Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 18 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23600 Gepost op: 04 februari 2024, 13:24:26 »
Gisteravond aten we tagliatelle in salieboter met erbij een fikse salade. Vanochtend, zoals vrijwel elke zondag, uitgebreid gebruncht met o.a. gevuld Turks brood, msabbaha, rucolapesto, Hüttenkäse, gekookt eitje en de nodige rauwkost.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23601 Gepost op: 04 februari 2024, 21:11:49 »
Fillodeeg gevuld met verse spinazie, munt en feta.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23602 Gepost op: 04 februari 2024, 23:04:35 »
De verse spinazie was vandaag bij de Albert Heijn volledig uitverkocht. Dan wordt het komende week toch maar andijviestamppot. Pas morgen weten we of Kristof komende week in Oost-Duitsland zit voor een invalklus in het theater; zo niet, dan krijgt hij spruitjesstamppot (hij is goed in Nederland geïntegreerd, maar de lol van andijviestamppot weigert hij te 'begrijpen'  ;D).
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23603 Gepost op: 05 februari 2024, 14:54:27 »
De verse spinazie was vandaag bij de Albert Heijn volledig uitverkocht. Dan wordt het komende week toch maar andijviestamppot. Pas morgen weten we of Kristof komende week in Oost-Duitsland zit voor een invalklus in het theater; zo niet, dan krijgt hij spruitjesstamppot (hij is goed in Nederland geïntegreerd, maar de lol van andijviestamppot weigert hij te 'begrijpen'  ;D).

Misschien was dit het probleem:
https://www.nu.nl/binnenland/6300369/albert-heijn-haalt-alle-zakken-spinazie-uit-winkels-vanwege-gevaarlijke-stof.html
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23604 Gepost op: 05 februari 2024, 16:58:17 »
De verse spinazie was vandaag bij de Albert Heijn volledig uitverkocht. Dan wordt het komende week toch maar andijviestamppot. Pas morgen weten we of Kristof komende week in Oost-Duitsland zit voor een invalklus in het theater; zo niet, dan krijgt hij spruitjesstamppot (hij is goed in Nederland geïntegreerd, maar de lol van andijviestamppot weigert hij te 'begrijpen'  ;D).
Misschien was dit het probleem:
https://www.nu.nl/binnenland/6300369/albert-heijn-haalt-alle-zakken-spinazie-uit-winkels-vanwege-gevaarlijke-stof.html
:o

Toegevoegd voor het maandoverzicht. Opvallend dat vrijwel alle nieuwsbronnen erg vaag zijn in hun berichtgeving hierover.

On-topic: Als ontbijt vandaag weer versgebakken zuurdesembrood, gisteravond uit de oven gehaald. Dit keer had ik onder andere een handvol maïsmeel en geraspte wortel toegevoegd. Altijd een fijn begin van de week.

Als lunch had ik een restje fusilli linzenbolognese van gisteren (ik zie dat ik dat vergeten was te melden  ::) ). Wat we vanavond gaan eten, moeten we nog uitvechten. Kristof hoefde deze week toch niet in Oost-Duitsland te zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23605 Gepost op: 05 februari 2024, 20:22:37 »
Curry van spruitjes, wortel en tofu met kokosmelk en een beetje pindakaas (geen halve pot dit keer). Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23606 Gepost op: 05 februari 2024, 20:25:34 »
Wat we vanavond gaan eten, moeten we nog uitvechten.
Het werd tagliatelle in pompoensaus met erbij een kleine salade van koolrabi, radijs en komkommer.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23607 Gepost op: 05 februari 2024, 21:20:13 »
Ik had van het weekend ook gekookt. Zaterdag stoofpotje met o.a. gemengde bonen, wortel, paprika, aardappel, prei en rooktofu.

Zondag curry: mattar paneer (met naast doperwtjes ook courgette), aardappel met uien en verschillende zaden, komkommerraïta, naan en mangochutney.

Mijn vriend had vandaag stoofpotje gemaakt met o.a. knoldelderij, met gebakken aardappelpartjes.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23608 Gepost op: 06 februari 2024, 14:45:21 »
Zondag aten we stamppot boerenkool, gisteren lunchte ik met noedelsoep en had ik 's avonds genoeg aan een paar boterhammen, vanavond eten we de resten groentecurry en noedelsoep. En dan moet er morgen weer gekookt worden want dan zijn we wel door de restjes heen. 

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23609 Gepost op: 06 februari 2024, 18:34:29 »
Stamppot boerenkool, een portie voor nu en een portie in de vriezer. Gegrillde halloumi erbij, lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23610 Gepost op: 06 februari 2024, 20:06:03 »
Andijviestamppot (en Kristof had spruitjesstamppot). Erbij twee kleine zelfgemaakte vegaburgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23611 Gepost op: 07 februari 2024, 11:47:36 »
Gisterenmiddag: uiensoep met karwijzaad en nigella. Met Turks brood
's Avonds: preistamppot met kastanjechampignons

Vanavond de rest van de stamppot met wellicht een vegan rookworst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23612 Gepost op: 07 februari 2024, 16:14:03 »
Witlofsoep, met blokjes aardappel en wat blauwe kaas. Erbij zelfgebakken desembrood met seaamzaadjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23613 Gepost op: 07 februari 2024, 20:22:13 »
Muschelnuscheln! Schelpjespasta in een citroen-rozemarijnige tomatensaus met bloemkool, bospeen, paprika, knolselderij en limabonen. Kristof was verrast door het scheutje sojasaus dat ik door de saus roerde (dat doe ik toch al een slordige tien jaar, geloof ik  ;D ).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23614 Gepost op: 08 februari 2024, 19:45:34 »
Couscous met ratatouille.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23615 Gepost op: 08 februari 2024, 22:53:08 »
Gebakken gnocchi met erbij bloemkool in een volwassen papje. Lekker snel op tafel, want daarna moest ik door naar een vergadering.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23616 Gepost op: 09 februari 2024, 20:11:56 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, met erbij een uitgebreide salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23617 Gepost op: 10 februari 2024, 20:21:14 »
Dunne pannenkoekjes, aan tafel te vullen met rauwkost, kikkererwten, yoghurt, smeerkaas en smaakmakers naar keuze.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23618 Gepost op: 10 februari 2024, 20:50:14 »
Snijbonen met champignons. Daarbij gekookte aardappels.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23619 Gepost op: 10 februari 2024, 22:17:04 »
Donderdag vegi thali bij restaurant Ghandi in Amsterdam. Met palak paneer, dahl, gemegde groenten, rijst en naan. We kregen ook nog vooraff popadums met chutneys en raïta. Bij mijn thali hoorde ook nog een klein kopje dahlsoep vooraf en kheer(rijstpap) als toetje.

Gisteren gekookte aardappels, rode kool, worstjes van de veg slager en appelmoes.

Vandaag volkoren met pita's, falafel, sla, tomaat, ingelegde rode ui en knoflooksaus.