Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 72 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21640 Gepost op: 14 mei 2022, 19:47:17 »
De andijvie moest op en ik had ook wel weer zin in andijviestamppot. Aardappelpuree van aardappels in eigen vocht, knoflook, pepertje, lijnolie en lekker veel andijvie. Erbij sellerieschnitzeltjes. De eiwitten had ik al in de vorm van plakjes tempeh en hummus op brood en vanavond neem ik vast nog een bakje zelfgemaakte pittige pepitamix.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21641 Gepost op: 15 mei 2022, 18:13:25 »
Witte asperges die ik meegekregen heb van mijn moeder, gekookte aardappels, overgebleven vegaburger van gisteren.

Vanmiddag: wraps met baba ganoush, tomaat en komkommer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21642 Gepost op: 15 mei 2022, 20:54:25 »
Een bijzonder lekkere zuurdesempizza. Bij deze temperaturen werkt het zuurdesem extra goed. De pizzabodem had zelfs een licht zoetige smaak, zoals een echt Frans stokbrood. Lekker belegd met tomaat, aubergine en mozzarella. Knoflook en pepertje ontbraken natuurlijk ook niet.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21643 Gepost op: 16 mei 2022, 00:51:19 »
Ik had eindelijk weer eens zin om uitgebreid te koken. Een vriendin kwam eten, ze mocht kiezen tussen pitta's of couscous en vroeg of het allebei kon  ;) .

Zelfgemaakte baba ganoush met erop gebakken aubergine, bladerdeegkussentjes gevuld met geroosterde paprika en feta en met aubergine en rode ui, couscous met lenteui, gedroogde abrikozen en veel kruiden, gebakken bloemkool met sesamzaadjes en granaatappelpitjes, geroosterde paprika met tomaat. Verder nog blokjes feta, techinasaus en kwark met sumac en munt. En volkoren pitta's dus.

Ik dacht wel wat over te houden voor lunch, maar het ging schoon op.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21644 Gepost op: 16 mei 2022, 10:58:31 »
Zaterdag gekookt voor vrienden. Ze appten toen ik bijna bij de supermarkt was, dus ik moest snel improviseren (normaal kan ik hier dagen over denken: wat zullen we eten, is het niet 'te vegan' voor vleeseters, etc). Maar vanwege efficientie nam ik meteen boodschappen mee.
We aten tandoori met kip van de vegetarische slager (kruidenmix van Fair Trade, met kokoskookroom en een blik tomatenblokjes), erbij een salade van ingelegde rode ui/ boontjes/ puntpaprika, raita van vegan yoghurt, basmati en vega naanbrood. Het was echt zalig!

Gisteren at ik alleen en na een lange, warme dag werken in de tuin had ik weinig zin om te koken. Het werd een broodje met gebakken oesterzwammen (met gerookt paprikapoeder). Prima.

Vanavond hollandse groente (zo'n voorgesneden zak) met een vegan kipburger en aardappeltjes uit de oven. Lekker simpel maar wel lekker dus :-).

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21645 Gepost op: 16 mei 2022, 10:59:25 »
De andijvie moest op en ik had ook wel weer zin in andijviestamppot. Aardappelpuree van aardappels in eigen vocht, knoflook, pepertje, lijnolie en lekker veel andijvie. Erbij sellerieschnitzeltjes. De eiwitten had ik al in de vorm van plakjes tempeh en hummus op brood en vanavond neem ik vast nog een bakje zelfgemaakte pittige pepitamix.

Oh zo lekker, andijviestamppot! Dat kan altijd (ook hartje zomer).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21646 Gepost op: 16 mei 2022, 19:57:29 »
Lekker goudbruin gebakken aardappeltjes met erbij bloemkool en bleekselderij in een kruidg, kazig sausje en wat bruine bonen in eigen smaakvol vocht. Een AVG'tje met een aardappelvervanger, als het ware.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21647 Gepost op: 16 mei 2022, 21:49:06 »
Knolselderplakken uit de oven, sojabrokjes kort opgebakken, aardappels in de schil.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21648 Gepost op: 17 mei 2022, 20:23:39 »
Een curry op tomatenbasis, gevuld met bloemkool, koolrabi, bospeen en kikkererwten. Erbij basmatirijst en een pappadum.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21649 Gepost op: 17 mei 2022, 21:49:28 »
Gisteren pasta met groenten en verkruimelde vegaburger.

