Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16140 Gepost op: 26 augustus 2018, 19:34:14 »
Kristof had tijdens een middeleeuws festival in het centrum van Nijmegen kürtőskalács met kaneel gesnoept en had geen honger. Ik heb daarom voor mij een pannenkoek met tomaat, champignons, peterselie en wat kaas in elkaar gedraaid. Lekker met 50% kikkererwtenmeel.

Morgen een lange dag op het werk, dus alvast een kleine salade gemaakt van grove bulgur, witlof, peertje (van de perenboom om de hoek) en rode ui met een scheut wittewijnazijn en een eetlepel honing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16141 Gepost op: 26 augustus 2018, 20:23:46 »
Oeh, bananenbrood! Welk recept gebruik jij LL?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16142 Gepost op: 26 augustus 2018, 21:20:38 »
Was bakrecepten aan het uitproberen met wisselend succes, dus maar simpel avondeten gemaakt: uiensoep uit zak, met een afbakbroodje en de rode kool met abrikoos, appelen walnoten uit het boek van Joke. Gelijk maar een deel van de kool apart gehouden, zodat die als salade mee kan naar het werk.

Wel natuurlijk meteen bij de eerste hap mijn tong flink verbrand, ook al dacht ik nog dat ik niet mijn tong moest verbranden. Laten we maar zeggen dat het niet helemaal mijn dag is vandaag.  :(

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16143 Gepost op: 27 augustus 2018, 09:09:45 »
Een broodje vegaburger (de jalapeñoburger van garden gourmet) met cheddar, augurk en ui. Erbij een salade van maïs, tomaat en bosui met knoflookdressing.

Yass!! Die is heel lekker!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16144 Gepost op: 27 augustus 2018, 09:11:06 »
Gisteren een bbq bij mijn zus. Ik had zelf dingen meegenomen: maiskolf/ paprika/ aubergine (gemarineerd in pesto). Erbij salades en lekker stokbrood met van alles. Was gezellig.

Vandaag weet ik het nog niet. Ik kreeg een enorme courgette van mijn moeder, misschien maak ik daar soep van.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16145 Gepost op: 27 augustus 2018, 12:58:35 »
Een broodje vegaburger (de jalapeñoburger van garden gourmet) met cheddar, augurk en ui. Erbij een salade van maïs, tomaat en bosui met knoflookdressing.

Volgens mij hebben wij niet helemaal dezelfde smaak (met de biefstukc ook al geloof ik), want ik vond er niet zo veel aan... :-\

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16146 Gepost op: 27 augustus 2018, 15:22:53 »
Oeh, bananenbrood! Welk recept gebruik jij LL?

Gisteren moest ik bakken met wat ik in huis had, dus werd het de versie met suiker van deze link:
https://www.francescakookt.nl/bananenbrood/

Ik heb er minder suiker ingedaan (100 g ipv 150) en ik heb geen melk in huis dus een plantaardige melk. Ik heb ook wel eens eentje gemaakt van Rens Kroes. Die was wel lekker, maar het was echt heel bewerkelijk. Die van gisteren was wel lekker snel klaar. Die was lekker, maar ik sta open voor andere varianten :)
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2018, 19:38:08 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16147 Gepost op: 27 augustus 2018, 19:39:21 »
Stamppotje met winterpostelein, champignons en cashewnoten. En pesto.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16148 Gepost op: 27 augustus 2018, 20:55:43 »
Pizza! Ik met aubergine en rode ui, Kristof met ananas en paprika.

Offline Gem

• 303
« Reactie #16149 Gepost op: 27 augustus 2018, 21:09:30 »
Gisteren kaasschnitzel van Jumbo, gekookte aardappel met jus en maiskorrels.
Vandaag kidneybonenschotel met paprika en champignons en nog meer mais  ;D

Online fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #16150 Gepost op: 27 augustus 2018, 22:16:25 »
Vrijdag hadden we gamenight en aten we hamburgers met wat vroege gasten. Ik had van die zeewierburgers van de AH, met bietjes en picalilly en sla en zoete aardappelfrietjes erbij. P ook. Maar die had 's middags meegedaan met de voorbereidingen en toen een lepel gepakt en een flinke hoeveelheid bietjes opgegeten, dus 's avonds wilde ze niet zowel meer.

Eergisteren waren we een dagje weg en ontdooide ik thuis een zakje kerstomaatjessaus, kookte pasta en bakte wat paprika aan en stoofde het daarna met tomaat. We hoopten dat P nog wat zou eten door haar haar lievelingseten voor te schotelen, maar ze viel boven haar bord in slaap.

Gisteren was ik alleen thuis en at ik pasta met sperziebonen, erwten en salie en knoflook, met de restanten van de paprika van zaterdag erbij.

