Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15660 Gepost op: 12 mei 2018, 01:05:49 »
Gefeliciteerd met je verjaardag en succes met de voorbereidingen! Klinkt alsof je gasten morgen niets te kort zullen komen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15661 Gepost op: 12 mei 2018, 09:48:46 »
Gelukkige verjaardag, Meta!

Gisteren gegeten in de mensa van Heidelberg. Een aantal locals hadden me uitgenodigd, ik ben hier gewoon als toerist. Bord met o.a. polenta, rijst, asperges, salade.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15662 Gepost op: 12 mei 2018, 19:10:44 »
Witte asperges in een warme limoen-mosterddressing (inspiratie van Tertia in het Vegatopia Kookboek). Gekookte aardappeltjes, omgehusseld met boter en peterselie. Een 'Italiaanse dhal' van tomaat en rode linzen, gekruid met knoflook, pepertje, salie en een scheutje balsamico.

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15663 Gepost op: 12 mei 2018, 20:52:08 »
Gisteren de eerste oogst uit de moestuinbakken, raapstelen. Ik heb er een hartige taart met geitenkaas mee gemaakt. Met een radijsjes salade er bij. Vanavond de andere helft van de taart, met sla.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15664 Gepost op: 12 mei 2018, 21:21:37 »
Gisteren met een groepje collega's: diepvriespizza. Vandaag de hele dag schoongemaakt in onze nieuwe woning en pizza besteld. Ik beloof beterschap: morgen een poke bowl.

Al was er eigenlijk veel te veel en hebben we nog pizza in de koelkast liggen ;)

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15665 Gepost op: 12 mei 2018, 23:22:15 »
Nog steeds in Heidelberg. Vanmiddag vegan currywurst bij My Currywurst. Lekker maar wel erg veel ketchup. Vanavond bord met o.a. hummus, falafel, baba ganoush... bij Mahmoud.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15666 Gepost op: 13 mei 2018, 00:21:59 »
De amandel-sinaasappelcake was goed gelukt, viel goed in de smaak! Ik was woensdag al jarig, trouwens  ;D

Morgen komen mijn ouders, we gaan 's middags de stad in. 's Avonds krijgen ze deense hotdogs (little willies) met aardappelsalade.

Offline Gem

• 303
« Reactie #15667 Gepost op: 13 mei 2018, 19:14:15 »
Nog gefeliciteerd, Meisbaer! Ik at vandaag witte bonenschotel met zoete aardappel, paprika,champignons en een tomatensausje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15668 Gepost op: 13 mei 2018, 19:43:41 »
Tagliatelle in salieboter, bestrooid met geraspte Italiaanse harde kaas. Erbij een salade van ijsbergsla, venkel, wortel en komkommer, met yoghurt-mosterd-honing-wijnazijndressing, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15669 Gepost op: 14 mei 2018, 18:10:54 »
Vegetarische burgers van balletjes ‘koken met kleur’ van Joke Boon met ‘Dukkah’ als krokant laagje  gedaan. Met geroosterde aardappels, courgette, en rode paprika. Hierbij aten we peultjes, ik serveerde er Griekse kruidensaus bij van volle Griekse yoghurt, met munt, knoflook, peper en zout

Offline Gem

• 303
« Reactie #15670 Gepost op: 14 mei 2018, 18:43:49 »
Pastasalade met pesto, paprika en witte kaasblokjes

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #15671 Gepost op: 14 mei 2018, 19:32:03 »
Gisteren Vietnamees gehaald, vandaag een zeer geslaagd experiment, curry met banaan, meloen en linzen. Erbij pappadums, naan, yoghurt met komkommer en munt. Ik heb 3 keer opgeschept......

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15672 Gepost op: 14 mei 2018, 20:13:01 »
vandaag een zeer geslaagd experiment, curry met banaan, meloen en linzen.
Dat klinkt inderdaad experimenteel. Gewone banaan of bakbanaan? Galiameloen? Wat voor linzen?

