Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16340 Gepost op: 05 oktober 2018, 22:06:03 »
Volkorenpenne met broccoli, venkel en paprika in een krachtige champignonroomsaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16341 Gepost op: 05 oktober 2018, 22:29:15 »
(die op telefoonsnoertjes lijken)

Er groeit een generatie op die geen idee heeft waar je het over hebt.....

"(die op wokkelchips lijken)"

Nee, geen wokkelchips, eerder licht uitgezakte pijpenkrullen. Dat is denk ik ook niet iets voor de jonkies  ;)

Het heet Fusilli corti col buco van Pastificio Di Martino:
https://www.ah.nl/producten/product/wi233668/pastificio-di-martino-fusilli-corti-col-buco

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16342 Gepost op: 06 oktober 2018, 16:02:28 »
Er zijn nu haarelastieken die lijken op telefoonsnoer (ze heten invisibobbel blijkt) en dat is in elk geval bij de vrouwelijke jeugd bekend.

Ik at soep van zoete aardappel, platbrood, tomatensla, dolma, pickles, yoghurtdip, zuurkoolsalade en gefermenteerde sperziebonen (die laatste 2 van Thulls).
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #16343 Gepost op: 06 oktober 2018, 16:05:32 »
Ik heb ze wel, maar had geen idee dat ze invisibobbel heetten. Ik dacht aan kronkelelastiekje oid. (Ik vind ze overigens niet zo fijn.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Aiko

« Reactie #16344 Gepost op: 06 oktober 2018, 16:37:58 »
Soep met kastanjes. De eerste kastanjes zijn al aan het vallen...
Hoe zat het ook alweer met eetbare en niet-eetbare kastanjes?

Mocht je ze willen vinden en zin hebben in een leuk fietstochtje, langs het pad van de Schutterspad te Nijmegen en het verdere verloop van dit fraaie fietspad naar Witteweg / Bosweg te Malden ligt momenteel bezaaid met (mooie grote) tamme kastanjes. Ik heb tijdens mijn fietstocht van 111 kilometer ook even een zakje gevuld om later deze week in de soep te gooien.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16345 Gepost op: 06 oktober 2018, 19:34:11 »
Mocht je ze willen vinden en zin hebben in een leuk fietstochtje, langs het pad van de Schutterspad te Nijmegen en het verdere verloop van dit fraaie fietspad naar Witteweg / Bosweg te Malden ligt momenteel bezaaid met (mooie grote) tamme kastanjes. Ik heb tijdens mijn fietstocht van 111 kilometer ook even een zakje gevuld om later deze week in de soep te gooien.
Zozo. En allemaal tamme kastanjes of moet ik wel wat opletten? Dan moet ik er komende week maar eens langs gaan, na mijn werk.

Vanavond weer eens een spanakopita!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16346 Gepost op: 07 oktober 2018, 08:08:55 »
@eelco, als ik goed graaf in mijn geheugen kan ik ook wat plekjes ‘aanwijzen’ voor hazelnoten en appels!

Vrijdag at ik weer minestrone, gisteren met vrienden bij de Hagedis. Een selectie van hapjes vooraf en een heerlijk gekruid ‘kofte’ gerecht.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16347 Gepost op: 07 oktober 2018, 19:58:31 »
Stamppot van zoete en gewone aardappel en palmkool. Met gehacktbal van DVS. Ging er wel in na 10 km hardlopen!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16348 Gepost op: 07 oktober 2018, 20:00:43 »
Stamppot van zoete en gewone aardappel en palmkool. Met gehacktbal van DVS. Ging er wel in na 10 km hardlopen!
Hé, toevallig, hier ook een stamppot met zoete en gewone aardappel: boerenkoolstamppot met knapperig gefrituurde stukjes tempeh.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16349 Gepost op: 07 oktober 2018, 20:40:29 »
Volkoren wraps met kerriebloemkool-aardappel-paprika-preimengsel. Met hard gekookte eieren erdoor, en een schepje mangochutney erop. Ik had er een klein madame Jeanette ingedaan, was precies goed.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16350 Gepost op: 08 oktober 2018, 16:50:23 »
Vanmiddag paneer curry met rijst met erwtjes. Daarbij chai. Ik kreeg wel een opmerking dat ik er geen suiker in deed. Heb uitgelegd dat ik het niet nodig vond

Vanavond thali met o.a. aardappelcurry, witte kool... Daarbij roti en rijst. Acheraf chai. Hier zat al suiker in.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16351 Gepost op: 08 oktober 2018, 19:41:57 »
Champignonrisotto. Erbij een stoofje van sperziebonen en kidneybonen in een kruidig tomatensausje.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16352 Gepost op: 08 oktober 2018, 20:44:58 »
Ik had weinig puf om na een drukke dag eerst mijn spullen bij het hotel te dumpen en nog ergens een restaurant op te gaan zoeken, dus maar bij de AH om de hoek verse sushi gehaald. Verschillende soorten, met o.a. avocado, komkommer en wortel. Met edamme erbij.

Offline Gem

• 303
« Reactie #16353 Gepost op: 08 oktober 2018, 20:52:42 »
Witte bonenschotel, want lekker en snel klaar!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16354 Gepost op: 09 oktober 2018, 10:21:15 »
Gisteren kookte ik uit Simpel: gestoofde snijbonen met tomaat, en frietjes uit de oven met feta en oregano.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16355 Gepost op: 09 oktober 2018, 16:53:55 »
Ik had weinig puf om na een drukke dag eerst mijn spullen bij het hotel te dumpen en nog ergens een restaurant op te gaan zoeken, dus maar bij de AH om de hoek verse sushi gehaald. Verschillende soorten, met o.a. avocado, komkommer en wortel. Met edamme erbij.

Hee, kun je die ook vegetarisch bij AH kopen? Ik loop er altijd aan voorbij omdat het toch altijd met vis is.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16356 Gepost op: 09 oktober 2018, 19:00:03 »
Pure veg thali in dezelfde plek als gisteren. Nu met okracurry. Chai toe. Alles samen voor nog geen €0,90.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16357 Gepost op: 09 oktober 2018, 22:33:01 »
Klinkt lekker Sven! Eten is daar natuurlijk spotgoedkoop.

Vandaag maar wel naar een restaurant gegaan. Vanaf het werk naar de Dageraadplaats gegaan, en daar bij Overzee gegeten (tip van Karl). Ze hadden er allerlei thais eten, met keuze uit drie vegetarische hoofdgerechten. Ik had de paddestoelen met chili en Thaise basilicum. Redelijk pittig, maar wel goed. Echt een hele berg lekkere paddestoeln met wat groenten erdoor. Wel stiekem iets teveel. Om te blussen toch een toetje genomen, pannacotta met kokos en kardemonsiroop. Die was echt lekker en bluste goed.

Toen naar het hotel teruggelopen, dat wat verder was dan ik gehoopt had (met een erg volle buik). Het was iets van 45 minuetn lopen ofzo. Misschien toch eens uitzoeken hoe hier de bus werkt  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16358 Gepost op: 10 oktober 2018, 01:07:29 »
Een mafé met spruitjes met basmatirijst erbij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16359 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:50:18 »
Falafel! Met pitabroodjes, coleslawtzatziki, zelfgemaakte duivelse sambal, en een simpele salade van koolrabi, bospeen, radijs en komkommer, bestrooid met een restje feta.