gasten vandaag;
• Oudjaar-croustillon champignon met zure-room-&kruidensaus
• a. Georgische pkhali van sperzieboon/boekweitgrutten/ granaatappel/ geroosterde walnoot
b. bolletje granny smith/ wortelselderie/ doperwt
c. bolletje biet/ pistachenoot/ wortel
• winterrollade gevuld met belugalinzen / bruine linzen/ groenten; sugarsnaps, asperge
• compote en meer
Vrijvertaald oliebol met champignons, wortel, venkel en ui; die pikhal aten we net in Den Haag, met Tertria: gebalncheertde sperziebonen, peterselie, dille, geroosterde walnoot, wellicht venkel (ik weet niet precies wat mijn vrouw gebruikte) en dat alles gemalen na op smaak te zijn gebracht met wat specerijen en zout; en dan komen er nog twee saladesoorten (geserveerd als een bolletje) bij nl een met appel en dopwerwt en een met biet, pistachenoot etc. Dan is er een groot vel bladerdeeg van de AH, te koop in een rol, en die vullen we met het genoemde mengsel, vel bestrijken met ei (wij nemen het hele ei) en dan 45 minuten de oven in op 190 graden ongeveer. Daarbij gewokte sugarsnaps en groene asperge. Tot slot een compote van, ik meen, dadel, kweepeer, appel en abrikoos met ijs en wat grand marnier.
Mijn vrouw is altijd bang dat er te weiniog is. Dat heeft ze van haar meoder. Die serveerde altijd vijf soorten pudding als nagerecht. Had ik nog nooit gezien.
Voor iedereen goed 2020.