Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23400 Gepost op: 20 november 2023, 08:37:09 »
Zaterdag: sobanoedels met prei wortel en sojabrokjes
Zondag: broccoli, sojabrokjes (dubbele portie gemaakt), rijst, pindasaus.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2023, 08:56:36 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23401 Gepost op: 20 november 2023, 12:22:08 »
Gisteren in Hamburg bij Zum Spätzle gegeten.
Als voorgerecht allebei ene soepje. Die van mij had een Maultasche erin (soort van grote ravioli gevuld met spinazie en schapenkaas) en die  an mijn vriend reepjes pannenkoek.

Daarna Spätzle, of eigenlijk de Allgäuer variant knöpfle. Ik met kaas (emmentaler en bergkaas) met een dot gestoofde uien erop, mijn vriend  had met gebakken zuurkoolen rooktofu. Erg lekker allebei.
Er kwam ook een kleine, gemengde salade bij.

Als toetje (we hadden veel gelopen gisteren  ;) ) stukjes pannenkoek met framboos en vanille-ijs.

Leuk tentje, met veel vega en ook vegan opties. Klein, maar gezellig.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23402 Gepost op: 20 november 2023, 20:54:07 »
Als toetje (we hadden veel gelopen gisteren  ;) ) stukjes pannenkoek met framboos en vanille-ijs.
Je bedoelt Kaiserschmarrn?  :)

Na een stroomstoring van een goed uur heb ik een snelle noedelwok in elkaar gedraaid, met bospeen, paprika, spitskool en taugé, geserveerd met plakjes tofu en een atjar van komkommer.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23403 Gepost op: 21 november 2023, 22:23:36 »
Vandaag weer een lange dag met om negen uur college op de Uithof, 's middags diploma-uitreiking in het centrum van Utrecht en 's avonds weer koken voor vijftig personen in een buurthuis in Nieuwegein. Gisteravond had ik alvast een farinata gemaakt, lekker gevuld met fijngesneden venkel, puntpaprika, kerstomaat, kikkererwten en peterselie. En 's avonds in het buurthuis heb ik tussen de activiteiten door een bordje (door mij in grote hoeveelheden gemaakte) spruitjesstamppot te scoren.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23404 Gepost op: 22 november 2023, 00:39:04 »
Als toetje (we hadden veel gelopen gisteren  ;) ) stukjes pannenkoek met framboos en vanille-ijs.
Je bedoelt Kaiserschmarrn?  :)

Nee, het was een kleine, dikke pannekoek die als een pizza in driehoeken waren gesneden. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Gisteren hadden we bij The Loving hut gegeten, vegan aziatisch.
Als voorgerecht drie gefrituurde rijstpapier loempia'tjes, mijn vriend had een wanton soepje. Daarna voor mij een soort van lichte kerriesaus met oa.a bamboe en seitan. Hij had tempé in ketjapsaus met groenten. Erbij een grote schaal rijst. De aankleding van het restaurant was wel apart, posters van bekende veganisten en er stond een raar activistisch vegan kanaal op een tv aan. Maar het stoorde op zich niet, was wel grappig  ;)

Als toetje nog gebakken banaan gedeeld, die in stukjes met sesamzaad en pinda's en chocoladesaus was versiert.

Vandaag had ik het concert, dus we hadden warm gegeten als lunch. Vietnamese pho bij "An An streetfood", een lunchtentje. Met stukken gefrituurde tofu en een berg dunne rijst noedles. Erg lekker en verwarmend (helaas was het vandaag de hele dag koud en grauw, dus hard nodig).

Dan als avondeten een prima (maar natuurkijk een beetje prijzige) groentenwrap in de Barclays arena, bij een vegetarisch standje waar je de keuze had tussen een wrap of een bretzel  ;). De halve liter cola was trouwens wel ok geprijsd (en nu ben ik nog wel even aan het stuiteren van de cafeïne  ;D ).

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23405 Gepost op: 22 november 2023, 20:18:54 »
Kristof had zin in spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij aten we gestoofde spruitjes, koolrabi, bleekselderij en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23406 Gepost op: 22 november 2023, 20:32:33 »
Ovenaardappels bij Erdapfel Hamburg.
Ik met Mexicaanse "topping": mais, guacemole, limabonen, gekruid vegagehakt,  nacho's etc
Mijn vriend had als topping rodekoolsalade, geitenkaas, walnoten, en nog meer.

