Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21980 Gepost op: 31 augustus 2022, 12:42:19 »
Gisteren een vegan lahmacun (vriezer AH) met lekker veel sla, vegan knoflooksaus van Edeka (jammer dat ik niet meer verpakkingen meegenomen heb) en bietenfalafel. Lekker makkelijk en superlekker (en ik hou mezelf voor dat het ook aardig voedzaam was).
Maargoed, de lahmacun is dus een aanrader.

Vanavond broccoli en sperziebonen met vegan worstjes (ook van Edeka) en gekookte aardappelen met jus (dat laatste aten wij echt 10 jaar lang niet maar ik heb het weer helemaal herontdekt! Zalig).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21981 Gepost op: 31 augustus 2022, 20:35:09 »
Pellkartoffeln met erbij een salade van bospeen, bleekselderij, bloemkool, peterselie, ijsbergsla en witte bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21982 Gepost op: 01 september 2022, 22:07:00 »
Gisteren een vegan lahmacun (vriezer AH) met lekker veel sla, vegan knoflooksaus van Edeka (jammer dat ik niet meer verpakkingen meegenomen heb) en bietenfalafel. Lekker makkelijk en superlekker (en ik hou mezelf voor dat het ook aardig voedzaam was).
Maargoed, de lahmacun is dus een aanrader.

Vanavond broccoli en sperziebonen met vegan worstjes (ook van Edeka) en gekookte aardappelen met jus (dat laatste aten wij echt 10 jaar lang niet maar ik heb het weer helemaal herontdekt! Zalig).

Interessant, die lahmacun ga ik zeker eens proberen  ;D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21983 Gepost op: 01 september 2022, 22:08:18 »
Vanmiddag heb ik in Utrecht geluncht met een bulgursalade met peterselie, bosui, kerstomaat, komkommer en witte bonen. Vanavond aten we tagliatelle in salieboter met erbij gestoofde bloemkool, broccoli, bospeen en limabonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21984 Gepost op: 02 september 2022, 20:06:41 »
Andijviestamppot met vegan gehaktballen van Beyond Meat (4 om op te eten en 4 om in te vriezen maar op de een of andere rare wijze belandden ze toch alle 8 in mijn mond).
Zalig was het!

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21985 Gepost op: 02 september 2022, 21:05:57 »
Spinaziestamppot met kaasburgers
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21986 Gepost op: 04 september 2022, 16:32:18 »
Gisteren maakte mijn vrouw een gerecht met jonge nangka (= onrijp(e) jackfruit), wortel, tomaat, ui, knoflook, asafoetida en specerijen Johnny Boer waaronder Chinese en garam masala. Vanwege de nangka noemde ze het rendang omdat die nangka altijd gebruikt wordt voor veggie rendang vanwege de draadjes. Voorts vervaardigde ze een gerecht van TVP (gedroogd, geweld, verwerkt)/ rode paprika, wortel, ui en andere specerijen. Erbij basmatirijst, lime pickle, gemengde salade, gekookte worteltjes gestoofd in boter en honing. Ik vond het perfect allemaal en zeer smakelijk. Maar vraag haar niet naar receptuur. Mij trouwens ook niet. En gecompliceerde gerechten waar temperatuur, samenstelling, temperatuur cruciaal zijn, vervaardigen we niet of nauwelijks. Flanskeuken alaaf. O ja, Nuenen viert nu zijn 200-jarig bestaan met vendelzwaaiers, meziekskes, bier en meer. Zijn net even gaan kijken. De Bavariabiertent stond er te pronk en de Commissaris van de Koningin (mevrouw Ina Adema van de VVD, werd met een Bavariabierkar vervoerd. En wellicht gaat ze met de Nuenense importanten avondeten in Nuenens twee-Michelinsterrenrestaurant van getogen Nuenenaar Soenil Baradoer (voortreffelijk en prijzig).

Vandaag resten van gisteren met sperzieboontjes.
 