Vandaag maakte ik paddestoelenrisotto, geroosterde tomaten en worstjes en tot mijn verbazing vond P alles lekker.

P ia nu nogal van het eten weigeren. Hoort erbij. Maar tegelijkertijd is ze wel nog enorm nieuwsgierig naar allerlei eten. Dus kan ze opeens wel een hoop bietjes eten, en toen we vanochtend met haar grootouders in de Ikea waren, vond ze vegahotdog lekkerder dan het ijsje. Dus hoewel ze nu meestal geen ontbijt, lunch of avondeten eet (tenzij ze samen eet met andere kinderen) scharrelt ze in de loop van de dag wel alles bij elkaar, door steeds hapjes te proeven van wat ik eet, of wat ze vindt in de keuken. Fascinerende manier van eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16151 Gepost op: 27 augustus 2018, 23:26:40 »
Klinkt als een heel natuurlijke manier van eten eigenlijk, beetje rondscharrelen, snoepen en verzamelen  :)

Ik at volkorenpasta met pesto en veel champignons, erbij wat losse rauwkost.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

« Reactie #16152 Gepost op: 27 augustus 2018, 23:27:43 »
Klinkt als een heel natuurlijke manier van eten eigenlijk, beetje rondscharrelen, snoepen en verzamelen  :)

Alleen het jagen nog...

Online fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #16153 Gepost op: 27 augustus 2018, 23:48:16 »

Is het denk ik ook, wij proberen haar niet teveel oordelen over hoe je moet eten mee te geven, maar proberen haar naar haar lichaam te laten luisteren.
Op een dag gaan we er wel iets van zeggen als ze blijft kleien met haar risotto, maar nu hoort dat nog. (En zoals ze uit zichzelf met bestek is gaan eten - behalve als ze aan het kleien is natuurlijk - gaat ze misschien op een dag ook wel minder spelen met eten.)

Dat is best lastig op de dagen dat ze echt niet eet, maar op de dagen dat ze een ijsje aan de kant legt omdat ze een broodje wil, of heel veel bietjes eet, of opeens naar je toekomt en zegt "hap bana" voelt het heel goed en natuurlijk.

Maar ze zal zichzelf heus niet laten verhongeren (al is het maar omdat ze nog nachtvoedingen krijgt. Al is ze die eindelijk aan het afbouwen!) en ze groeit precies volgens wat het consultatiebureau verwacht, dus ook op de lastige dagen is dit blijkbaar een prima methode.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16154 Gepost op: 28 augustus 2018, 12:26:05 »

Volgens mij hebben wij niet helemaal dezelfde smaak (met de biefstukc ook al geloof ik), want ik vond er niet zo veel aan... :-\

;D

Vandaag een curry met oa kikkererwten op het menu (recept van de Groene Meisjes).

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16155 Gepost op: 28 augustus 2018, 15:24:40 »
Vandaag eten we linzen met soffrito (kookboek Toscane) met rucola, gister sperziebonen met aardappels, vegetarische jus, komkommersalade en bonenburger.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #16156 Gepost op: 28 augustus 2018, 19:20:49 »
Ik was geïnspireerd door moussaka, dus ik maakte een ovenschotel met tomatensaus met knof, kaneel en oregano, paddenstoelen, laagjes gegrilde aubergine en afgetopt met een restje kaymak gemengd met geraspte kaas. Leek dus helemaal niet meer op moussaka... Maar was wel erg lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16157 Gepost op: 28 augustus 2018, 19:34:43 »
Ik moest sporten en dan kan ik meestal wel aanschuiven bij mijn vriend, maar hij moest nog ergens naartoe voor zijn werk. Dus werd het diepvriespizza. Ik had er speltpizza met pompoen, beetje weeïg was het.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
« Reactie #16158 Gepost op: 28 augustus 2018, 20:01:08 »
Falafel! Met pitabroodjes, coleslaw met verse knoflook, en een salade van ijsbergsla, koolrabi, radijs, bospeen en komkommer.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16159 Gepost op: 28 augustus 2018, 20:29:07 »
Gisteren volkoren wraps met zwarte bonen in groententomatensaus. Met wat pittige chi­pot­le in ado­bo saus erdoor. Er bij een beetje guacamole, ijsbergsla en tomaat. Ik op mijn week, mijn vriend thuis.

Dit had ik maandagochtend gekookt, met één hand, want ik had een vriendin aan de telefoon die haar ei even kwijt moest. Af gezien van de blikjes tomatenpuree en bonen, die mij vriend moest openen. Ging best aardig!

Vandaag simpele pastasalade met buffelmozzarella, tomaat, paprika, komkommer en ijsbergsalade.