Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23760 Gepost op: 24 maart 2024, 20:15:23 »
Spaghetti met plantaardige dille-walnotenpesto en daarbij gebakken venkel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23761 Gepost op: 24 maart 2024, 21:16:49 »
Rijst met 'chili': bleekselderij, ui, wortel, paprika, courgette, mais, zwarte bonen in tomatensaus. Gekruid met knoflook, komijn, oregano, marjolein, zoet en gerookt paprikapoeder, piment en een beetje chipotlesaus. Er bij een schepje guacemole. Mijn vriend had een perfecte avocado gehaald (daar is hij erg goed in).

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23762 Gepost op: 25 maart 2024, 20:04:48 »
Gebakken paprika met flink wat ui en o.a. paprikapoeder en karwijzaad. Daarbij de rest van de venkel van gisteren en rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23763 Gepost op: 25 maart 2024, 20:29:18 »
Gebakken gnocchi met daarbij een fikse salade, en op tafel ook wat potten tafelzuur om de salade verder op te leuken.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23764 Gepost op: 26 maart 2024, 21:11:38 »
Ik heb weer in het buurthuis voor vijftig mensen gekookt. Uiensoep vooraf, daarna broccoli met kaassaus, gekookte aardappelen en voor de rest een vl33sje. Thuis heb ik nog een tosti gemaakt, gevuld met champignon, prei, peterselie en kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23765 Gepost op: 27 maart 2024, 20:11:19 »
Tagliatelle in pompoensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23766 Gepost op: 27 maart 2024, 21:02:31 »
Rijst met allerlei groenten, taugé en nootjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23767 Gepost op: 27 maart 2024, 21:26:07 »
Na een hele week Engels pubfood en snacks vanavond een diepvriespizza omdat ik, terug in NL, geen fut meer had en op de bank wou hangen.

Vanaf morgen weer groente! 😃
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23768 Gepost op: 27 maart 2024, 22:47:22 »
Zoete aardappel uit de oven, broccoli, rijst, tahini.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23769 Gepost op: 28 maart 2024, 20:33:47 »
Blik chinese tomatensoep.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23770 Gepost op: 28 maart 2024, 21:25:38 »
Spaghetti bolognese gevuld met bruine linzen, bospeen, broccoli, venkel, rode paprika en groene puntpaprika.

Vanmiddag als lunch een Libanees platbrood belegd met champignons, bosui, wilde spinazie en kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23771 Gepost op: 29 maart 2024, 20:10:15 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij gestoofde bloemkool, venkel, bospeen en kapucijners, dit keer gekruid met 'Zaubergewürz', een kruidenmengsel uit de adventskalender van afgelopen december. Erg lekker met o.a. maggikruid en gemalen mosterdzaad.

Een ander potje uit de adventkalender, shaslik-kruiden, gebruik ik om van naturel ribbelchips bijzonder smakelijke paprikachips te maken. Ook de bolognesekruiden zijn geslaagd. En zo zullen we in de loop van het jaar alle verschillende potjes eens openen.

Vanmiddag had ik weer geluncht met een Libanees platbrood, die ik belegd met wilde spinazie, kaas en de nodige smaakmakers onder de grill heb gezet.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23772 Gepost op: 30 maart 2024, 18:16:45 »
Gisteren een pittige kidneybonenschotel met ui, paprika en vegetarische spekjes. Vanavond pasta met verse spinazie uit de oven, met een Roquefort sausje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23773 Gepost op: 30 maart 2024, 18:36:32 »
Vanavond pasta met verse spinazie uit de oven, met een Roquefort sausje.
Als spinazieliefhebber koop je vast ook wel eens wilde spinazie? In Hildesheim hadden we een Turkse eenmanszaak om de hoek die het steevast in zijn assortiment had, maar in Nijmegen heb ik geen adresje kunnen vinden. Mijn geliefde nieuwe Turkse buurtsuper in Nieuwegein verkoopt nu ook wilde spinazie en vooral de stelen vind ik erg lekker.

Ik moet nog even met Kristof uitvechten wat wij vanavond gaan eten  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.354
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23774 Gepost op: 30 maart 2024, 18:58:01 »
We aten groene asperges (om te bereiden zoveel makkelijker dan witte asperges, vrijwel niet te schillen, 4 minuten koken), een bonenmix, krielaardappelen en hollandaisesaus.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23775 Gepost op: 30 maart 2024, 20:28:41 »
Gisteren:
Gelunched in Kijkdujn bij een strandtent, twee geroosterde snedes brood, met o.a. tomatentapenade, 'squashed avocado' en twee kleine spiegeleitjes. De avocado was een beetje avocadosaus, niet helemaal wat ik verwachtte.

Garden gourmet kaasburger (niet wild enthousiast over) met gebakken aardappelpartjes en een mix van groenten in tomatensaus.

Vandaag: twee geroosterde, zachte, volkoren bolletjes met erop per stuk een halve mc2 burger. Het ene broodje op z'n Mexicaans: ketchup met chipolesaus en verse koriander, mais, tomaat, radijslof, gebakken ui en paprika). De ander op z'n Deens: kwarksausje (met o.a. dille, daslook, augurk en dragon), radijs, komkommer, waterkers, ingemaakte rode ui en gebakken uitjes. Erbij nog wat rauwkost met de rest van het kwarksausje.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23776 Gepost op: 30 maart 2024, 21:09:06 »
We aten groene asperges (om te bereiden zoveel makkelijker dan witte asperges, vrijwel niet te schillen, 4 minuten koken), een bonenmix, krielaardappelen en hollandaisesaus.
Ah ja, het wordt zo langzaam weer aspergeseizoen  :D. Ik vind groene asperges eigenlijk zelfs lekkerder dan witte asperges.

Wij aten vanavond dunne hartige pannenkoeken, naar wens te vullen met een keur aan groentes, kruiden, smeersels en andere smaakmakers.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23777 Gepost op: 31 maart 2024, 15:06:02 »
dochter en schoonzoon Pasen eten bij ouders
Nangkakroket (jackfruit), sla (venkel, wortel, bloemkool, ui, pompoenpitolie, meer dressing)
Soep (shitake in bouillon van aspergevoetjes en prei/ blokjes zijdetofu)
Groene asperges in bladerdeegenvelop, gratin dauphinois
IJs, taartje

allen goede paas
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23778 Gepost op: 31 maart 2024, 20:20:36 »
Een ovenschotel van aardappel, bloemkool, wilde spinazie en bosui in een mosterdsaus, bedekt met een laagje mozzarella en bestrooid met nigella en sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23779 Gepost op: 31 maart 2024, 21:40:16 »
Kofta's gemaakt van Plus rulgehakt in tomatensaus (beide met o.a. knoflook, gember en verse koriander). Erbij aardappels met ui en zaadjes, kruidige safraanrijst, komkommerraïta en mangochutney. En een paar popadums.

Als lunch had ik een 'bowl' met quinoa, vivera zalm, waterkers, zoete paarse aardappel met miso, ingelegde gember en mais.