Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 48 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18680 Gepost op: 23 april 2020, 10:21:38 »
'iets' met spitskool, tomaat en/of pompoen.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
« Reactie #18681 Gepost op: 23 april 2020, 20:13:56 »
Waterzooi met selder, prei, aardappelen, wortelen, sjalotten in een bouillon verrijkt met citroensap, room en kervel.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18682 Gepost op: 23 april 2020, 20:47:04 »
Maaltijdsalade van bloemkool, wortel, venkel, rucola, ijsbergsla en kidneybonen, met op tafel bulgur, knoflookyoghurt, halloumi, geroosterd sesamzaad en chili-olie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18683 Gepost op: 23 april 2020, 21:52:34 »
Gestoofde courgette en champignons met knoflook, ui en saffraan. Daarbij couscous met rozijnen en kruiden.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18684 Gepost op: 24 april 2020, 11:24:36 »
Gister saag paneer uit het kookboek van Meera Sodha. Gemaakt met diepvries boerenkool. Dat was nieuw voor mij, maar werkte prima. Erbij raita met komkommer en ui en Surinaamse rotiplaat (gekocht). Mango toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18685 Gepost op: 24 april 2020, 19:18:36 »
Woensdag volkoren wraps met kerrie aardappels, sperzieboontjes uit de vriezer, paprika, prei, lente-ui en hardgekookt ei.
Gisteren rijst met taugé en mini maisburgertjes, vandaag kant en klare champignonrisotto die mijn vriend wel vaker eet als ik op mijn werk eet.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18686 Gepost op: 24 april 2020, 21:19:53 »
Patat! De Duitser met ketchup, de Nederlander met mayonaise. Erbij een fikse salade van spitskool, wortel, pastinaak en komkommer met yoghurt-mosterd-stroopdressing en knapperig gefrituurde tofu.

« Reactie #18687 Gepost op: 24 april 2020, 23:12:57 »
Patat! De Duitser met ketchup, de Nederlander met mayonaise.

Gelukkig niet met azijn. Want als ik dat alleen maar ruik ga ik al van :bigeyes:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #18688 Gepost op: 24 april 2020, 23:36:46 »

En de Fries?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18689 Gepost op: 25 april 2020, 01:57:51 »
En de Fries?
De Fries is ook een Nederlander en zelfs een Europeaan, maar geen Hollander  :P. En de ketchup-mayo-grens is zo ongeveer de enige grens die ik tussen Duitsers en Nederlanders overeind wil houden. Tenzij de Duitsers eindelijk tot het enig ware geloof bekeerd willen worden, natuurlijk. Pommes rot-weiß is al een goede start.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #18690 Gepost op: 25 april 2020, 10:08:54 »

Gisteren: asperges met boter, olijfolie, zout en nootmuskaat, Pellkartoffel met olijfolie, roereibaksel van ei, zout, basilicum, koffiemelk en wat yoghurt, radijssalade, komkommersalade. 
Vandaag: champignonragout en, ik denk rode quinoa of rijst of couscous. Voorts kroket van de veggie slager/ Unilever.
Zag een rapportage van Floortje Dessing waarin ze met een boswachter in een woongemeenschap sprak. Deze bejubelde het bos, de dieren en de varkentjes die hij grootbracht in de natuur. Maar hij at ze wel op, want je had als mens vlees nodig en dan at hij het liefst vlees zoals hij het kweekte. Tja, boswachterwijsheid.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #18691 Gepost op: 25 april 2020, 10:12:13 »
Patat! De Duitser met ketchup, de Nederlander met mayonaise. Erbij een fikse salade van spitskool, wortel, pastinaak en komkommer met yoghurt-mosterd-stroopdressing en knapperig gefrituurde tofu.

Frites, niks patat of petat zoals in West-Friesland waar de mensen de petat-petei hoog houden. So hat jeder seine Redensart, der Hirt und der Landmann.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #18692 Gepost op: 25 april 2020, 10:54:37 »

Frites, niks patat of petat zoals in West-Friesland waar de mensen de petat-petei hoog houden. So hat jeder seine Redensart, der Hirt und der Landmann.

Daar is een ander draadje voor. Bovendien is het patat. We zeggen toch ook patatgeneratie, niet frietgeneratie?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18693 Gepost op: 25 april 2020, 20:47:46 »
Een maaltijdsalade van ijsbergsla, venkel, paprika, wortel, komkommer en kidneybonen met bieslook-mayonaisedressing, met schijfjes hardgekookt ei en geroosterde zonnebloempitten. Erbij een farinata van kikkererwtenmeel gevuld met rozemarijn, knoflook, pepertje, zongedroogde tomaat.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18694 Gepost op: 25 april 2020, 21:07:55 »
Tortillachips met lekkers: guacamole, kwark, tomatensalsa met lente-ui, chili met kidneybonen en groenten, salade met mais, paprika, komkommer en koriander. Gezellig snacken als avondeten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18695 Gepost op: 25 april 2020, 22:18:38 »
Aardappel cacio pepe en aardbeiensalade met chili en fetaroom uit het nieuwe boek van Yvette van Boven. Daarbij witte asperges en gebakken courgettebloemen met knoflook, peterselie en chili.
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18696 Gepost op: 25 april 2020, 23:51:37 »
Gebakken witte asperges, krieltjes in de schil, simpele saffraansaus, salade.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #18697 Gepost op: 26 april 2020, 11:33:55 »
Gisteren stoofpotje van venkel, ui en champignons, aardappelpuree en gegrilde hartige reepjes (Garden Gourmet). Vandaag waarschijnlijk selder, wortel, ui en gigantes in tomatensaus.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18698 Gepost op: 26 april 2020, 15:44:04 »
Hiernook asperges. Ik ga eens wat anders proberen: bladerdeegtaart met een klein laagje kwark/ei en daarop op de ene helft kort gekookte asperges, de andere helft broccoli.

Wellicht ook nog wat daslookpesto, want er staat hier veel bij de bomen.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18699 Gepost op: 26 april 2020, 19:22:05 »
Krieltjes en saffraansaus waren nog over van gisteren. Verder nog gestoomde broccoli en gebakken tofuplakken met gewoon peper en zout. Zo eet ik tofu nog het liefst van al.