Ik vond Madeira een mooi eiland met een overvloedige natuur, ook behoorlijk bergachtig. Je kan mooie wandelingen maken die een berghelling volgen (je moet dan wel vervoer hebben tot die plekken). De hoofdstad Funchal was ook best kleinschalig en gezellig (wel opletten in de overdekte markt dat ze je geen exotisch fruit tegen woekerprijs trachten te verkopen, is daar de toeristenoplichterstruc denk ik.) Er is ook een heel bijzondere afdaling met een soort bestuurde houten sleeën.
Kan je ook leuk wandelen als je hoogtevrees hebt? Dus dat je wel zo’n 2 meter van een steile rand weg blijft?
Ik zou het er niet op wagen. We hebben laatst een vlakke wandeling gedaan, weliswaar in de bergen, van 1,5 km die zelfs een beetje saai te noemen was. Maar de meesten zijn uitdagender. Met veel dalen en klimmen, soms gladde paadjes en wijdse uitzichten. Ook het autorijden is soms uitdagend.
Wij komen echt wel voor het wandelen, maar omdat ik verkouden ben is het voor ons ook echt even zoeken wat haalbaar is op een dag.
Verder vind ik het wel een aanrader, al zit de verkoudheid me nog een beetje in de weg.