Wij aten vanavond een uitgebreide maaltijdsalade van ijsbergsla, koolrabi, wortel, radijs, kidneybonen en verse peterselie met een yoghurt-mosterd-honingdressing. Erover knoflookcroutons en een gekookt eitje. Ook op tafel: augurk en kappertjes.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #15673 Gepost op: 14 mei 2018, 20:34:33 »
vandaag een zeer geslaagd experiment, curry met banaan, meloen en linzen.
Dat klinkt inderdaad experimenteel. Gewone banaan of bakbanaan? Galiameloen? Wat voor linzen?

Diepvriesbanaan 😁. Gewone zeer rijpe banaan die ik eens ingevroren heb. Een stukje galiameloen en rode linzen. Eerst een uitje fruiten, specerijen erbij, ik gebruikte masala en tikka (van de Lidl) en gemalen komijn, paprika en piment, hoeveelheden weet ik niet zo goed, ik doe maar wat. Even fruiten, paprika en tomaat in stukjes er bij, linzen, meloen en water erbij, laten pruttelen tot de linzen gaat zijn en dan de banaan er bij en nog even doorwarmen. De banaan kookt stuk, in ieder geval die uit de diepvries, maar je proeft het wel. Ik vond het erg geslaagd.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15674 Gepost op: 14 mei 2018, 21:12:04 »
Couscous met zeven groenten (van Eelco van de voorpagina). We hadden bloemkool, courgette en puntpaprika als groenten. Was lekker hoor.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15675 Gepost op: 15 mei 2018, 11:04:07 »
Zaterdag was ik uit eten en koos ik falafel. Die was helaas erg slecht, slap en geen structuur. Jammer.
Zondag bij mijn ouders, een buffetje waarbij iedereen wat meenam. Ik hield het bij stokbrood, bulgursalade en pastasalade.
Gisteren at ik een vegaburger en een salade met zoetzure groenten, romaine sla, komkommer, tomaat, maïs, bosui en vinaigrette.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15676 Gepost op: 15 mei 2018, 13:39:49 »
man van lijn kookte gisteren. De laatste keer dat hij dat deed en t niet alleen pizza in de oven stoppen was, was denk ik een jaar geleden. Ik stelde voor om aardappels in kwarten te snijden, samen met een berg wortels en een vegaburger, wat olijfolie en kruiden op de bakplaat in de oven te doen. Maar hij maakte frietjes (uit de airfryer) met erwtjes en een burger uit de pan. Ik was verrast  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15677 Gepost op: 15 mei 2018, 18:29:54 »
Vandaag een Oosters menuutje, ga koken voor vriendin; vooraf Oosterse gazpacho (eigen recept( met een topping van brunoise van komkommer, radijs, wakamé en gehakte wasabinootjes. Hierbij een stuk papadum.

Hoofdgerecht: gele rijst van basmati gekookt met kurkuma, serehstengel, limoenblad met gemarineerde tempé âla Eelco, sperziebonen sambal goreng, salade van komkommer en mango met limoensap en rode peper.

Dessert: chocolademousse van avocado, banaan, cacao en als topping gehakte pure notenchocolade met iets fleur de sel en kokoschips
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2018, 18:31:59 door Hedwig »

Offline Gem

• 303
« Reactie #15678 Gepost op: 15 mei 2018, 19:19:35 »
Snijbonensoep met stokbrood

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15679 Gepost op: 15 mei 2018, 19:37:40 »
Vandaag een Oosters menuutje, ga koken voor vriendin; vooraf Oosterse gazpacho (eigen recept( met een topping van brunoise van komkommer, radijs, wakamé en gehakte wasabinootjes. Hierbij een stuk papadum.

Hoofdgerecht: gele rijst van basmati gekookt met kurkuma, serehstengel, limoenblad met gemarineerde tempé âla Eelco, sperziebonen sambal goreng, salade van komkommer en mango met limoensap en rode peper.

Dessert: chocolademousse van avocado, banaan, cacao en als topping gehakte pure notenchocolade met iets fleur de sel en kokoschips

:yummie:

Hier wordt weer prut met stukjes gemaakt door mijn vriend, iets met prei en gemarineerde stukjes.