Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15460 Gepost op: 06 april 2018, 20:29:23 »
De R is nog in de maand; dus erwtensoep.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15461 Gepost op: 06 april 2018, 20:49:11 »
Volkoren macaroni met cashewnootjes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #15462 Gepost op: 06 april 2018, 21:30:39 »
Curry.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #15463 Gepost op: 06 april 2018, 21:41:03 »
Bonen-peterselie-kaasburgertjes. Rijst. Paprika en venkel in een champignonsaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15464 Gepost op: 06 april 2018, 23:24:08 »
Wortelstamppot, vegan "zeesticks" van Delhaize, tartaarsaus.

De zeesticks waren zeker niet slecht, maar ik vind het toch raar om iets visachtigs te eten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #15465 Gepost op: 07 april 2018, 07:26:24 »
Deze week zijn ze aan het werk met de standleidingen in mijn huis, vandaag en morgen is die in de keuken aan de beurt. Dat betekent feitelijk dat ik pizza mag bestellen van mezelf  ;D

Wat zijn standleidingen? Van mij mag je trouwens ook pizza bestellen  ;)

Dat zijn afvoerleidingen, zitten in de wand. http://www.standleidingen.nl/wat-is-een-standleiding/

Ohh bambi, 7 weken zonder keuken.... dat lijkt me niet fijn!
Voor mij was het ook meer een slap excuus omdat ik zin had in pizza hoor. Ik kon mijn gasfornuis namelijk wel gewoon gebruiken. Alleen de afvoeren en kranen niet, en geen warm water omdat de cv ketel ook afgesloten was.

We hebben in de keuken 2 elektrische pitjes en een combimagnetron, maar alleen boven stromend water (en de voortuin is de afvoer).
De eerste 2 van de 9 weken verbouwing zit er op: dat klinkt nog niet zo veel he.
Oh en we aten weer pasta spinazie brie. Afgelopen week ook ontdekt dat de AH voorgesneden pasta-groenten had, was voor nu wel handig!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15466 Gepost op: 07 april 2018, 09:16:51 »
Zoete aardappel, snijboontjes, Italiaanse kruiden, vegaburger en tomaat.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15467 Gepost op: 07 april 2018, 21:14:14 »
Weer bezoek, dit keer uit Berlijn. Na een lange treinreis ging een pilao er goed in. In de pilao: basmatirijst, chana dahl, broccoli, wortel, venkel, paprika, tomatenpuree en zelfgemalen currypoeder. Erbij een madras pappadum (tip: heel licht invetten en dan 30 seconden in de magnetron levert een beter en minder vettig resultaat op dan frituren), Griekse yoghurt en killersambal voor wie het graag wat pittiger wilde hebben.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15468 Gepost op: 08 april 2018, 12:25:01 »
Gisteren lui met diepvriespizza. Vanavond een soort pasta puttanesca.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15469 Gepost op: 08 april 2018, 18:25:34 »
Gisteren mini burgerbroodjes met min bietenburgertjes (nog van de pasen Lidl acties), met o.a. zoete aardappel, hummus, radijsjes, sla en meer zulk spul.

Vandaag als lunch, drie soorten smørrebrød met o.a. biet, oesterzwammen en ei.
Vanavond lasagne met witte blauwekaassaus, champies, prei en broccoli. Ik maak ook meteen eten voor morgen: Indiase linzen met poppadoms.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15470 Gepost op: 08 april 2018, 19:10:43 »
Klinkt allemaal lekker meisbaer!

Vanavond hier pizza. Met pittige paprika-tomatensaus, paprika, verse basilicumpesto, buffel mozzarella, old amsterdam en parmesan. Erbij een frisse komkommersalade met djinten en appelciderazijn.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #15471 Gepost op: 08 april 2018, 19:39:17 »
Weer bezoek, dit keer uit Berlijn. Na een lange treinreis ging een pilao er goed in. In de pilao: basmatirijst, chana dahl, broccoli, wortel, venkel, paprika, tomatenpuree en zelfgemalen currypoeder. Erbij een madras pappadum (tip: heel licht invetten en dan 30 seconden in de magnetron levert een beter en minder vettig resultaat op dan frituren), Griekse yoghurt en killersambal voor wie het graag wat pittiger wilde hebben.

