Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22320 Gepost op: 14 december 2022, 21:14:04 »
Stamppot met poempoen, wortel, knolselderij, prei en ui. Met balletjes gemaakt van Garden gourmet kneedbaar gehakt.

Dat had mijn vriend zeer afgeprijst gekocht. De textuur was best prima, maar was wat lastiger om balletjes van te maken. Smaak was vrij flauw.

Ben meer fan van het Plus veg gehakt, of die van de Veg slager.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22321 Gepost op: 14 december 2022, 21:26:02 »
Gestoofde witte kool, aardappels in de schil, Vivera kaasschnitzel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22322 Gepost op: 14 december 2022, 22:54:48 »
Ik ben benieuwd of Eelco's Duitse schoonmoeder het ook lekker zou vinden.
Zo lang de melk zonder lactose is en het niet te scherp is, is mijn schoonmoeder snel tevreden. Vanwege haar lactose-intolerantie heb ik (in plaats van de lactosevrije koemelk die Kristof had doorgegeven) gewoon havermelk gekocht. Daarmee heb ik vandaag een pannenkoekbeslag gemaakt voor de door mij gewenste verjaardagspannenkoekgourmet, met allerlei verschillende groenten, kruiden en specerijen om de hartige pannenkoekjes lekker afwisselend mee te vullen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22323 Gepost op: 15 december 2022, 13:07:42 »
Zalm van Vivera met lekker veel sperziebonen en misschien nog wel iets erbij (ik eet alleen).

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22324 Gepost op: 15 december 2022, 22:09:24 »
Ravioli met truffelvulling, op restaurant wegens het pensioenfeestje van een collega. Gewoon een koffie toe. Een dessert vond ik niet meer nodig.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22325 Gepost op: 15 december 2022, 22:22:40 »
Een curry van bloemkool, bospeen, positie en kikkererwten in kokossaus. Erbij basmatirijst, pappadums en een simpele salade van komkommer en bindsla.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22326 Gepost op: 16 december 2022, 19:54:01 »
Vanavond aten we weer met zijn tweeën. Tagliatelle in salieboter met erbij gestoofde spruitjes, bloemkool, bospeen en kidneybonen.

Tussen de middag heb ik een snelle soep in elkaar gedraaid van aardappel, knolselderij, bleekselderij, bospeen en limabonen, die na een wandeling met de hond goed in de smaak viel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22327 Gepost op: 17 december 2022, 14:00:29 »
Donderdag rijst met geroerbakte groenten, hoisinsaus en gerookte tofu.

Gisteren op mijn werk kerstborrel/feest. Van het buffet genomen: Turks brood met verschillende dips, thaise pompoensoep, rijst- en aardappelsalade, pitta met sla en pulled oesterzwam, Mexicaans gevulde zoete aardapel met guacemole.

Er was ook nog een zoort van moussaka, meer soorten salades en mac 'n cheese. Allemaal vegetarisch of zelfs veganistisch, behalve één vleesgerecht.

Als toetje vers fruit, karamel bread and butterpudding, hele lekkere appel rabarber crumble met haver en een soort van chocolade brownie.

Erg lekker allemaal en super leuk dat het bijna helemaal vegetarisch was.

Ik hoorde later op de avond dat er best crisis was geweest qua eten,  want er was de nacht ervoor een koelkast stuk gegaan met al een boel voorbereid eten erin. Niets van gemerkt!

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22328 Gepost op: 17 december 2022, 14:04:27 »
Aligote (aardappel, geraspte kaas, geraspte bloemkool en gehakte venkel, zure room), blad roodlof gevuld met salade van selderieknol/bloemkool en gebakken shitake/bloemkool/ui, eeven gekookte en in sesamolie gebakken sugar snaps. Ik vond het allemaal erg lekker.
Karl dank voor notitie.

In Helmond lunchten wij pasgeelden bij de Rosario, één Michelinster, chef de Rosario met ouders uit Java, super menu, explosie van smaken waaronder die uit de Indonesische keuken van vroeger, geweldige huiswijn, alleen je moet wel tijd hebben. Die de Rosario kan er wat van. Prijsvriendelijk ook.
En eergisteren hadden we samen met een dochter en schoonzoon kerstdiner bij de Rooi Pannen, opleidingsschool voor koks/hotel/horeca in Eindhoven. Perfect, geweldig wat men maakte voor ons vier veggies. En hun wijnen zijn ook erg goed en alles zeer betaalbaar. We eten er graag.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2022, 14:12:03 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22329 Gepost op: 17 december 2022, 14:05:36 »
Donderdag rijst met geroerbakte groenten, hoisinsaus en gerookte tofu.