« Laatst bewerkt op: 04 september 2022, 17:01:43 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21987 Gepost op: 04 september 2022, 17:30:43 »
Gisteren feestje met de schoonfamilie in het Duitse Worpswede. Tussen de middag werd er al uitgebreid gegeten, ik hield het bij een simpele tomaat-mozzarella. 's Middags was er namelijk nog taart en 's avonds Flammkuchen.

Vandaag doen we het rustiger aan: gnocchi en salade.

Op de camping worden geen broodjes verkocht, dus voor het gemak ontbijten we met roggebrood en knäckebröd, dat is voor de verandering ook eens lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21988 Gepost op: 04 september 2022, 21:33:15 »
Deze week was een drukke week. Bij mijn werk was het internationale week, waarbij vele collega's vanuit de hele wereld naar Nederland kwamen. Er waren allerlei activiteiten.

Woensdag uit eten geweest met een van mijn teams, na een leuke escape room. We aten bij een eetcafé dat ook populair is bij studenten. Er was een grote groep (gok een jaarclub met nieuwe aanwas) die om de zoveel tijd opeens heel hard gingen schreeuwen. Dat was behoorlijk irritant. Het eten was op zich in orde, niet bijzonder maar prima. Ik had risotto met spinazie en cherrytomaten, die zo te zien en proven niet met rondkorrelige rijst was gemaakt. Toe verschillende soorten sorbet.
Door de grote groep duurde het nogal lang, gelukkig was het weer nog warm genoeg om buiten te zitten.

Dan donderdag een hele dag met presentaties en sessies (naar eigen inzicht) in de Van Nellefabriek. Fijne catering, die grotendeels vegetarisch en zelfs plantaardig was. Als lunch broodjes en salade.
De hapjes rond de borrel waren vegetarisch, en de bitterballen blijkbaar vegan (ze waren erg lekker).
's Avonds waren er Aziatische salades en rijst met milde groentencurry (naast niet vega optie). Toe een glaasje tiramisu of chocolademousse.

Dan vrijdag het grote zomerfeest, dat eindelijk weer eens door kon gaan. Op locatie bij twee verschillende landgoederen. Eerst allerlei spelletjes en activiteiten, waar ook een soort van hightea achtige hapjes waren.
Op de tweede locatie was er echter blijkbaar iets niet goed gegaan met de communicatie naar de catering. Er was een erg lange rij voor het eten, dat voornamelijk op de barbecue werd bereid. We waren met ongeveer 600 man, dus je kan voorstellen dat dit niet handig was.

Ongeveer 45 min in de rij gewacht, waar ze ondertussen bordjes eten uitdeelden. Ik had bordjes risotto (waar chilipeper in bleek te zitten) en ravioli (ik gok met paddestoelen) te pakken kunnen krijgen. Maar niet iedereen kreeg dat. Daarna bij de barbecue wat salades, bietenburger, gepofte aardappel en wat brood gepakt. Was oke maar niet heel bijzonder. Mijn maag had wat last van de chilipeper, dus niet alles opgegeten.
Bleek dat er ook mensen wel een uur of twee hadden gewacht, en bij hen het eten zo goed als op was. Daarom werd er later pizza besteld, maar daar ging het ook mis en toen waren er opeens ontzettend veel pizza's  ;D.  Als je wilde kon je ook nog bij de chocoladefontein je dessert maken.

