Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18460 Gepost op: 13 maart 2020, 21:46:44 »
Corona-koken (met houdbare dingen): de curried linzensoep van a beautiful mess. Zeker voor herhaling vatbaar.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18461 Gepost op: 13 maart 2020, 22:30:18 »
De geplande aardappelsalade is naar morgen verhuisd. Vanavond werd het een ovenschotel met pasta en tomatensaus, met ertussen een laag mozzarella en er overheen vers geraspte parmesan. Erbij rodekool rauwkost met zure room en djinten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18462 Gepost op: 14 maart 2020, 14:55:15 »
Mijn vriend eet vandaag z'n gisteren geplande magnetronmaaltijd op (champignonrisotto) en ik eet spruitjes, want daar houdt hij niet van. Met aardappels en iets erbij (weet nog niet wat).

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
« Reactie #18463 Gepost op: 14 maart 2020, 16:40:51 »
Kikkererwten-courgettetajine met couscous. We kregen door een actie bij Delhaize een best leuk en spannend voedselpakket, met daarin een karton "tomato frito" en een recept waarin die verwerkt wordt. De aubergine vervang ik door courgette en de kruiden pas ik ook wat aan.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18464 Gepost op: 14 maart 2020, 16:56:06 »
Ik eet vandaag pitabroodjes met falafel en knoflooksaus op weekendsterkte. Goed voor het op afstand houden van medemensen in deze tijden  ;D

Erbij weer rodekool rauwkost, dit keer met wat atjar erdoor.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18465 Gepost op: 14 maart 2020, 18:38:09 »
Mijn vriend eet vandaag z'n gisteren geplande magnetronmaaltijd op (champignonrisotto) en ik eet spruitjes, want daar houdt hij niet van. Met aardappels en iets erbij (weet nog niet wat).

Ze hadden geen spruitjes meer, maar wel witlof. Dus heb ik eigenlijk zin in pasta met witlof en gerapste kaas. Morgen dan maar asrdappels uit de oven met groenten (wortel, aardpeer, ui) en iets van een vegading.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18466 Gepost op: 14 maart 2020, 18:51:05 »
Een zeer geslaagde casserole van pompoen en aardappel, beide op hun eigen helft in de schaal, want de pompoen heb ik met salie gekruid en de aardappels met rozemarijn, allebei weer vers uit de tuin.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #18467 Gepost op: 14 maart 2020, 19:51:17 »
Coronakoken dag 2: samosa van broccoli (we hebben kilozakken in de vriezer en nog wat stronkjes in de koelkast wegens peuterfavoriet) en aardappel (want die was over van soep vorige week), voor de dip vond ik in de koelkast een bakje onaangebroken kokosyoghurt die ik aanmaakte met wat water, gember, gembersiroop en de laatste lente-uitjes.
De peuter was woest-enthousiast, best verrassend voor avondeten.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18468 Gepost op: 15 maart 2020, 11:49:40 »
Gister de ‘Auf wiener schnitzel’ van de vegetarische slager geprobeerd. Erg lekker, met een zeer knapperig korstje. We aten het met aardappeltjes met boter/ petserseliesaus en worteltjes

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #18469 Gepost op: 15 maart 2020, 20:00:15 »
Risotto, tomaatjes, champignons, Parmezaanse kaas. Erbij witte wijn om het verdriet wegens school-sluiting te verdrinken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #18470 Gepost op: 15 maart 2020, 20:55:05 »
Omdat ik nauwelijks nog rechtop kan zitten en we snel moesten eten omdat we naar de HAP moesten, bakte R pannenkoeken, zonder de geplande tofu en kool erbij.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18471 Gepost op: 16 maart 2020, 13:01:51 »
Uientaart. Ijsbergsla met kappertjes paprika en druiven erbij.

Dit werd zaterdag, omdat ik vrijdag wat laat begon met koken. Vrijdag dus een lentepasta met penne, bloemkool, koolrabi, paprika, een paar kerstomaatjes, peterselie, knoflook en chili. Vegaballen erbij.

Gisteren Chinees gekookt: zijden tofu met ingelegd mosterdblad, Sichuan aubergines in chilituinbonensaus, leuke bladgroenten (puntarella, kooltopjes, cime di rapa en hertshoorn) met gember en sizzling olie, pittige komkommersalade en rijst.

Vandaag krieltjes uit de oven met gerookte mayonaise, gebakken raapstelen met dezelfde bladgroenten als gister (maar zonder de gember en sizzling olie) en incredible vega braadworst. En witlofsalade erbij.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2020, 13:34:18 door Selly »
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18472 Gepost op: 16 maart 2020, 13:28:16 »
Die leuke bladgroenten klinken inderdaad leuk! Hoe kom je daaraan (en hoe smaakt het)?

Vanavond dus thuis avonddienst, wat dan wel de gelegenheid geeft om smane met mijn vriend te eten. Hij gaat koken, en als ik de groentenla bekijk, gok ik dat het in ieder geval iets met het reste bloemkool en prei wordt  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18473 Gepost op: 16 maart 2020, 13:31:38 »
Vanavond dus thuis avonddienst, wat dan wel de gelegenheid geeft om smane met mijn vriend te eten.
Smane, dat ken ik nog niet. Recept?  ;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18474 Gepost op: 16 maart 2020, 13:33:57 »
Die leuke bladgroenten klinken inderdaad leuk! Hoe kom je daaraan (en hoe smaakt het)?

Van de boerenmarkt. Ik heb vakantie, zou eigenlijk in Spanje zitten, maar dus niet, nu genoeg tijd uitgebreid te koken.
De puntarella smaakt een beetje als kruising raapsteel en witlof, de cime di rapa vaag naar broccoli, de kooltopjes naar kool en de hertshoorn naar rucola.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18475 Gepost op: 16 maart 2020, 21:56:39 »
Gebakken aardappeltjes, gestoomde broccoli, wortel, spruitjes en kidneybonen, vegetarische worstjes die Kristof nog over had en had meegenomen.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18476 Gepost op: 16 maart 2020, 23:58:17 »
Vanavond dus thuis avonddienst, wat dan wel de gelegenheid geeft om smane met mijn vriend te eten.
Smane, dat ken ik nog niet. Recept?  ;D

Snel typen en zo op een tabletje ;)
Vandaag rijst met groenten en cashewnootjes.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18477 Gepost op: 17 maart 2020, 08:07:05 »
Gewokte andijvie, spinazie met pindasaus en rijst. Beetje troostvoedsel.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #18478 Gepost op: 17 maart 2020, 10:39:13 »
Ik had vorige week behoorlijk wat vleesvervangers ingeslagen (want in de bonus), komt nu goed van pas. Verder heb ik nog allerlei koolhydraten in huis, maar de groente raakt nu wel op. Ik ben benieuwd of men nog wat heeft laten liggen voor mij in de supermarkt vanavond.

Ik vraag me werkelijk af wat de hamsteraars met al die verse groente doen. Allemaal invriezen (komkommer, tomaat, andijvie??)?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #18479 Gepost op: 17 maart 2020, 11:42:07 »
Ik ben bang dat die hamsteraars massaal dingen weggooien straks.

Ook die pakken meel die overal op zijn. Ik heb van gewoon en zelfrijzend meel een aangebroken en een dicht pak staan, bak meerdere keren per week en redt het hiermee echt wel tot 6 april. De rest gaan veel mensen dus niet gebruiken.