Gisteren op mijn werk kerstborrel/feest. Van het buffet genomen: Turks brood met verschillende dips, thaise pompoensoep, rijst- en aardappelsalade, pitta met sla en pulled oesterzwam, Mexicaans gevulde zoete aardapel met guacemole.

Er was ook nog een zoort van moussaka, meer soorten salades en mac 'n cheese. Allemaal vegetarisch of zelfs veganistisch, behalve één vleesgerecht.

Als toetje vers fruit, karamel bread and butterpudding, hele lekkere appel rabarber crumble met haver en een soort van chocolade brownie.

Erg lekker allemaal en super leuk dat het bijna helemaal vegetarisch was.

Ik hoorde later op de avond dat er best crisis was geweest qua eten,  want er was de nacht ervoor een koelkast stuk gegaan met al een boel voorbereid eten erin. Niets van gemerkt!

Mooi hoor allemaal.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22330 Gepost op: 17 december 2022, 14:14:30 »
Ik ben benieuwd of Eelco's Duitse schoonmoeder het ook lekker zou vinden.
Zo lang de melk zonder lactose is en het niet te scherp is, is mijn schoonmoeder snel tevreden. Vanwege haar lactose-intolerantie heb ik (in plaats van de lactosevrije koemelk die Kristof had doorgegeven) gewoon havermelk gekocht. Daarmee heb ik vandaag een pannenkoekbeslag gemaakt voor de door mij gewenste verjaardagspannenkoekgourmet, met allerlei verschillende groenten, kruiden en specerijen om de hartige pannenkoekjes lekker afwisselend mee te vullen.

Geburtstag, Schütze, gratuliere.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22331 Gepost op: 17 december 2022, 22:54:47 »
Geburtstag, Schütze, gratuliere.
Vielen herzlichen Dank, Herr Niewied.

Vanavond aten we de traditionele zaterdagpizza, de mijne rijk belegd met aubergine, venkel, champignon, pepertjes en knoflook.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22332 Gepost op: 18 december 2022, 17:07:39 »
Gisteren simpele spaghetti met tomatensaus. Er zat bleekselderij, courgette, wortel, ui, knoflook, prei en zelfgemengde Italiaanse kruiden door de saus. Plus een schepje pesto. Erover wat geraspte pecorino.

Vandaag voor mij spruitjes en voor hem broccoli, met "kip"krokantschnitzel. Ik ga vandaag testen of hasselback aardappelen leuk zijn om voor het kerstdiner te maken.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22333 Gepost op: 18 december 2022, 20:22:23 »
Ik ga vandaag testen of hasselback aardappelen leuk zijn om voor het kerstdiner te maken.
Laat weten hoe ze zijn geworden. Ik heb laatst ook al over hasselback-aardappelen nagedacht. Kristof had zin in spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij lekker gekruide spruitjes, bloemkool, bospeen en limabonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22334 Gepost op: 18 december 2022, 23:02:36 »
Ze waren goed gelukt, maar ik vind het toch iets te veel werk voor de kerst.
Ik had de inkepingen met olijfolie, peper & tijm ingekwast (en de buitenkant) en daar ging veel meer olie ik dan ik verwachtte.  :o

Daarna ongeveer 45 minuten op 220 graden. Had wellicht ook 200 en iets langer gekund. Beetje zout erover. Tussendoor had ik een paar keer even een stukje geproefd om te kijken hoe ver ze al waren.

Ik denk dat ik gewoon aardappels uit de oven ga doen. Die kook ik dan alvast voor met schil en al, en dan hoeft het maar een half uur in de oven met wat olie en rozemarijn. Veel minder werk en ik denk dat mijn gezelschap daar net zo happy van wordt.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22335 Gepost op: 19 december 2022, 10:17:01 »
Gisteren nasi met omeletreepjes, knapperige tahoeblokjes en een champignon-ketjap sausje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22336 Gepost op: 19 december 2022, 17:33:44 »
Een Italiaanse soep die door vissers aan boord werd gemaakt met  cannellinibonen, selder, wortel, groene kool, ui, knoflook, tomatenpuree, brood. (Ze gebruikten polenta in plaats van brood om de soep dikker te maken, maar ik ben niet zo erg voor polenta en denk dat het dan wel een zéér dikke soep zou geworden zijn.)

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22337 Gepost op: 19 december 2022, 19:40:42 »
Spinazie pie-tjes, met verse spinazie en veel vintage Cheddar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22338 Gepost op: 19 december 2022, 20:08:15 »
Spruitjesstamppot met bijzonder geslaagde kaasburgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22339 Gepost op: 19 december 2022, 22:15:41 »
Gisteren: gemengde pastagroente met macaroni en Vivera pitavleesch.

Vandaag: rest van gisteren met champignons erbij
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.