Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16560 Gepost op: 22 november 2018, 19:31:19 »
Restverwerking: macaroni met spruitjes, boerenkool, beetje tomatensaus, tomaat en cannellinibonen en geraspte kaas. Moet het vaker maken van mijn vriend.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16561 Gepost op: 22 november 2018, 21:01:13 »
Pie, met champignons, ui, blauwe kaas, cheddar en ei. Plus een hele pittige pompoensoep met garam masala en chilipeper, daarvan nu lekker ook drie porties in de vriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16562 Gepost op: 22 november 2018, 21:33:13 »
Restjesdag: linzensoep, een broodje met een sojaworstje, gebakken aardappel en paprika

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16563 Gepost op: 22 november 2018, 21:33:58 »
Gekookte bietjes en gekookte aardappels in schil. Met een sausje van yoghurt, zilveruitjes, kappertjes, bieslook, dragon, dille, sumak en blokjes feta.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #16564 Gepost op: 22 november 2018, 21:41:53 »
Een ovenschote van bloemkool, broccoli en bleekselderij met mosterdsaus, bestrooid met nigella. Kristof had er volkorenpenne door, ik gekookte aardappel.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16565 Gepost op: 22 november 2018, 21:59:08 »
Thema-avond over vegetarisme in Afrikaanse culturen in Brussel. Eten was inbegrepen: beignets van bakbananen, gefrituurde maniok, rijst, mafé... Bonen speelden duidelijk ook een hoofdrol.

Het was een leuke avond met meerdere sprekers waaronder een Afrikaanse vegan. Maar het was ook duidelijk dat dit de eerste keer was dat ze echt een evenement over vegetarisme in de Afrikaanse context organiseerden en dat ze nog een richting moesten zoeken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #16566 Gepost op: 22 november 2018, 22:33:51 »
Laat ik ook weer eens wat posten.

Vandaag aten we wraps met kruidige tomatensaus, boerenkool en vegan kipstuckjes.
Gisteren zo'n stamppotpakket, maar tot snot gekookte groenten is niet zo ons ding. Daarvoor nog een keer een bolognese-achtige saus, een curry, en de paddestoelen-wellington uit de landidee kerst-editie - die laatste is een aanrader, man en kind vroegen om meer porties (kind was ook extreem blij met de gekookte erwten die ik erbij had geserveerd).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #16567 Gepost op: 22 november 2018, 22:41:16 »
Overigens zou je denken dat het kind de tot snot gekookte groenten nog zou eten, want ze is 1en ik begrijp dat er best veel kinderen dan nog potjes eten, maar ze nam 1 hap, deed haar mond open en liet het eruit lopen (ze heeft nog niet leren spugen) en zei "bah".
Daarna liep ze naar de keuken om de fruitschaal leeg te plukken. (Vandaag liep ze de keuken in terwijl we het eten naar de tafel brachten en begon in de pannen te roeren, nog even en ze kookt zelf :D).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16568 Gepost op: 23 november 2018, 09:18:48 »

Gisteren zo'n stamppotpakket, maar tot snot gekookte groenten is niet zo ons ding.

Maar je hebt zelf toch in de hand of je de groenten al dan niet kapot kookt?

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #16569 Gepost op: 23 november 2018, 09:40:21 »
Ja maar ik volgde braaf de aanwijzigingen op het pak, met een timer enzo. Meestal pakt dat bij die dingen van AH goed uit, maar nu echt helemaal niet.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16570 Gepost op: 23 november 2018, 14:37:29 »
Ja maar ik volgde braaf de aanwijzigingen op het pak, met een timer enzo. Meestal pakt dat bij die dingen van AH goed uit, maar nu echt helemaal niet.

A zo. Wel jammer!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16571 Gepost op: 23 november 2018, 19:38:46 »
Mijn vader is op bezoek. We aten pasta met pompoensaus met erbij een kleine salade van rucola, bleekselderij, koolrabi en kidneybonen met een agave-balsamicodressing en geroosterde zonnebloempitten.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16572 Gepost op: 23 november 2018, 20:01:01 »
Pastei van allerlei groenten en linzen met krokante aardappelpuree-topping erg lekker. Gisteren uit eten, penne met geroosterde pompoen, paddestoelen, courgette en roomsaus met geraspte parmezaan
« Laatst bewerkt op: 23 november 2018, 20:30:30 door Hedwig »

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16573 Gepost op: 23 november 2018, 20:51:40 »
In Rotterdam een portie tjauw min afgehaald. Die bleek gigantisch te zijn. Kreeg maar de helft op. Iemand anders in de hostel was erg blij met de rest.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16574 Gepost op: 24 november 2018, 16:53:02 »
Roerbak van spruitjes, paddestoelen, paprika, ui, cashewnoten met knoflook, sojasaus, sambal en zilvervliesrijst erbij

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16575 Gepost op: 24 november 2018, 17:19:08 »
Erwtensoep.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #16576 Gepost op: 24 november 2018, 17:47:57 »
Currysticks (van DH, al vroeger gegeten, lekker), currysaus, wokgroenten, rijst.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16577 Gepost op: 25 november 2018, 01:36:30 »
Weer afhaalsurinaams. Roti met tofu, aardappels, sperziebonen, ... Niet slecht, wel een ongewone combinatie voor mij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16578 Gepost op: 25 november 2018, 01:45:30 »
Pizzagourmet met de Pizzarette! Ik had eigenlijk andere dingen gepland, maar Kristof en mijn vader hadden er zin in. Dus even naar de groentewinkel voor wat tomaten, ui, spinazie en milde pepertjes. We waren vandaag ook in Kranenburg, dus bij de Rewe o.a. ook verse gist gekocht. De groente was snel gesneden, terwijl de tomatensaus pruttelde. We hebben, denk ik, twee uur aan tafel gezeten. Pizzadeeg, tomatensaus, mozzarella, spinazie, gele paprika, spinazie, rucola, ui, champignons, pepertje, knoflook, zonnebloempitten, chili-oiie, Italiaanse kruiden, peper en zout, ananas en voor mijn vader wat sp3k. Het bijft leuk en lekker. En binnen een mum van tijd opgebouwd en weer opgeruimd.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16579 Gepost op: 25 november 2018, 09:21:40 »
Een curry met aardappel, courgette, snijbonen, tomatenblokjes, kokosmelk, ei, knoflook, ui, garam masala, kerrie, komijn, kaneel, chili, koriander en bosui.