Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22680 Gepost op: 19 maart 2023, 20:40:26 »

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22681 Gepost op: 20 maart 2023, 17:41:22 »
Samosas van Soto, stoofpotje van ui, spinazie, aardappelblokjes, tomatenblokjes en sojascheuten, kerriesaus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22682 Gepost op: 20 maart 2023, 19:31:40 »
Kristof had in de auto het een en ander gesnackt en naar eigen zeggen de afgelopen dagen in Flensburg een ernstig groentetekort opgedaan. Daarom kreeg hij een fikse salade van bospeen, venkel, koolrabi, komkommer en pintobonen met een yoghurt-mosterd-stroopdressing.

Ikzelf had trek in iets warms en maakte daarom van het restje zelfgemaakte amandelmelk een hartige volkorenpannenkoek gevuld met prei, bosui, courgette, champignons en peterselie.

Vanmiddag heb ik geluncht met een tosti gevuld met kaas, spinazie, salie en champignons. En voor morgen op het werk heb ik een bulgur-linzensalade gemaakt, gevuld met koolrabi, bosui, bospeen en peterselie voorbereid. Mocht ik toch trek hebben in iets warms, kan ik hem zelfs in de magnetron warm maken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22683 Gepost op: 21 maart 2023, 00:33:35 »
Als lunch vandaag een omelet met gebakken venkel en wat waterkers op brood.

Verder vanavond volkoren macaroni met brie, tomaat, courgette en prei.

Morgen heb ik met mijn huidge team een afscheidsuitje, aangezien de teams worden heringedeeld. We gaan bowlen en daarna bij Hummus eten  :hungry: .

Met mijn kaak/kies gaat het gelukkig al wat beter, al is het nog gevoelig om mijn mond meer dan twee cm open te doen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22684 Gepost op: 21 maart 2023, 10:07:17 »
Veel plezier alvast vanavond (ik geloof niet dat ik mijn collega's mee zou krijgen naar een resto dat Hummus heet, dus lucky you!).

Ik ga vanavond ook uit eten met 2 vriendinnen bij Focus in Arnhem (op dinsdag is veel gesloten, maar deze was wel geopend gelukkig).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22685 Gepost op: 21 maart 2023, 19:49:07 »
Smakelijk eten, Meta en neleH!

Omdat het vanochtend toch droog was, ben ik weer op de fiets naar de universiteit gegaan - en weer terug. Ondanks de lekkere bulgursalade als lunch had ik na thuiskomst toch trek, dus heb ik snel een Libanees platbrood met champignons, bosui, peterselie en kaas onder de grill geschoven. En vanavond aten we tagliatelle in salieboter met erbij gestoofde broccoli, bospeen, bloemkoll, venkel en pintobonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22686 Gepost op: 21 maart 2023, 22:40:34 »
Kies is gelukkig een stuk rustiger! Alleen moet ik mijn kaak weer een beetje soepel krijgen, maar het gaat al beter.

Hummus is een vegetarisch restaurant, dat is bij mijn werk helemaal niet raar gelukkig. Mijn Belgische collega's zijn erg gecharmeerd van een Libanees eettentje in de buurt van ons kantoor in Antwerpen, dus dit beviel ook erg goed.

Omdat we met iets van 15 man waren, konden we niet kiezen maar kregen we gewoon een heleboel bakjes met allerlei lekkers. O.a. hummus met verschillende toppings, geroosterde aubergine, tajine, mulhamara, fetacrėme, baba ganoush, rodekoolsalade, zelgemaakte dolmas in tomatensaus (echt heel erg lekker), shakshuka en zoete aardappelfrietjes. Ik ben nog wat dingen vergeten  ;D Oh en verse pita's.

We hadden nog best veel over ook al zaten we helemaal vol. Toen er werd opgeruimd, vroeg ik of ik wat restjes mocht hebben. Ja hoor, natuurlijk. Dus zelf een paar doosjes gevuld met vanalles. We hebben voor morgenavond genoeg te eten :angel:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22687 Gepost op: 22 maart 2023, 19:43:55 »
Gebakken gnocchi met erbij een fikse salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22688 Gepost op: 22 maart 2023, 20:19:08 »
De restjes van het etentje van gisteren q :cheernerd:

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22689 Gepost op: 22 maart 2023, 22:05:25 »
Stoofpot van wortel, snijbiet die eruit zag als paksoi (maar wel naar snijbiet smaakte), tempeh, taugé, rode currypasta, sojasaus. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22690 Gepost op: 23 maart 2023, 19:55:28 »
Een lekkere spinaziequiche.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22691 Gepost op: 23 maart 2023, 21:59:13 »
Verse ravioli met paddestoelen van de AH, met courgette, bleekselderij, ui, knoflook, prei en doperwtjes. Er zat ook nog een beetje waterkers door en een wat paprika-ricottapesto.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22692 Gepost op: 24 maart 2023, 08:34:37 »
Ovenschotel met aardappel, prei, mon chou en vintage cheddar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22693 Gepost op: 24 maart 2023, 10:22:33 »
Gisteren voor ons de eerste asperges van het seizoen, op zijn Vlaams, in taverne De Grave in Antwerpen. Lekker!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22694 Gepost op: 24 maart 2023, 20:14:34 »
Gisteren voor ons de eerste asperges van het seizoen, op zijn Vlaams, in taverne De Grave in Antwerpen. Lekker!
Asperges, nu al  :o. Maar het aspergeseizoen lijkt inderdaad dankzij asperges uit de kas al begin maart te beginnen.

Ik had om zeven uur nog een videoconferentie met een collega uit de VS. Ondertussen stond er een casserole van pastinaak, wortel, bloemkool, aardappel en kikkererwten in de oven. Die had ik al een poosje niet meer gegeten - zeer smakelijk!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22695 Gepost op: 24 maart 2023, 21:28:18 »
Pita's, vivera gyros, gemengde sla, knoflooksaus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22696 Gepost op: 25 maart 2023, 19:25:39 »
Spinaziestamppot, kikkererwten-courgetteburgertjes en gebakken champignons.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22697 Gepost op: 25 maart 2023, 20:03:04 »
Eitjes in pittige tomatensaus (ik was ook een beetje met de sambal uitgeschoten), spitskool sambal goreng met taugé en prei. Met pandanrijst en gebakken uitjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22698 Gepost op: 26 maart 2023, 20:24:34 »
Vanochtend heb ik gebruncht met hartige plantaardige pannenkoekjes met verschillende groentevullingen. Na de middagwandeling had ik een pitabroodje met daarin een kikkererwtenburger, die ik nog over had van gisteren. En vanavond at ik risotto met bloemkool, lekker met knoflook, pepertje, salie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22699 Gepost op: 26 maart 2023, 21:03:51 »
Tortellini met spinazie en kaassaus uit de oven, erbij een lekker frisse witlofsalade met wortel, appel, rozijnen en walnoten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light