Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 62 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21540 Gepost op: 12 april 2022, 19:48:23 »
Ik wilde een bloemkool-venkel-risotto maken, maar ik was even vergeten dat de risottorijst op was. Daarom werd het bloemkool en venkel in een kazig sausje met polentaplakken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21541 Gepost op: 12 april 2022, 20:18:00 »
Bruinebonenschotel met ui, paprika en blokjes gebakken aardappel. Erbij appelcompôte.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21542 Gepost op: 12 april 2022, 22:01:44 »
Pasta met diepvriesgroenten en Plus vega rulgehakt.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21543 Gepost op: 13 april 2022, 20:07:09 »
Lunch: Thaise parelcouscoussalade, knolselderijsteaks met salsa verde, rendangkroketten van rode kool, koude radijssoep, faking eend van shiitake met hoisinsaus en geroosterde sesamzaadjes.en een pissaladière met paprika  :kwijl: :yummie: :vork:. Jawel, ik was uitgenodigd voor een lunch bij Karin Luiten (Koken met Karin) voor de lancering van haar nieuwe kookboek "Vega zonder pakjes & zakjes"  :D. Binnenkort zal deze "doorgewinterde vega" jullie vertellen wat hij ervan vindt.



Vanavond at ik een snelle lasagne van pompoenpuree (met meegekookte rode linzen), lekker op smaak gebracht met knoflook, pepertje, salie, bedekt met een laagje mozzarella. De lasagne was snel in elkaar gezet en was erg lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21544 Gepost op: 13 april 2022, 21:42:25 »
Aubergine in hoisinsaus, roerbak van courgette, spitskool, lenteui en bamboe. Met gember, knoflook, sojasaus, sesamolie en rooktofu.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21545 Gepost op: 14 april 2022, 13:02:43 »
Mexicaans met kdneybonen/ mais/ vega gehakt/ guacemole en jalapeno's. Erbij tortilla's en salade.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21546 Gepost op: 14 april 2022, 20:43:13 »
Na een afstudeerpresentatie eind van de middag, groente kopen en een rondje met de hond dat ietsje langer duurde dan gepland, had ik zin in iets snels en smaakvols: snelle Aziatische noedels met tempeh en groente (precies zoals dit recept, behalve dan dat ik dit keer bospeen, spitskool en taugé gebruikte). Binnen een kwartiertje klaar en lekker als altijd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21547 Gepost op: 15 april 2022, 07:41:17 »
Woensdag tapas-achtig bij vrienden met o.a. gazpacho, mini-quiche, ....

Gisteren restjes, deels uit de diepvries: rijst met bonen, spruitjescurry, witte kool met champignons.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21548 Gepost op: 15 april 2022, 20:34:15 »
Spinaziestamppot met burgertjes van limabonen, paprika en zongedroogde tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21549 Gepost op: 15 april 2022, 21:35:54 »
Bruine afbakbroodjes en "hotdogs". Op z'n Deens met fijngesneden augurk, radijs en komkommer, en gebakken uitjes. Met ketchup en zelfgemaakte remouladesaus met o.a rode ui en kappertjes.

Erbij nog gemengde salade met tomaat, en meer van de radijs, komkommer etc.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21550 Gepost op: 16 april 2022, 12:56:23 »
De Ottolenghi knoflooktaart met witte asperges erin.
Vegan carrot cake toe van Rose & Vanilla bakery
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21551 Gepost op: 16 april 2022, 14:10:05 »
Oh, lekker asperges!

Hier volkoren wraps met zwarte bonen, mais, courgette, paprika in tomatensaus. Met erbij kwark en evt avocado (als mijn vriend een mooie rijpe vindt.

Als lunch had ikeen bloemkoolstronksoep met winterpostelein.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21552 Gepost op: 16 april 2022, 14:32:18 »
Oh lekker Selly, die taart met asperges! Ik ga morgen flammkuchen met asperges maken.

Gisteren uitgebreide wraps maaltijd met chili en allemaal bakjes met lekkers voor erin. Vanavond hopelijk wat lekkere hapjes bij het Bierfestival.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21553 Gepost op: 16 april 2022, 15:29:01 »
Gebakken broccoli en oesterzwammen. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21554 Gepost op: 16 april 2022, 15:29:45 »
Ik heb nu ook zin in asperges! Maar die heb ik niet in huis en vanaf morgen ben ik een weekje onderweg (Nijmegen-Leeuwarden-Flensburg-Leeuwarden-Nijmegen om precies te zijn). Maar als ik dan weer terug ben, is het aspergeseizoen waarschijnlijk echt begonnen.

Het fijne van het weekend vind ik dat je lekker kunt uitslapen, rustig aan kunt keutelen en dan ergens tussen elf en twaalf uitgebreid brunchen. Naast een Turks brood gevuld met spinazie en kaas had ik twee lekkere broodjes, die ik afwisselend kon beleggen met gemarineerde tempeh, hummus en kleine bonenburgertjes, van het burgerdeeg dat nog over was van gisteren. Plus natuurlijk wat groente (kerstomaat, komkommer, radijs, paprika, sla) om de boel gezond op te leuken.

Voor morgen heb ik mijn zinnen gezet op een Midden-Oosterse brunch met het paasei in de vorm van shakshuka met spinazie, een stoofje van het restje aubergine dat nog in de koelkast ligt, burgertjes van het laatste restje burgerdeeg, warme witte bonen en een restje geroosterd zuurdesembrood.

Ik kan nog niet melden wat ik vanavond ga eten, ik twijfel nog tussen curry en een experimenteerpizza.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21555 Gepost op: 16 april 2022, 19:17:04 »
Ik had mijn moeder gezegd dat ik geen warm eten meer hoefde. Het werd dus asperges met aardappelpuree en een champignonburger...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21556 Gepost op: 16 april 2022, 20:33:53 »
Ik had mijn moeder gezegd dat ik geen warm eten meer hoefde. Het werd dus asperges met aardappelpuree en een champignonburger...
Die boodschap was dus goed overgekomen  ;D. Maar je had wel lekker asperges.

Ik had vanavond een kaasfondue-for-one met een half pakje kant-en-klaarfondue van de Lidl - want die moet toch eens worden opgegeten (dat spul is met wat knoflook, pepertje en nootmuskaat best acceptabel, maar niet echt feestelijk). Hierin dipte ik afwisselend gestoomde bloemkool, bospeen, bleekselderij en schijfjes stokbrood.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21557 Gepost op: 17 april 2022, 20:06:08 »
Rond het middaguur een uitgebreide maar snel in elkaar geflanste brunch: witte bonen met prei en peterselie in tomaten, laatste restje bonenburgertjes, gekookt ei, zuurdesembrood, Turks brood gevuld met aubergine en kaas, schijfjes komkommer en radijs en wat condimenten.

Vanavond weer eens pizza! Dit keer belegd met spinazie, paprika en kleine roosjes bloemkool. Na de pompoenpizza van vorige week bedacht ik dat als je gemarineerde bloemkool bovenop de pizza legt, dat deze mooi geroosterd uit de oven komt. En inderdaad:

Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21558 Gepost op: 17 april 2022, 20:54:39 »
Kaasschotel
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21559 Gepost op: 18 april 2022, 19:47:34 »
Vandaag bij mijn vader aangekomen. Hij had een soort eh... risotto gemaakt, erg neutraal van smaak, maar met voldoende peper en Parmezaanse kaas prima in te nemen. Ik heb er een simpele, kleine salade bij gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch