Deze week was een drukke week. Bij mijn werk was het internationale week, waarbij vele collega's vanuit de hele wereld naar Nederland kwamen. Er waren allerlei activiteiten.
Woensdag uit eten geweest met een van mijn teams, na een leuke escape room. We aten bij een eetcafé dat ook populair is bij studenten. Er was een grote groep (gok een jaarclub met nieuwe aanwas) die om de zoveel tijd opeens heel hard gingen schreeuwen. Dat was behoorlijk irritant. Het eten was op zich in orde, niet bijzonder maar prima. Ik had risotto met spinazie en cherrytomaten, die zo te zien en proven niet met rondkorrelige rijst was gemaakt. Toe verschillende soorten sorbet.
Door de grote groep duurde het nogal lang, gelukkig was het weer nog warm genoeg om buiten te zitten.
Dan donderdag een hele dag met presentaties en sessies (naar eigen inzicht) in de Van Nellefabriek. Fijne catering, die grotendeels vegetarisch en zelfs plantaardig was. Als lunch broodjes en salade.
De hapjes rond de borrel waren vegetarisch, en de bitterballen blijkbaar vegan (ze waren erg lekker).
's Avonds waren er Aziatische salades en rijst met milde groentencurry (naast niet vega optie). Toe een glaasje tiramisu of chocolademousse.
Dan vrijdag het grote zomerfeest, dat eindelijk weer eens door kon gaan. Op locatie bij twee verschillende landgoederen. Eerst allerlei spelletjes en activiteiten, waar ook een soort van hightea achtige hapjes waren.
Op de tweede locatie was er echter blijkbaar iets niet goed gegaan met de communicatie naar de catering. Er was een erg lange rij voor het eten, dat voornamelijk op de barbecue werd bereid. We waren met ongeveer 600 man, dus je kan voorstellen dat dit niet handig was.
Ongeveer 45 min in de rij gewacht, waar ze ondertussen bordjes eten uitdeelden. Ik had bordjes risotto (waar chilipeper in bleek te zitten) en ravioli (ik gok met paddestoelen) te pakken kunnen krijgen. Maar niet iedereen kreeg dat. Daarna bij de barbecue wat salades, bietenburger, gepofte aardappel en wat brood gepakt. Was oke maar niet heel bijzonder. Mijn maag had wat last van de chilipeper, dus niet alles opgegeten.
Bleek dat er ook mensen wel een uur of twee hadden gewacht, en bij hen het eten zo goed als op was. Daarom werd er later pizza besteld, maar daar ging het ook mis en toen waren er opeens ontzettend veel pizza's
. Als je wilde kon je ook nog bij de chocoladefontein je dessert maken.
Het was verder wel een erg leuke dag, veel met collega's gekletst die ik nog nooit in het echt had gezien of al heel lang niet meer. Maar de catering was niet goed geregeld (al waren die mensen knetterhard aan het werk).