Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.622
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18220 Gepost op: 08 januari 2020, 22:28:01 »
Rijst met roerbakgroenten, extra taugé en nootjes. Mijn vriend wilde niet snijden vandaag na het snij-incident gisteren  ;)

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18221 Gepost op: 09 januari 2020, 09:50:02 »
'Iets' met een knolselderij, rode paprika, courgette en vegan gehakt.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #18222 Gepost op: 09 januari 2020, 10:34:25 »
eergisteren na een uitgebreide lunch (bloemkoolsoep en couscoussalade) 's avonds een klein stukje pizza, gisteren na een uitgebreide lunch (tosti's en rauwkost) veel yoghurt en fruit. Vandaag wat minder lunchen en vanavond chili sin carne con col China.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #18223 Gepost op: 09 januari 2020, 20:47:28 »
Laatste keer koken in mijn keukentje in Hof, Beieren. Restverwerking. Een curry van aubergine, broccoli, paprika en kikkererwten in tomatensaus. Erbij basmatirijst.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18224 Gepost op: 10 januari 2020, 19:41:27 »
In de trein naar huis (vertrokken om één uur, aankomst om half tien) een salade van gierst, wortel, paprika, koolrabi en kidneybonen. En twee broodjes brie.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #18225 Gepost op: 10 januari 2020, 20:53:03 »
We hebben 3 enorme pompoenen, muscat de provence, circa 8 kilo per stuk. Dus we eten al 3 weken regelmatig pompoen met geitenkaas uit de oven. Met verse citroen, rozemarijn en knoflook, om hem wat meer pit te geven. (Pompoen, rozemarijn en knoflook uit eigen tuin.)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18226 Gepost op: 10 januari 2020, 23:31:30 »
Pita met falafel (diepvriesvoorraad) met knallende knoflooksaus van een flinke bol knoflook. Erbij romanasla, cherrytomaatjes en een handje patat.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18227 Gepost op: 11 januari 2020, 13:59:10 »
Gisteren jaarvergadering op een grote locatie, met na afloop eten. Er werden kleine kommetjes soep langsgebracht (ik had pompoensoep) en je kon zelf bij drie standjes eten halen. Er was bij één standje sushi met komkommer, avocado en roomkaas (vind ik altijd een beetje vaag, maar wel oke). Bij het het standje met pulled iets kon je ook vega krijgeb als je erom vroeg, ik gok dat het pulled jackfruit was. Op zich wel lekker, beetje zurig maar kruidig. Ook iets te pittig voor mij,  dus nog een klodder zure room erop gedaan. Kwam op een kleine tortilla.

Later brachten ze ook nog schaaltjes truffelrisotto met een gepocheerd eitje langs. Op zich dus best goed te doen, maar ik miste als groenteëter toch wel een lekkere bak salade of iets. Verder was het weer erg gezellig.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18228 Gepost op: 11 januari 2020, 17:00:33 »
Snackmaaltijd: tortillachips, chili, zure room, olijfjes, cherry tomaatjes, guacamole.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18229 Gepost op: 11 januari 2020, 18:51:01 »
Gisteren weer gekookt uit Indorock: lawar, een erg lekkere jackfruit/kousenbandcurry met tempehrotsjes en pittige ananassalsa. En ingemaakte bloemkool. Ik serveerde het op blauwe en gewone zachte maistortilla's want die moesten op. Erg geslaagd.
Vandaag preiquiche en een salade van witlof en radicchio. Ananas toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18230 Gepost op: 11 januari 2020, 18:54:40 »
Ik had het idee dat Indorock relatief weinig vega bevatte, maar dat valt dus reuze mee? Een aanrader?

Hier lekker makkelijk: gevulde pasta met basilicum (het is weer eens in de aanbieding bij de AH),  met tomatengroentensaus en wat geraspte pecorino.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18231 Gepost op: 11 januari 2020, 23:28:25 »
Reünie van het Stedelijk Gymnasium Leeuwarden in Stan&Co in Arnhem (jazeker). Was erg gezellig, fijn bijgepraat en daar dus ook gegeten. De normale vegetarische opties vond ik niet zo erg aantrekkelijk, maar ze hadden als bijzonder gerecht een soort kaasfondue: gesmolten kaas in een uitgehold brood, erbij een bak groente en ook wat frietjes. Was best aardig, maar kon natuurlijk de vergelijking met de kaasfondue vorig jaar in Zürich niet doorstaan.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18232 Gepost op: 12 januari 2020, 08:53:10 »
Zo’n uitgehold brood met kaasfondue is erg lekker, weinig plekken waar dat op het menu staat volgens mij? Zou mijn keuze ook zijn!

