Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17240 Gepost op: 27 april 2019, 23:19:10 »
Gestoomde broccoli, tomaat, sobanoedels met sesamolie
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17241 Gepost op: 28 april 2019, 00:06:56 »
Aardappels, kaasburger van Samhoud, asperges voor mij, bloemkool voor mijn vriend. Met witte saus. Heb van het aspergekookvocht (schillen meegetrokken) soep gemaakt, gebonden door de rest van de witte saus, waar ik expres extra voor had over gelaten. Morgen dus lunch  ;)

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17242 Gepost op: 28 april 2019, 19:13:41 »
Eerste poging voor besan gatta (Indiase gnocchi van kikkererwtenmeel). Daarbij basmatirijst.

Niet helemaal gelukt, maar ik weet wel wat ik fout deed. Volgende beter.  :chef:

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17243 Gepost op: 28 april 2019, 19:26:20 »
Gisteren voorgerecht, aspergesalade met paddestoelendressing, hoofdgerecht, ravioli van vers deeg met pompoenpuree met geitenkaas, krokante pompoen uit de oven met gezouten gesmolten salieboter en parmezaan.
Nagerecht, parfait van lavendelkaas en gecaramelliseerde walnoten met honing, erbij gedroogde lavendelblaadjes

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17244 Gepost op: 28 april 2019, 20:59:58 »
Iraanse dillerijst met saffraan en verse doperwten, witte mini-asperges met miso/citroendressing, salade van linzen, roodlof, little gem, geroosterde boekweit, kleine tomaatjes met een wasabidressing. Papadum erbij.
Aardbeien toe.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2019, 21:02:25 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17245 Gepost op: 28 april 2019, 21:48:13 »
Klinkt goed, Selly en Hedwig! Wij kwamen vanavond rond zeven uur weer thuis vanuit Hannover. Na het opruimen snel een bloemkoolovenschotel met nigella in elkaar gedraaid, terwijl die in de oven stond kon ik bij het laatste daglicht nog wat tuinklusjes uitvoeren.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17246 Gepost op: 28 april 2019, 23:23:47 »
Alvast eten voor morgen gemaakt, aardappelsalade met veel rauwkost, feta en ijsbergsla. Ik neem ook wat van de aspergesoep mee.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17247 Gepost op: 29 april 2019, 12:42:18 »
Lekker makkelijk: verspakket van AH ('lenterisotto', nog niet eerder gehad maar zat lekker veel groente in).

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17248 Gepost op: 29 april 2019, 12:42:51 »
Gisteren voorgerecht, aspergesalade met paddestoelendressing, hoofdgerecht, ravioli van vers deeg met pompoenpuree met geitenkaas, krokante pompoen uit de oven met gezouten gesmolten salieboter en parmezaan.
Nagerecht, parfait van lavendelkaas en gecaramelliseerde walnoten met honing, erbij gedroogde lavendelblaadjes

Klinkt zalig!

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17249 Gepost op: 29 april 2019, 14:34:10 »

Klinkt zalig!

Manlief had gerechten van zijn kookclub gekookt

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17250 Gepost op: 29 april 2019, 21:57:00 »
Sellerieschnitzeltjes, basmatirijst, gestoomde broccoli en bloemkool, champignonsaus (vegan, met havermelk, want moest op).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17251 Gepost op: 30 april 2019, 22:55:26 »
Tagliatelle met pompoensaus. Dit keer ook met een handjevol rode linzen door de pompoensaus, voor de eiwitten.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17252 Gepost op: 01 mei 2019, 09:50:04 »
Gisteren geroosterde bloemkool met granaatappelpitjes en tahinsaus, erbij een gratin en vegaworstjes.

Voor vanavond zoek ik nog inspiratie :-)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17253 Gepost op: 01 mei 2019, 21:12:57 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Plus een uitgebreide salade van bleekselderij, bospeen, radijs, witte kool, ijsbergsla en kidneybonen met een yoghurt-mosterd-stroopdressing.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17254 Gepost op: 01 mei 2019, 22:29:35 »
Buisjesspaghetti met monchou-saus en paprika, courgette etc. Met wat rverse rozemarijn en salie erdoor.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17255 Gepost op: 02 mei 2019, 21:48:40 »
Couscous met 'zeven' groenten (broccoli, venkel, paprika, wortel, bleekselderij, kikkererwten). De kikkererwten had ik net geweekt en gaargekookt; een tweede portie kikkererwten tot hummus verwerkt en de rest in porties ingevroren.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17256 Gepost op: 03 mei 2019, 23:16:15 »
Soep van zoete aardappel, chili van zwarte bonen, maïs en paprika. Daarbij rijst.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17257 Gepost op: 04 mei 2019, 09:32:26 »
Een broodje met de Beyond meat burger die sinds kort verkrijgbaar is bij AH (lekker!!). Erbij verse maïs en doperwten gebakken in daslookboter.

« Reactie #17258 Gepost op: 04 mei 2019, 12:07:45 »
Een broodje met de Beyond meat burger die sinds kort verkrijgbaar is bij AH (lekker!!).
Hmm die hebben ze hier ook al een tijdje liggen. Nog steeds niet geprobeerd omdat de prijs (hier 7 euro voor verpakking met twee stuks) me nogal afschrikt, ik vind de vivera burgers (ja die hebben ze sinds kort hier ook!) al behoorlijk aan de prijs (4 euro voor twee stuks).
Sinds nog korter doet Quorn trouwens ook mee met de Ultimate burger. Niet in Nederland verkrijgbaar geloof ik, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat Quorn in Nederland een ondergeschoven kindje is geworden? De smaak van deze burger doet trouwens ook weinig aan die van andere Quorn-produkten denken - het mycoproteine-aandeel lijkt met 10% ook aanzienlijk lager.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #17259 Gepost op: 04 mei 2019, 15:18:18 »
Dat (lekker!! en duur) verklaart wellicht dit.