Ik heb gister papadums gefrituurd, in de magnetron wed minder lekker gevonden las ik op internet. Maar jou beviel het goed lees ik. Had je ze na invetten 30 seconden op vol vermogen? En zijn de dan lekker knapperig?
« Laatst bewerkt op: 08 april 2018, 19:41:32 door Hedwig »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15472 Gepost op: 08 april 2018, 20:27:24 »
Ik heb gister papadums gefrituurd, in de magnetron wed minder lekker gevonden las ik op internet. Maar jou beviel het goed lees ik. Had je ze na invetten 30 seconden op vol vermogen? En zijn de dan lekker knapperig?
Ja, ze werden lekker knapperig en minder vet dan als je ze frituurt. Bovendien kregen ze nóg meer volume dan in het laagje olie dat ik de vorige keer gebruikte.

Nog steeds bezoek uit Berlijn. Dit keer aten we nasi goreng met spitskool, wortel en taugé. Erbij omelet, knapperige tofu in kleverige saus, komkommer in wittewijnazijn, atjar tjampoer, seroendeng, gebakken uitjes, cassavecrackers, loempiasaus, sambal.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15473 Gepost op: 08 april 2018, 21:45:06 »
Ik vet ze niet in, en heb altijd perfect knapperige poppadums uit de magnetron. Hele lekkere snack tussendoor, zeker als je die met peper of karwij neemt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gem

• 303
« Reactie #15474 Gepost op: 08 april 2018, 22:23:51 »
Gisteren portobello met kaas uit de oven. Erbij mie met wokgroenten en warme sojasaus. Vandaag kikkererwten met spitskool, aardappel, kokosmelk en Indonesische kruiden.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15475 Gepost op: 09 april 2018, 00:02:09 »
Ik vet ze niet in, en heb altijd perfect knapperige poppadums uit de magnetron. Hele lekkere snack tussendoor, zeker als je die met peper of karwij neemt.
Ik vind ze lekker, maar niet zo lekker als die pappadums in die verpakking met dat roze haasje op de verpakking, die je zonder olie in de pan kunt roosteren. De Amazing Oriental in mijn buurt verkoopt die helaas niet, dus misschien toch eens wat andere toko's ontdekken.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15476 Gepost op: 09 april 2018, 08:32:46 »
Zaterdag was ik een dagje in Utrecht met Selly en Annemieke. We aten bij The Streetfood club, net open.
Veel vega keuzes en echt lekker gegeten. Je bestelt steeds een paar kleinere gerechten die je deelt.
Wij hadden: papajasalade, wortel-aspergesalade, brood en crackerachtige dingen met dips, tempura groenten, gyoza en burrata met tomaat. Allemaal erg lekker, alleen de dip bij de tempura was veel te zout. Gelukkig stond er een fles sriracha op tafel. Ze hebben ook erg leuke cocktails en speciaalbieren op de kaart staan.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15477 Gepost op: 09 april 2018, 09:17:30 »
Gisteren een verjaardag met liflafjes, vanavond weer gewoon normaal eten. Ik moet nog boodschappen doen, dus kom maar door met die lekkere ideeen.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15478 Gepost op: 09 april 2018, 13:18:18 »

Ik had ze nu voor het eerst ingevet, maar het resultaat is gelijkmatiger als ik het niet doe, heb ik gemerkt. Bij mij moeten ze wel een minuut of twee in de magnetron voordat ze helemaal goed zijn. Zijn wel grote (van de lidl).

Offline Gem

• 303
« Reactie #15479 Gepost op: 09 april 2018, 18:09:44 »
Een lekker idee: pasta met tomatenkaassaus champignons, spinazie en geitenkaas