Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 49 gasten bekijken dit topic.

Offline Hedwig

• 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18700 Gepost op: 26 april 2020, 19:29:00 »
Witlofsoep wat er nog over was. Daarna de andere helft van de bloemkooltaart van Ottolenghi opgegeten samen met manlief (nu is het net of ik manlief heb opgegeten ;-)) Vanmiddag hadden we nog een stuk tiramisu van gisteren, en allerlei hapjes, dus hadden we al een aardig gevulde buik

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #18701 Gepost op: 26 april 2020, 19:43:39 »
Risotto met sla en gebakken geitenkaas.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18702 Gepost op: 26 april 2020, 20:42:59 »
Sven, hoe maak je die saffraansaus?

Hier een ovenschotel met gegrilde aubergine, courgette, mozzarella en tomaat. Erbij tomatenrijst.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #18703 Gepost op: 26 april 2020, 20:47:13 »
Pizza met tomaat, ui, knoflook, pepertjes en spinazie (Kristof met ananas en paprika). Bij gebrek aan semola (de Jumbo in mijn buurt heeft speciaal voor mij een paar pakken besteld) als experimentje met wat fijne couscous in het deeg. Een lekkere, interessante korrel, wat dat betreft was het experiment zeker geslaagd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18704 Gepost op: 26 april 2020, 20:48:27 »

Erg simpel: bechamel van half melk en half water, een saffraanblokje (Marokkaanse winkel), knoflookpoeder, peper en zout. Volgens keer toch maken met échte saffraan.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #18705 Gepost op: 27 april 2020, 10:02:50 »
Gisteren groene asperges gestoofd met ui, boter en olijfolie, spaghetti, salade van witlof, venkel, saliebloem, bieslook en kuchai (ik meen dat dat knoflooklook heet), Bratwurst van de veggie slager/Unilever. Door de term Bratwurst te gebruiken en niet braadworst, omzeilt Unilever de warenwet. Bratwurst staat daar niet in maar braadworst mag alleen zo heten als het ook echt van vlees volgens voorschrift is gemaakt.
Vandaag tauge, gebakken spitskool, rijst, gebakken tahu en eens verder kijken, pindasaus wellicht. Echt koningsexcuusdageten
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18706 Gepost op: 27 april 2020, 10:39:18 »
Gisteren uiensoep gegratineerd met stokbrood met gruyere, erbij toast met knoflookboter (twee teentjes rauwe knoflook voor twee boterhammen, elke dag is knoflookdag nu!)

Vanavond de knoflooktaart van Ottolenghi, maar dan ook met asperges.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18707 Gepost op: 27 april 2020, 11:41:42 »
Gisteren opeens geen zin meer in bladerdeeggeknutselm dus maar een simpele pasta met tomatensaus gemaakt. Vandaag dus asperges in de herkansing. Wel daslook geplukt, dus ga zometeen pesto maken, kijken of dat lekker is.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #18708 Gepost op: 27 april 2020, 18:29:52 »
Pizza.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18709 Gepost op: 27 april 2020, 20:40:16 »
Gisteren opeens geen zin meer in bladerdeeggeknutselm dus maar een simpele pasta met tomatensaus gemaakt. Vandaag dus asperges in de herkansing. Wel daslook geplukt, dus ga zometeen pesto maken, kijken of dat lekker is.

Ik had dus al geen jaren een hartige taart gemaakt met bladerdeeg, omdat ik brooddeeg als bodem neem. Om te zorgen dat het gaar werd, in een bakplaat gedaan die eigenlijk speciaal voor pizza's gemaakt is. Dan een beetje kwark-eimengsel op de bodem. Voorgekookte broccoli aan de ene kant, gehalveerde en in stukjes gesneden voorgekookte asperges aan de andere kant. Beetje daslookpesto en lente-ui erover en dan nog een dun laagje eimengsel. Daarin zat o.a. dragon, bieslook en een beetje bouillonpoeder. Omgeveer 40 minuten op 200 graden.

Was erg goed gelukt, bodem was gaar en knapperig, en de daslookpesta gaf een hintje van knoflook. Toen de taart in de oven stond, soep gemaakt van het aspergekookvocht (ik kook ze altijd met de schillen) een een witte saus basis. Kan weer even vooruit met de lunch.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18710 Gepost op: 27 april 2020, 22:02:15 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij gestoomde broccoli, wortel en koolrabi met een yoghurtdip.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18711 Gepost op: 28 april 2020, 13:10:00 »
Pasta met tomaten/linzensaus uit de Allerhande (die neem ik nooit mee eigenlijk maar ik werd getipt dat er veel Vega instond en inderdaad).
De saus vond ik zelf een beetje flauw en de structuur was niet helemaal naar mijn zin, dus zelf gefinetuned.
Het was een hele pan vol dus vanavond nog een bordje (met ander vormpje pasta om de afwisseling erin te houden).

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18712 Gepost op: 28 april 2020, 18:52:41 »
Rijst met een soort pindasaus met tofu, kokosmelk, rode curry pasta en wat groenten. De kinderen doen meestal moeilijk over het eten en zeker als we rijst eten. Vanavond zonder gezeur borden leeg :)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18713 Gepost op: 28 april 2020, 19:46:29 »
Bonenmeuk met burger  ;)
Morgen zuurkoolstamppot met ananas en een Gehacktbal.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18714 Gepost op: 28 april 2020, 19:50:15 »
Gisteren broodjes vega knakworst met zuurkool. Vandaag blote billen in het gras.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18715 Gepost op: 28 april 2020, 20:30:13 »
Zelfgemaakte tagliatelle in een lichte tomatensaus. Erbij met salie gestoofde broccoli, courgette en spinazie.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18716 Gepost op: 28 april 2020, 20:34:38 »
Pasta met tomatensaus met courgette en erwtjes. Daarbij nog wat geraspte kaas die ik in vriezer aantrof.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18717 Gepost op: 28 april 2020, 21:45:01 »

Erg simpel: bechamel van half melk en half water, een saffraanblokje (Marokkaanse winkel), knoflookpoeder, peper en zout. Volgens keer toch maken met échte saffraan.

Thanks!
Hier nasi goreng, erbij komkommer atjar, seroendeng, gebakken uitjes en veggie sate in pindasaus van Mora. Fruitsalade van rode druif en aardbei toe.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18718 Gepost op: 28 april 2020, 23:50:09 »
Pizza improvista: italiaanse bol doorgesneden, erop zelfgemaakte tomatensaus, oregano, en geraspte kaas. 10 minuten in de oven en klaar, was erg lekker. Erbij cherry tomaatjes en olijven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

• 6.377
« Reactie #18719 Gepost op: 29 april 2020, 18:54:08 »
Een Italiaanse maaltijdsoep met selder, prei, wortelen, ui, cannellini-bonen, tomaten, aardappelblokjes. Grissini en grana padano-kaas erbij. Lekker.