de brunch binnen had gekregen. De broodjes herkenden we als de Wochenendbrötchen van de Duitse supermarkt  ;D

Online Eelco

• Admin
  • 20.889
    • Mijn Homepage
« Reactie #24816 Gepost op: 23 maart 2025, 19:18:52 »
Weer thuis: lasagne pompoen-linzenbolognese. Een saus van berglinzen, champignons en prei in een saus van pompoenpuree (knoflook, pepertje, salie). Met bovenop een laagje haver-bechamelsaus.

Offline Sam

• 7.287
« Reactie #24817 Gepost op: 23 maart 2025, 19:34:04 »
Shepherd’s pie, met kastanjechampignons, paprika, veel ui, wortel en ronige aardappelpuree.

Offline meisbaer

• 5.730
« Reactie #24818 Gepost op: 23 maart 2025, 22:24:06 »
Kaasfondue met rauwkost (wortel, bleekselderij, komkommer) en gebakken pastinaak en champignons. Erbij een afbakdesemstokbrood. Ik had ook nog daslookboter.

Als lunch groentengyoza met gebakken ui, sliertjes komkommer, sesamzaadjes en sojasaus.

Offline Sven

• 4.023
« Reactie #24819 Gepost op: 23 maart 2025, 23:18:09 »
Vandaag het jaarlijkse pannenkoekenfeest van de lokale afdeling van de groene partij. Gisteren had ik al vegan pannenkoeken gebakken van 2kg bloem, een paar uur werk dus. Ze vielen wel in de smaak. Vandaag nog flink wat gewone pannenkoeken gebakken. Grappig was dat een aantal mensen eentje van elk bestelden.

Zelf ook flink wat pannenkoeken gegeten tussendoor. Daarom vanavond maar simpel: pasta met spinaziesaus en gebakken eitjes. De eitjes waren over van het feest.