Vanavond witlof uit de oven met een dikke pittige kaassaus en aardappelpuree. Mijn vintage cheddar is op, ik heb nu weer nederlandse oude kaas maar die vind ik zo slecht smelten tegenwoordig, dus een paar plakken er overheen werkt niet meer, het blijft een warme rubber lap in plaats van een vloeibare massa kaas. Vandaar dus kaassaus ipv gewoon kaas erover.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18233 Gepost op: 12 januari 2020, 10:28:12 »
Ik had het idee dat Indorock relatief weinig vega bevatte, maar dat valt dus reuze mee? Een aanrader?

Ik vind er genoeg vega recepten in staan, de recepten zijn echt heel bijzonder, vind je niet gauw in een ander boek. Maar het is natuurlijk geen vegakookboek, en je moet ook in de groentegerechten de ingredienten als trassi even vervangen of weglaten. Ik vind het een aanrader voor goede, ervaren koks. De recepten zijn ingewikkeld en niet altijd even precies, dus daar zal niet iedereen uit komen. En de ingredienten zijn alleen in grotere steden (of online) te krijgen. Ik ben er erg blij mee. Overigens zijn wel alle gerechten flink pittig, dus voor jou op dit moment misschien wat minder geschikt?
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18234 Gepost op: 12 januari 2020, 18:17:41 »
Ik zat vooral te twijfelen of het alsnog voor Vegatopia geschikt was om aan te vragen, maar mijzelf leek het mij ook een leuk boek.
Een beetje sambal kan wel, maar een goede pittigheid is inderdaad niet zo slim. Al is het soms het wel waard #yolo  ;D

Ohm en er wordt ook nog gekookt; ik ga zo bulgur maken met granaatapelpitjes en pompoen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18235 Gepost op: 12 januari 2020, 18:57:50 »
Gisteren aten we ratatouille, in eenpersoonsschaaltjes in de oven onverwarmd met een ei. En stokbrood.

Vandaag stamppot met spruiten en wat rucola. Little Willie worstjes. Voor R. maakte ik een enorme voorraad stamppot zoete aardappel en bloemkool.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18236 Gepost op: 12 januari 2020, 19:46:40 »
Ik zat vooral te twijfelen of het alsnog voor Vegatopia geschikt was om aan te vragen,

Ik denk t niet, de combi: je moet ivm de ingredienten in grote stad wonen, je moet behoorlijk goed kunnen koken en dan ook nog niet vega recepten maakt dat er wel een kleine doelgroep overblijft. Beyrouth is trouwens wel een enorme aanrader, heb je die al gezien?

Ik at gebakken kikkererwten (uit het Vegatopia kookboek) met geroosterde bloemkool met heel romige tahinsaus, zelfgemaakte zhug, fetadip met volkoren pita, salade van radicchio en groenlof, hete pepertjes en ingemaakte raapjes en zuurkool.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #18237 Gepost op: 12 januari 2020, 21:42:43 »
Pizza met gegrilde groenten en mozzarella.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #18238 Gepost op: 13 januari 2020, 09:07:16 »
Reünie van het Stedelijk Gymnasium Leeuwarden in Stan&Co in Arnhem (jazeker). Was erg gezellig, fijn bijgepraat en daar dus ook gegeten. De normale vegetarische opties vond ik niet zo erg aantrekkelijk, maar ze hadden als bijzonder gerecht een soort kaasfondue: gesmolten kaas in een uitgehold brood, erbij een bak groente en ook wat frietjes. Was best aardig, maar kon natuurlijk de vergelijking met de kaasfondue vorig jaar in Zürich niet doorstaan.

Ik heb laatst hun ramen gegeten (in Zeist), vond het echt SUPERLEKKER. Daarna nog vegan pompoentaart, ook heel lekker.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #18239 Gepost op: 13 januari 2020, 09:09:14 »
Gisteren een soort gado-gado salade gemaakt en daarvan zijn nog veel ingredienten over dus vanavond nog een keertje.