Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 60 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20500 Gepost op: 07 juni 2021, 21:57:29 »
Vandaag waren bij de schoonouders op bezoek geweest en hebben we met ovfietsen nog een stukje over de Sallandse heuvelrug gefietst. In het hotel eerst even liggen chillen, terwijl ik ging kijken waar we konden eten (want maandag). We hadden ook geen zin in ingewikkeld, dus maar naar de Turkse grillroom Sofra gegaan. Daar hadden ze ook erg lekkere vega schotels.

Op het ruime terras gezeten, waar het nog warm genoeg was om in t-shirt te zitten. Mijn vriend had een mooie berg falafelschijven en ik met rijst gevulde zachte paprika's . Erbij verse salade, een Turks broodje en erg lekkere knoflooksaus (van Turkse yoghurt denk ik). Hij kreeg ook nog friet en ik had rijst gekozen, die een beetje gekruid was.

Erg lekker en niet duur, we waren met drinken nog geen 25 euro kwijt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20501 Gepost op: 08 juni 2021, 12:45:41 »
Vandaag waren bij de schoonouders op bezoek geweest en hebben we met ovfietsen nog een stukje over de Sallandse heuvelrug gefietst. In het hotel eerst even liggen chillen, terwijl ik ging kijken waar we konden eten (want maandag). We hadden ook geen zin in ingewikkeld, dus maar naar de Turkse grillroom Sofra gegaan. Daar hadden ze ook erg lekkere vega schotels.


Waar is Sofra? (mocht ik weer in die buurt zijn :))

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20502 Gepost op: 08 juni 2021, 13:16:38 »
Gisteren couscous (bloemkool, venkel, bouillonpoeder, olijfolie), Vivera kipschnitzel, gestoofde biet met ui (mirin, zoete azijn, zout), gebakken worteltjes.
Vandaag gegrilde aubergine, paprika, courgette, rest couscous, gefrituurde tortellini en tomaten-olijvensaus.

Leuk dat Thaise restaurant in Zwolle van mevrouw Baer https://www.baiyok.nl/menukaart/diner-kaart/vegetarisch-menu
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2021, 15:54:58 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20503 Gepost op: 08 juni 2021, 15:14:59 »
Tortellini met champignon-kaassaus, met een stukje blauweklaverkaas erin.  Erbij komkommer-wortelsalade met een limoen-bieslookdressing.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20504 Gepost op: 08 juni 2021, 19:56:21 »
Muschelnuscheln: schelpjespasta met broccoli, bloemkool, wortel en limabonen in een citroen-rozemarijnige tomatensaus. Erbij een kleine salade van rucola, radijs, koolrabi en komkommer, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.

Ik lunchte met een pitabroodje gevuld met spinaziepesto, radijs en komkommer.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20505 Gepost op: 08 juni 2021, 20:00:41 »
Gevulde paprika's (met courgette, cottage cheese, ei, kaas, tomaat, oregano, bieslook), ovenaardappels en quornnuggets. Kiwi toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20506 Gepost op: 09 juni 2021, 00:25:31 »
Waar is Sofra? (mocht ik weer in die buurt zijn :))

Oh, dat was wellicht niet duidelijk als je het bericht ervoor niet gezien had. Sofra zit in de binnenstad van Zwolle.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20507 Gepost op: 09 juni 2021, 21:46:36 »
Kikkererwten met paprika uit het Vegatopia kookboek met spinazie van eigen oogst enwat yoghurt, tomaten/fetasalade met rucola en andere slasoorten en oregano en basilicum van eigen teelt en pita's. De eerste kersen toe.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2021, 21:52:19 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20508 Gepost op: 09 juni 2021, 22:50:10 »
Pellkartoffeln mit Kräuterquark. Erbij salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20509 Gepost op: 09 juni 2021, 23:46:17 »
Gisteren spinazie met favabonen en tomaat. Daarbij basmatirijst.

Vandaag bloemkool, vegaballetjes, chilisaus, gewone rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20510 Gepost op: 09 juni 2021, 23:57:43 »
Dinsdagavond nog thuis volkoren wraps met zwarte bonen, feta, fried beans, ijsbergsla, tomatenuiensalsa en komkommer gemaakt. Met nog mais en een beetje yoghurt.

Vandaag als lunch een halve wrap met restjes van gisteren, en een halve met hummus, feta, granaatappelpitjes, komkommer en radijs.

Als avondeten hadden we in schil gekookte aardappels, balletjes, gestoofde spitskool en prei met rozemarijn en oregano.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20511 Gepost op: 10 juni 2021, 16:14:21 »
Waar is Sofra? (mocht ik weer in die buurt zijn :))

Oh, dat was wellicht niet duidelijk als je het bericht ervoor niet gezien had. Sofra zit in de binnenstad van Zwolle.

Ah! Dankjewel! (Die had ik inderdaad niet gezien, wel dat je in die regio was, dus vandaar dat mijn interesse gewekt was).

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20512 Gepost op: 10 juni 2021, 17:26:46 »
Volkoren wraps met Karma shoarma, avocado, tomaatjes en een sausje waar vast knoflook in gaat  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20513 Gepost op: 10 juni 2021, 20:59:58 »
Spaghetti molto aglio, olio e peperoncino. Erbij in citroensap met nootmuskaat gestoofde bloemkool, broccoli, bospeen en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20514 Gepost op: 11 juni 2021, 19:50:55 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij een fikse salade van spitskool, bleekselderij, paprika en komkommer. En toen was de groentevoorraad nagenoeg op, dus ik heb om half zeven de groenteboer flink geplunderd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20515 Gepost op: 11 juni 2021, 23:36:11 »
Best wel uitgebreid in een Georgisch restaurant in Brussel (Ganshoren). Nu de binnenruimtes van de restaurants open zijn, kan het weer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20516 Gepost op: 12 juni 2021, 21:29:31 »
Quiche van witte asperges, peterselie en bieslook.
Aardbeien, blauwe bessen en frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20517 Gepost op: 12 juni 2021, 21:43:41 »
Etentje bij mijn zus ter gelegenheid van de verjaardag van mijn moeder vandaag en Vaderdag morgen (in België): pastasalade, aardappelsalade, witte asperges, portobello's met geitenkaas en walnoten, ovenschotel van minitomaatjes, zwarte olijven en feta, vegaworstjes van de bbq. Natuurlijk was er veel te veel, dus nog een bakje meegekregen voor morgen.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2021, 22:16:17 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20518 Gepost op: 12 juni 2021, 23:02:19 »
Pastasalade met o.a. ijsbergsla en paprika, met hardgekookt ei.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #20519 Gepost op: 13 juni 2021, 14:08:07 »
We hadden gisteren tuinbezoek dat spontaan ook voor het avondeten is blijven hangen. Ik maakte een fikse salade, naar wens op te leuken met zonnebloempitten, sesamzaad, chili-olie, zilveruitjes, augurk. Verder Pellkartoffeln en ciabatta. We hadden ook nog watermeloen en gepimpte pinda's en er zijn drie potten kruidenthee met kruiden uit de tuin doorheen gegaan.
Gemüse ist mein Fleisch