Lekker en ruim voldoende. Alles was vegetarisch of veganistisch.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23407 Gepost op: 22 november 2023, 22:59:11 »
Pas om 21u thuis na een vergadering van mede-eigenaren: courgette met kikkererwten en lente-ui. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23408 Gepost op: 23 november 2023, 20:02:36 »
Vanmiddag al in de Rindermarkthalle een dürüm (wrap) met falafel gegeten bij Soulkebab. Op de grote, dunne wrap ging een hele berg salade (met o.a. rode kool, ui, tomaat en ijsbergsla) en alvast wat voorgeprakte falafel. We hadden voor tzatziki gekozen als saus. Erg lekker. Je kon ook voor vegan kebab kiezen als veggie optie.

Ik ben helaas al een paar dagen verkouden en vandaag was het de hele dag aan het waaien en regenen, dus vanavond een diepvriesmaaltijd opgewarmd in de keuken van onze hotelkamer/appartementje. Tagliatelle met champignons in een roomsausje.

Morgen weer met de trein naar huis.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23409 Gepost op: 23 november 2023, 20:05:25 »
Beterschap en goede terugreis gewenst, meisbaer!

Tagliatelle in pompoensaus. Tussen de middag had ik een bulgursalade met fijngesneden groente en berglinzen.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23410 Gepost op: 24 november 2023, 19:44:51 »
Boerenkoolstamppot met tempehspekjes, erbij kidneybonen en prei in tomatensaus, en op tafel een pot zilveruitjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23411 Gepost op: 24 november 2023, 20:00:05 »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23412 Gepost op: 25 november 2023, 19:45:07 »
Een bijzonder goed gelukte casserole van aardappel, kikkererwten, bloemkool, bospeen, koolrabi en prei. Het kikkererwtenvocht heb ik aangevuld met een scheutje sojasaus, miso, knoflook, pepertje en stroop.

Vanochtend gebruncht met lekkere broodjes van roggemeel, volkorenmeel, bloem, havervlokken, venkel- en korianderzaad, en gist. Na een nacht rusten in de koelkast heb ik het deeg tot broodjes gevormd en afwisselend bedekt met maanzaad, sesamzaad en lijnzaad.

Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23413 Gepost op: 25 november 2023, 20:56:02 »
Gisteren warm gelunched bij een Indiaans tentje (Majnu) in de foodcourt van Hamburg haupftbahnhof voordat we weer met de trein naar huis gingen. Je kon er zitten en je kreeg als basis een bord met safraanrijst en salade met yoghurtsaus. Ik had dahl, waar ook groenten in zaten. En een mangolassie. Mijn vriend had palak paneer. Ik was niet helemaal helder (moe en verkouden) dus het lampje ging pas na het bestellen branden dat hij waarschijnlijk niet door had dat het paneer met spinazie was. Gelukkig was het goed gekruid en smaakte het niet ontzettend naar spinazie  ;).  Eten was prima, zeker voor die prijs en locatie.

Vandaag weer eens echt zelf gekookt; simpele pasta met tomatensaus en groenten, geraspte manchego.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23414 Gepost op: 25 november 2023, 22:24:47 »
Kaasfondue! Dat was alweer een tijd geleden. Gruyere, emmental, belegen kaas en vintage cheddar. Erbij natuurlijk stokbrood maar ook allerlei groentes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23415 Gepost op: 25 november 2023, 23:01:44 »
Bij mijn ouders: witlof met kaassaus uit de oven, vegaburger, gekookte aardappels, koolsalade.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23416 Gepost op: 26 november 2023, 20:09:54 »
Gebakken polentaplakken, bruine bonen in eigen ingedikt vocht en kort gestoofde spitskool met komijnzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bijnada.nl

  • *
  • 13
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23417 Gepost op: 27 november 2023, 21:25:27 »
Zelfgemaakte Zoeteaardappelcurry met Roti, heerlijk!  :)

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23418 Gepost op: 27 november 2023, 21:35:23 »
Zelfgemaakte Zoeteaardappelcurry met Roti, heerlijk!  :)
Zo, daar is iemand enthousiast het forum opgerend. Welkom!

Ik at vanavond een risotto met berglinzen, bloemkool, prei en puntpaprika, lekker gekruid met knoflook, pepertje, salie en miso.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23419 Gepost op: 27 november 2023, 23:40:16 »
Gisteren volkoren wraps met kerrieaardappels, spitskool, paprika en sperziebonen. Met hardgekookt ei.
Vandaag macaroni met o.a. courgette en verkruimelde burger