Het was verder wel een erg leuke dag, veel met collega's gekletst die ik nog nooit in het echt had gezien of al heel lang niet meer. Maar de catering was niet goed geregeld (al waren die mensen knetterhard aan het werk).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21989 Gepost op: 04 september 2022, 21:35:46 »
Oh en gisteren simpele couscoussalade gemaakt met o.a. feta en paprika.
Vandaag rijst met aubergine in hoisinsaus en gewokte sperziebonen, lenteui en taugé met omelet. Op smaak gebracht met o.a gember, knoflook, zwartebonensaus, sojasaus en sesamolie.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21990 Gepost op: 04 september 2022, 23:19:51 »
Gisteren: bloemkool, aardappelgratin, kaasburger.
Vandaag: prei met sojagehakt en maïs. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21991 Gepost op: 05 september 2022, 11:00:43 »
Vanavond gewokte spinazie met sojasaus, knapperige tahoe blokjes en noedels.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21992 Gepost op: 05 september 2022, 21:41:12 »
Vanochtend op de camping ontbeten met roggebrood en knäckebröd. Vanavond thuis een fikse salade van veldsla, kidneybonen, radijs, bleekselderij en paprika, met plakjes gekookt ei en naar keuze zilveruitjes en snelle, zelfgemaakte knoflookcroutons.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21993 Gepost op: 06 september 2022, 20:23:40 »
Vanmiddag op het werk een salade van aardappel, kidneybonen, radijs, bleekselderij en bosui met een yoghurtdressing. Vanavond tagliatelle in salieboter met gestoofde bloemkool, broccoli, bleekselderij en bospeen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21994 Gepost op: 07 september 2022, 15:40:53 »
Gisteren bereidde mijn vrouw schitterende gefrituurde kaasfonduetjes (een term die ik eind jaren 50 leerde van restauranthouder Van Galen in Den Bosch). Kaas, gesmolten in wijn, gehakte ui en venkel erbij, afgekoeld en ballen ervan gedraaid en gepaneerd in boekweitgrutten, ei, panko, weer opgestijfd en dan gefrituurd in zonnebloemolie. Erbij Pellkartoffel, avocado gevuld met geraspte wortel, warme peer. Van Galens kaasfonduetjes bevatten geen ui en venkel. 
Vandaag bladerdeegflappen gevuld met rest van de kaassmelt van gisteren en een ander deel gevuld met een mengsel van wortel, venkel, ui, Indiase specerijen. Erbij bietensla en groenlof. Willem heeft vandaag weer van alles uit zijn biotuin gebracht: tomaten, palmkool, biet, groenlof.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21995 Gepost op: 07 september 2022, 21:21:28 »
Vanochtend werd ik om kwart over zeven opgehaald om naar Utrecht te carpoolen, dus ik heb pas ontbeten toen ik aan mijn bureau zat (onderweg had ik wel thee en water): roggebrood met afwisselend camembert, kaas en hummus. 's Middags een simpele bulgur-linzensalade met tomaat, bosui en bleekselderij. En thuis aangekomen heb ik een snelle Käse-Gemüse-Spätzle klaargemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21996 Gepost op: 08 september 2022, 20:27:40 »
Op verzoek van Kristof een pilao van basmatirijst, chana dahl, bloemkool, broccoli en bospeen, met een pappadum en een klodder Turkse yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21997 Gepost op: 08 september 2022, 21:09:43 »
De afgelopen dag wat extra avonddienst overgenomen, dus mijn vriend had simple gekookt.

Maandag pasta met tomatensaus en iets van gehakt. Dinsdag volkoren pitta's met vivera gyros en zakje gemengde sla met o.a bietjes. En veel knoflooksaus  ;D.  Woensdag rijst met een zak Mexicaanse diepvriesgroenten en nootjes.

Hij is nu op familiebezoek dus ik had vandaag voor mijzelf gekookt. Witlof met een beetje aangelengde boursin als sausje, gekookte aardappels en vegan lekkerbek van Iglo. Net als de visticks prima spul als je van de smaak van vis houdt. Ik denk dat mijn vriend het niet lekker zou vinden  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21998 Gepost op: 09 september 2022, 21:58:36 »
Kristof heeft verse pasta gemaakt, met al aardig wat specerijen erdoor, dus die hebben we zo uit de kookpan op het bord geschept. Erbij bloemkool, broccoli, bospeen en bruin bonen in een rozemarijnige tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21999 Gepost op: 10 september 2022, 10:05:21 »
dus die hebben we zo uit de kookpan op het bord geschept.
Huh? Schep jij niet altijd je eten uit de pan op je bord?
Supercalifragilisticexpialidocious!