Vandaag pastasalade met gemengde sla en rauwkost. En hardgekookte eieren. Ik moest mijn vriend wel coachen, want hij kon zich niet herinneren dat hij ooit een ei had gekookt!  ;D Maar de eitjes moesten op.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21650 Gepost op: 18 mei 2022, 13:12:34 »
Snijbonen, een vegan ruigburger (AH) en aardappeltjes uit de oven.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21651 Gepost op: 18 mei 2022, 15:10:14 »
Gisteren bloemkool met kaassaus met drie soorten kaas. Omdat ik al 500 gram bloemkool had, plus een heftige kaassaus, geen pasta of aardappels.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21652 Gepost op: 18 mei 2022, 19:44:27 »
Rozemarijnrösti met daarbij een stoofje van bloemkool, bospeen, bleekselderij en oogbonen in een lichte tomatensaus, met op het eind een handjevol bladpeterselie toegevoegd. Erg lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21653 Gepost op: 19 mei 2022, 15:52:57 »
Vandaag spaghetti met gebakken oesterzwam/champignons/knoflook/ui, veggie Schnitzel, gemengde sla.
Gisteren basmatirijst met gestoofd asperges/peterseliewortel/bloemkool/kmoflook/ui in een saus van kokosmelk/bouillonpoeder/asafowtida/chevichespecerij van J. Boer, koolsla met groene olijven.
 Uit oudersdomluiïgheid heb ik me lang niet gemeld. Ook waren we nog een paar dagen in Duisburg waar we voortreffelijk aten in restuarant Küppersmühle waar de chef een uitstekend veggie menu voor ons maakte (vooruitbesteld). Overigens kun je daar in de brouwerijkroeg Webster ook gewoon veggie eten. Prima.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21654 Gepost op: 19 mei 2022, 19:48:28 »
Een lekkere klassieke risotto, erbij bruine bonen in eigen vocht en met salie gestoofde bloemkool.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21655 Gepost op: 19 mei 2022, 22:58:54 »
Pasta met courgette, paprika, tomaat uit blik, knoflook, ui, wat kruiden.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21656 Gepost op: 20 mei 2022, 19:49:23 »
Vier snelle Aziatisch geïnspireerde gerechtjes, in een kwartiertje in elkaar gedraaid. Citroenrijst (basmatirijst met citroen en verse kurkuma), tempehblokjes in een saus van sojasaus, stroop en sambal, gemberworteltjes met sesamzaad, en heel kort geroerbakte spitskool met pinda's, koriander- en komijnzaad uit de vijzel.

Een zeer smakelijke combinatie, waarbij de spitskool - in al zijn eenvoud - de verrassing van de avond was.

Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21657 Gepost op: 20 mei 2022, 21:13:18 »
Spitskool is sowieso erg lekker  :)

Van de week heeft vooral mijn vriend veel gekookt en ik ben uit eten geweest.

Woensdag naar een concert in Amsterdam geweest, maar eerst bij een Indiaas restaurant gegeten met een vriendin. Het is een beetje aparte setup, een gewoon restaurant waar je ook een aparte vegan kaart hebt. Als je bestelt om te bezorgen zijn het ook twee aparte websites, en op de luifel staan twee logo's (Bollywood - Vegan curry).

Anyway, we hadden saag paneer (spinazie met kaas) en iets pittige champignons in tomatensaus. Met rijst en een lekkere naan, mangolassie. En vooraf natuurlijk poppadoms met sausjes.

Gisteren had ik avonddienst, dus mijn vriend had volkoren pitta's met vivera tex mex reepjes, gemende sla/rauwkost en knoflooksaus.

Omdat ik nogal last van mijn allergie heb/histamine overschot vandaag maar voor mij histamine-arm eten laten maken: gele rijst met vega spekjes, spitskool, prei en ui.
   

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21658 Gepost op: 21 mei 2022, 20:18:13 »
Een quiche, of eerder een hartige broodtaart, met een bodem van Meta, gevuld met restjes bloemkool, venkel en bleekselderij.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21659 Gepost op: 22 mei 2022, 13:30:04 »
Gisteren sushi, met omelet, gegrillde paprika, komkommer, wortel en avocado, in wisselende combinaties.

Vanavond pizza, met alletlei restjes kaas, ik denk dat het een vijfkazenpizza wordt!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light