Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17280 Gepost op: 08 mei 2019, 21:06:23 »
Krieltjes, kort gekookte groenten (broccoli, bloemkool, wortel) en vega gehacktbal.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17281 Gepost op: 09 mei 2019, 01:13:20 »
Bonenburgertjes (van een blikje kidneybonen met knoflook, pepertje, peterselie), gepureerd en met paneermeel en kikkererwtenmeel tot een stevige massa gevormd. Een salade van ijsbergsla, dungesneden venkel, bospeen, radijs en komkommer met pittige mosterddressing. Coleslawtzatziki. Pitabroodjes.

Tegelijkertijd ook de geweekte kidneybonen gaargekookt. Die zijn lekker stevig en smaakvol (knoflook, gedroogde pepertjes, laurierblad, kummel). Eén bakje in de koelkast, vier bakjes in de diepvries.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17282 Gepost op: 09 mei 2019, 21:31:48 »
Pizza! Lekker makkelijk met een restje tomatensaus uit de vriezer. De mijne belegd met een klein uitje, pepertje en veel aubergine. Die van Kristof met gele paprika en een restje ananas.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17283 Gepost op: 09 mei 2019, 21:42:44 »
Gisteren met een vriendin alvast voor mijn verjaardag bij Hummus gegeten. We namen de 'van alles wat' optie, meerdere gerechtjes met pitabroodjes en zoete aardappelfrietjes. Er was baba ganoush, shaksuka met ei en feta, geroosterde bloemkool, rodekoolsalade en met komijn, hummus met vegetarische shoarma. De pitabroodjes worden vers gemaakt (je kan ze in de keuken het deeg zien rollen) en alles was erg lekker, vol van smaak.  :yummie:

Vandaag 'alles wat nog in de koelkast lag', oftewel mijn vriend had vlinderpasta met o.a. broccoli en verbrokkelde falafel gemaakt. ;)

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17284 Gepost op: 10 mei 2019, 19:06:45 »
Gebakken tempé met kool, zoals wel vaker, maar straks ook de eerste cake met rabarber uit de tuin. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17285 Gepost op: 10 mei 2019, 19:28:34 »
Een bakplaatje met aardappelblokjes, courgette, champignons en rode ui. Daarbij falafelballetjes en een yoghurtsausje met koriander en harissa.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17286 Gepost op: 10 mei 2019, 20:26:44 »
Diepvries groentenpizza van de Lidl, want te druk met cakejes bakken  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17287 Gepost op: 10 mei 2019, 21:23:42 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Dat wil zeggen, dat pepertje had wel wat meer pit mogen hebben (help, de groenteboer heeft de komende tijd geen habaneros, hoe kan ik dat ooit overleven  :bigeyes: ). Erbij aubergine en kidneybonen in tomatensaus (Kristof had een salade).

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17288 Gepost op: 10 mei 2019, 22:52:17 »
Vanmiddag in Amiens, een hartige pannenkoek bij Crep'Mania. Met onder andere noten, appel, kaas, honing... In Frankrijk slaan ze je trouwens bijna om de oren met pannenkoeken.

Vanavond terug thuis had ik wat gegrilde groenten van gisteren met daarbij een paar sneetjes van een brood met geitenkaas, noten en abrikozen dat ik in de markthal van Amiens gekocht had. Indien Selly vlakbij woonde, had ik haar ook eentje meegenomen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17289 Gepost op: 11 mei 2019, 16:24:30 »
Een moussaka met als lagen courgetteschijfjes en aardappelschijfjes, een vulling van tomatensaus met grote witte bonen, champignons, ui en wortel en een topping van volle Griekse yoghurt met ei en gemalen kaas.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2019, 09:29:49 door karl »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17290 Gepost op: 11 mei 2019, 19:18:49 »
Nasi goreng met knapperig gebakken tempeh, spitskool, bospeen en taugé.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17291 Gepost op: 11 mei 2019, 20:25:09 »
Vanavond aten wij Mac’N Cheese uit ‘We ❤️ Groente’ van Janneke Groentenhill, van bechamèl met verse laurier, knoflook, nootmuskaat, cheddar, gruyère en dyonmosterd superlekker !!
Gisteren polenta met restje roquefort geroosterde aubergine en rode paprika met verse pittige tomatensaus

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17292 Gepost op: 11 mei 2019, 20:51:24 »
. Indien Selly vlakbij woonde, had ik haar ook eentje meegenomen.

