Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hedwig

• 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16600 Gepost op: 28 november 2018, 21:01:50 »
Gister auberginekroketjes met dragonmayo, pompoensoep met geroosterde kikkererwten, en hoofdgerecht vega köfta met parelcouscous en groenten. Vandaag spaghetti a la Norma van Ottolenghi

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #16601 Gepost op: 28 november 2018, 23:32:08 »
In Bergen, Noorwegen, een pizza gegeten in een pub. De pizza was niet bijzonder, het bier wel (de prijs van het bier ook).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.377
« Reactie #16602 Gepost op: 29 november 2018, 10:07:18 »
Ik was zeer lang geleden in Scandinavië en vond de prijs van alcohol (waarschijnlijk door belastingen er op) gigantisch hoog. We dronken dan ook de eenvoudigste tafelbieren om de prijs te drukken. Winkels die alcohol verkochten hadden iets smoezelig, als oorden van zonde.
Eigenlijk een reden waarom die landen me nooit meer zo erg hebben aangetrokken als bestemming. (Verder ook omdat ze zuiderse charme en dolce far niente misten en er in de zomer dikwijls vele vervelende insecten waren.)
In Noorwegen leken ontbijtzaken weelderig te tieren. De natuur was wel prachtig.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16603 Gepost op: 29 november 2018, 12:22:39 »
Gister auberginekroketjes met dragonmayo, pompoensoep met geroosterde kikkererwten, en hoofdgerecht vega köfta met parelcouscous en groenten. Vandaag spaghetti a la Norma van Ottolenghi

Heb je een online recept van de auberginekroketjes? Ik heb net een zak buitenbeentjes gekocht namelijk!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16604 Gepost op: 29 november 2018, 12:23:18 »
Vanavond restjesdag (zuurkool en nasi met veggiesateh).

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16605 Gepost op: 29 november 2018, 13:37:51 »

Heb je een online recept van de auberginekroketjes? Ik heb net een zak buitenbeentjes gekocht namelijk!

https://www.hedwigsrecepten.nl/aubergine-kroketten-met-dragon-mayonaise/

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16606 Gepost op: 29 november 2018, 15:21:58 »

https://www.hedwigsrecepten.nl/aubergine-kroketten-met-dragon-mayonaise/

Ha, lekker, dank!

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #16607 Gepost op: 29 november 2018, 16:16:13 »
Gefrituurde groenten-kleefrijstballetjes, een curry van wortel, paprika, zoete ui, bloemkool in een kokosmelkpapjessaus. Voor de balletjes kookte ik de witte ketan (kleefrijst) in voldoende water waarin ik ruwe wortel en paprika plus wat salie en munt in een mixer had fijngemalen. Theelepeltje bouillonpoeder erbij en wat garam masala. Nadat alles gaar is afkoelen in koelkast, balletjes draaien, paneren met ei en paneermeel en of panko, weer laten opstijven in koelkast. Frituren.
Zondag begint de Advent, 2 december 2018.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16608 Gepost op: 30 november 2018, 06:50:41 »
Op kraambezoek bij bevriend collega. Natuurlijk beschuit met muisjes gehad maar ik mocht ook blijven eten. Andijvie met vegaspekjes. Mandarijn toe.

« Laatst bewerkt op: 30 november 2018, 22:55:31 door LL de Ling »

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16609 Gepost op: 30 november 2018, 21:20:57 »
Huizenruilen met vrienden in Gent. Bij de Nepalees Himalaya gegeten in het centrum. Vooraf wat gefrituurde hapjes, daarna een vegi thali met o.a palak paneer, dal en naan. Was lekker, maar ik zit nu heel erg vol  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16610 Gepost op: 30 november 2018, 21:21:35 »
Vanmiddag was er een soort Aziatisch buffet met rijst, groente, pindasaus, vegetarische loempiaatjes en samosas, en het een en ander niet-vegetarisch. Ik heb maar fink opgeschept, want mijn avondmaaltijd bestond slechts uit twee broodjes kaas van de KLM. Thuis zal ik vast nog wat knabbelen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16611 Gepost op: 30 november 2018, 23:00:51 »
Er kwam een vriendin eten, maar ik had gewoon gewerkt, dus het werd een eenvoudige bietenrisotto met walnoot en geitenkaas. Zij had nog een paar dadel-kokosballetjes meegenomen voor bij de thee.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16612 Gepost op: 01 december 2018, 20:42:15 »
Yaki soba van ramennoedels, paksoi, savooiekool, ui, vegakip, knoflook, broccoli, zelfgemaakte yaki sobasaus en aonori (zeewiervlokken).
Een bonbon uit Den Haag toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16613 Gepost op: 01 december 2018, 21:27:15 »
Pizza! Kristof met ananas en paprika, ik met champignon, pepertjes en spinazie.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16614 Gepost op: 02 december 2018, 00:23:20 »
Erwtensoep!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16615 Gepost op: 02 december 2018, 08:42:28 »
Simpele pasta met tomatensaus en wat kaas. Vandaag Sinterklaas bij mijn zus, dus waarschijnlijk veel snoep. Ook maken ze een vegetarische en kansloze maaltijd (dit was een autocorrect fail; mijn schoonzus kan geen kaas eten  ;D)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16616 Gepost op: 02 december 2018, 20:14:47 »
Lasagne bolognese met sojagehakt, wortel, bleekselderij en paprika in kruidige tomatensaus.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16617 Gepost op: 02 december 2018, 20:53:20 »
Gisteren:
Late lunch in Gent bij Tasty world, een broodje met veel rauwkost en zeewiersticks, met lekkere remouladesaus.

's Avonds bij De Warempel een stukje champignon-tomaatquiche met erbij hoopjes broccolipuree, bulger, gebakken kool, salade en mierikswortelsaus. Lekker, we hadden geluk dat we nog een tafeltje hadden, want even na ons waren alle tafeltjes gereserveerd of vol.

Vandaag met de trein terug gegaan. Thuis champignonsoep uit een zak met wat bulgursalade, naast de broodjes die we al  in de trein hadden gegeten

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16618 Gepost op: 03 december 2018, 10:03:41 »
Gisteren friet uit de airfryer (nomnomnom) met groentes etc, vandaag tajine, morgen boerenkoolstamppot.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16619 Gepost op: 03 december 2018, 18:37:09 »
Pizza, met scherpe vintage cheddar en romige mozzarella. Deze twee smelten allebei zo prachtig uit dat ik een zee van gesmolten kaas op mijn pizza krijg. Kwijl...
(er zit ook nog een goede dosis groente op hoor, maar het doel van pizza is voor mij toch wel de kaas)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light