Eergisteren Spaanse omelet met ook meegebakken wortel, venkel en ui, moffelbonen (Oost-Brabants voor tuinbonen), gemengde sla waarin witlof,
Nu eerst iets over vormsmaak. Ik vind hoorntjesmacaroni onprettig, maar heb niks tegen lange-pijpmacaroni. Zo vind ik ook de korrels van parelcouscous niks, terwijl ik gruiscouscous prima vind. De vormsmaakaversie zou men osmotropofobie kunnen noemen. Maar wellicht is er een fraaiere benaming. Sam, Sven, Eelco, Karl help
Mijn vrouw is vóór parelcouscous. Gisteren dus parelcouscous die ze kookte met wortel, bloemkool en fungi-trifolataspecerij. Daarna mengde ze deze couscous met gewokte spinazie, Hüttenkäse en een restje gorgonzola. Een rond bergje met een rand van sugarsnaps eromheen. Lekker (behalve de parelvorm) en mooi opgediend. Erbij een venkelsoepje en mangga (mango) toe.
Vandaag spaghetti, olijfolie, tomatensaus, geraspte Parmezaanse kaas, zwarte olijven. Overigens is het nog steeds het jaar van de rat.
En ja, wie lekker wil eten die ga vanavond of morgenavond naar een Eid-ul Fitr evenement. Je kijkt je ogen uit: lekkerbekken ahoy. Jaamer vande anderhalvemeterregel.