Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17320 Gepost op: 19 mei 2019, 23:07:16 »
Pizza! Met het deegrecept van Eelco van de voorkant.
Erop naast tomatensaus ook champignons, mozzarella en parmezaan.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17321 Gepost op: 20 mei 2019, 08:49:56 »
Gisteren vegan ramen naar een recept van Vetjebol (was aardig maar flauw), voor vandaag zoek ik nog inspiratie voor een half blok tofu, een paar champignons en wat lente-ui (ik moet uit het werk nog naar de supermarkt).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17322 Gepost op: 20 mei 2019, 21:02:45 »
Pizza! Met het deegrecept van Eelco van de voorkant.
:D

Wij aten couscous met 'zeven' groenten (broccoli, bleekselderij, bospeen, paprika, kikkererwten).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17323 Gepost op: 20 mei 2019, 21:25:54 »
Koolsalade van spitskool, koolrabi, wortel, rode ui en koriander. Erbij aardappeltjes uit de oven met kerrie.

Voor morgen ook alvast gekookt: farfalle met tomatensaus met champignons, courgette en linzen. In een ovenschaal met erop ricotta en een restje mozzarella. Kan morgen zo de oven in.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17324 Gepost op: 21 mei 2019, 09:00:47 »
Gisteren een bulgursalade met geroosterde pompoen, paprika, veel koriander (bosje moest op), geroosterde walnoten (2 minuutjes op 200°C in de airfryer, ik kan het niet vaak genoeg tippen, zo lekker), lente-ui, blokjes gebakken tofu (met beetje rookaroma) en een dressing van tahin-halvecitroensap-peper-zout.

Ik had extra veel gemaakt zodat ik ook nog wat had voor de lunch vandaag. Maar het was iets te lekker dus heb nu een heul klein bakje voor de lunch.

Vanavond pasta met spinazie, zwarte olijven, sap van de andere halve citroen en een lepel (of 2) creme fraiche. Ohja en die paar kastanjechampignons en wat nepkip.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17325 Gepost op: 21 mei 2019, 20:28:11 »
Klinkt lekker!

Zondag pastasalade met mozarella en een hard gekookt ei, met o.a. paprika, tomaatjes en rode pesto.
Zondag ook al eten voor maandag gemaakt, bloemkoolcurry, pittige tomatensaus met aubergine en veg balletjes, rijst en komkommerraïta.

Vandaag had mijn vriend pasta gemaakt met saus van een blik tomaten en een zak soepgroenten en een verkruimelde burger. Hij had geen zin om veel te hakken  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17326 Gepost op: 21 mei 2019, 21:29:00 »
Een lekker simpele traktatie: kort gebakken groene asperges, afgeblust met een klein scheutje citroensap, met erbij champignonrisotto (met een gefruit uitje, knoflook en verse rozemarijn). Kristof houdt niet van risotto of groene asperges, had laat op de middag nog wat gegeten en hoefde alleen maar een salade met zelfgemaakte croutons - makkelijk in elkaar te draaien terwijl de risotto pruttelde.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17327 Gepost op: 22 mei 2019, 11:38:58 »
Gisteren sushiworkshop gehad waarbij ook vegetarische sushi gemaakt werd dus ik kon lekker meedoen. En lekker mee_eten!

Offline Tirza

• *
  • 5
« Reactie #17328 Gepost op: 22 mei 2019, 17:02:41 »
Witlofsoep met appel en gorgonzola en erbij een zelfgebakken volkorenbrood.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17329 Gepost op: 22 mei 2019, 20:50:22 »
Klassiek: aardappel, asperges, eitje, witte saus met bieslook en nootmuskaat. Mijn vriend had broccoli   ;)

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17330 Gepost op: 22 mei 2019, 20:57:29 »
Harira uit een zakje om de eerste honger te stillen. Iets later besan gatta, take 4. De smaak van de saus is goed, de textuur van de 'balletjes' mag misschien nog iets zachter, zonder dat ze uitelkaar vallen. Daarbij basmatirijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17331 Gepost op: 22 mei 2019, 20:58:39 »
Tagliatelle cacio e pepe, oftewel in een lichte saus van Italiaanse harde kaas en zwarte peper (een fikse hoeveelheid, uit de vijzel). Met ca. 30 gram kaas was de saus iets minder kazig (maar nog steeds vol smaak) dan de klassieke saus (waar je voor twee personen toch al gauw 100-150 gram moet gebruiken). Lekker!

Erbij een uitgebreide salade van ijsbergsla, venkel, rode paprika, bospeen, komkommer en kidneybonen met stroop-mosterddressing. Plus een paar groene asperges uit de koekenpan, afgeblust met een scheutje citroensap.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17332 Gepost op: 23 mei 2019, 15:38:48 »
Gisteren goddelijke lasagne (gelukkig nog een extra bakje voor in de vriezer gemaakt), voor vanavond zoek ik nog inspiratie.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17333 Gepost op: 23 mei 2019, 19:13:56 »
Telefoonsnoertjespasta met tomatenfetasaus.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17334 Gepost op: 23 mei 2019, 19:47:03 »
Kropsla met linzen, tomaat, komkommer, rode ui en romige mosterddressing. Maïskolf en nieuwe aardappeltjes uit de oven.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17335 Gepost op: 23 mei 2019, 20:21:32 »
Fusilli bolognese met sojagehakt, courgette, bospeen, paprika en venkel.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17336 Gepost op: 24 mei 2019, 23:46:23 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Met een fikse salade erbij van ijsbergsla, bospeen, rode paprika, koolrabi en kidneybonen.

Morgenavond eet ik alleen, Kristof heeft een repetitie in Amsterdam. Bij de groenteboer stond ik eerst te watertanden bij de witte asperges, maar dan toch gekozen voor de spinazie, 69 cent per 500 gram en spinazie blijft toch mijn lievelingsgroente. Cliffhanger: wordt het stamppot rauwe spinazie, een curry met lekker veel spinazie, of toch een risotto met champignons en een lading spinazie? Je kunt mijn keuze nog beïnvloeden met jouw favoriete spinazierecept.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17337 Gepost op: 25 mei 2019, 16:28:09 »
Er was geen Chinese kool op de markt, dus gisteren een wok van een halve fijngesneden spitskool met ui, champignons, rode paprika, gekruid op met koriander, komijn, muskaatnoot, chilipoeder. Intussen ook nog rauwe salade gemaakt van een stuk spitskool. Vanavond de andere helft spitskool in een ovenschotel met doperwten, aardappelpuree en gemalen kaas.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17338 Gepost op: 25 mei 2019, 16:31:34 »
Lasagne! Met aubergine, courgette, prei, wortel en paprika in tomatensaus. Waarschijnlijk nog een laagje bechamelsaus erover en een klein beetje pecorino. Ik weet nog niet of ik wel of geen last van champignons heb (histamine), dus die laat ik maar achterwege, aangezien er al wat oude kaas in gaat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17339 Gepost op: 25 mei 2019, 20:01:36 »
Stamppot spinazie! De aardappelen gestampt met kikkererwtenwater, knoflook, pepertje, piment en sumak. Erbij kikkererwtenburgertjes, vegan experimentje met lijnzaad en havermout als bindmiddel.