Oeh, wat leuk!
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17293 Gepost op: 11 mei 2019, 21:53:01 »
Uit eten met o.a. Selly in Leiden. We aten bij Bar Lokaal.

Brood met olijfolie en boter, rucola-kaaskroketjes, platbrood met baba ganoush, bloemkool geroosterd met kruiden en tahin, burrata met lavendel. En heerlijke wijn erbij.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17294 Gepost op: 11 mei 2019, 23:13:19 »
Uit eten met o.a. Selly in Leiden. We aten bij Bar Lokaal.

Brood met olijfolie en boter, rucola-kaaskroketjes, platbrood met baba ganoush, bloemkool geroosterd met kruiden en tahin, burrata met lavendel. En heerlijke wijn erbij.

Óéh dat klinkt erg lekker, vooral die burrata met lavendel. Leuk dat het gezellig was.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17295 Gepost op: 12 mei 2019, 19:01:07 »
Besan gatta, 3de poging. Het begint al beter te lukken. De 5de poging zal perfect zijn :) De Indiase keuken is toch heel anders, dat is even wennen. Daarbij wil ook geen recepten letterlijk overnemen. Ik wil het gerecht begrijpen en dan mijn eigen versie maken.
Hierbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17296 Gepost op: 12 mei 2019, 19:40:11 »
Besan gatta, 3de poging. Het begint al beter te lukken. De 5de poging zal perfect zijn :) De Indiase keuken is toch heel anders, dat is even wennen. Daarbij wil ook geen recepten letterlijk overnemen. Ik wil het gerecht begrijpen en dan mijn eigen versie maken.
Ik ben benieuwd! Die curry van kikkererwtenballetjes in yoghurtsaus lijkt me inderdaad een uitdaging.

Kristof wilde vanavond geen experimenten, gewoon een rechttoe rechtaan lasagne bolognese. In de tomatensaus sojagehakt, wortel, gele paprika en bleekselderij.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17297 Gepost op: 12 mei 2019, 21:37:17 »
Gisteren en vandaag nog bezoek gehad voor de verjaardag. Gisteren kwam een vriendin die een dieet voor de darmen volgt; geen gluten, zuivel, soja en suiker. Ik kon niet kiezen tussen midden-oosters of Mexicaans, dus allebei gedaan. Zelfgemaakte baba ganoush, tehini, gegrilde paprika's, guacamole, gierstsalade met granaatappelpitjes, Mexicaans groentenprutje. Erbij feta, hummus, maistortilla's die glutenvrij zijn, gewone wraps, rauwkost en tortillachips.

Vandaag het restje gierstsalade na fljnk wat hapjes.  ;)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17298 Gepost op: 13 mei 2019, 08:55:59 »
Gisteren en vandaag nog bezoek gehad voor de verjaardag. Gisteren kwam een vriendin die een dieet voor de darmen volgt; geen gluten, zuivel, soja en suiker. Ik kon niet kiezen tussen midden-oosters of Mexicaans, dus allebei gedaan. Zelfgemaakte baba ganoush, tehini, gegrilde paprika's, guacamole, gierstsalade met granaatappelpitjes, Mexicaans groentenprutje. Erbij feta, hummus, maistortilla's die glutenvrij zijn, gewone wraps, rauwkost en tortillachips.

Vandaag het restje gierstsalade na fljnk wat hapjes.  ;)

Zo dat is nog eens lief! Als ik haar was zou ik me vaker bij jou uitnodigen :-)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17299 Gepost op: 13 mei 2019, 09:00:47 »
Wij zijn gisteren -oh wat een vergissing- met de familie naar een wokrestaurant geweest. We zijn er jaren geleden eens geweest en toen was het wel aardig, ze deden het te wokken spul niet in die vage bouillon en er waren meerdere woksausopties.
Nu kwakte de kok de (al voorgegaarde!) groente in de bouillon (waar alle woksels met vlees dus ook in voorgegaard worden, ieuw). En ik kon kiezen tussen zoetzure saus en 'gewoon peper en zout'. Ik koos zoetzure saus, oeps. Het was echt mierzoet. Ik laat echt niet gauw mijn eten staan maar het was niet te doen.

Gelukkig hadden ze ook vers fruit en wat frietjes. Maar om daar de volgende keer nou 30,- voor te betalen. Gelukkig vonden sommige anderen het ook niet lekker dus de volgende keer gaan we lekker naar de Italiaan.

Vanavond daarom een maaltijdsalade met veel knapperige groente en lekkerigheid.