Vrijdag hadden we gamenight en aten we hamburgers met wat vroege gasten. Ik had van die zeewierburgers van de AH, met bietjes en picalilly en sla en zoete aardappelfrietjes erbij. P ook. Maar die had 's middags meegedaan met de voorbereidingen en toen een lepel gepakt en een flinke hoeveelheid bietjes opgegeten, dus 's avonds wilde ze niet zowel meer.
Eergisteren waren we een dagje weg en ontdooide ik thuis een zakje kerstomaatjessaus, kookte pasta en bakte wat paprika aan en stoofde het daarna met tomaat. We hoopten dat P nog wat zou eten door haar haar lievelingseten voor te schotelen, maar ze viel boven haar bord in slaap.
Gisteren was ik alleen thuis en at ik pasta met sperziebonen, erwten en salie en knoflook, met de restanten van de paprika van zaterdag erbij.
Vandaag maakte ik paddestoelenrisotto, geroosterde tomaten en worstjes en tot mijn verbazing vond P alles lekker.
P ia nu nogal van het eten weigeren. Hoort erbij. Maar tegelijkertijd is ze wel nog enorm nieuwsgierig naar allerlei eten. Dus kan ze opeens wel een hoop bietjes eten, en toen we vanochtend met haar grootouders in de Ikea waren, vond ze vegahotdog lekkerder dan het ijsje. Dus hoewel ze nu meestal geen ontbijt, lunch of avondeten eet (tenzij ze samen eet met andere kinderen) scharrelt ze in de loop van de dag wel alles bij elkaar, door steeds hapjes te proeven van wat ik eet, of wat ze vindt in de keuken. Fascinerende manier van eten.