.
Karl, alles OK?
Geen ernstige problemen, niewied, dank je wel.
Het lijkt me zeer prettig door zijn wederhelft op dergelijke manier verrast te worden en wanneer men beiden zulke kookkunsten en kookfantasie in huis heeft, zal buitenshuis eten soms eerder een dure teleurstelling zijn. Men dient dan al selectief te zijn in zijn restaurantkeuze.
Dank Karl, maar soms vinden we een betaalbaar en absoluut wow restaurant, zoals De Jong in Rotterdam, een topper.
Gisteren gasten.In goede harmonie bereidden mijn vrouw en ik:
• Gevulde sinaasappel (sinaasappel, zoete ui, venkel, notenolie, klein beetje lavendelbloem, scheut wiite wijn, wat snippers kaki, beetje roze peper, beetje rode rauwe paprika in snippers voor de kleur, NaCl/KCl)
• Gevulde, avocado uit de oven (selderieknol, pastinaak, tofu, avocado), in olijfolie gebakken bio-aardappel, suikererwten, veggie braadworst
• Gefrituurde geitenkaas en brie, blauwe kaas, compote (vijg, dadel, abrikoos, wortel, venkel, specerijenmix: asafoetida, garam masala, haz al hanout, komijn koriander en gemberpoeder)
• IJs als nog hongerig
Mijn vrouw bedacht het menu. Ik ben niet zo voor die specerijenmix en neem liever per gerecht wat verschillende specerijen, afhankelijk van wat ik wil. Mijn vrouw heeft een andere mening. En leve de combimagnetron.
En zojuist waaide een grote boom vanaf de buurman in onze tuin, gelukkig niet op het dak,