Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14300 Gepost op: 16 augustus 2017, 22:09:01 »
Weer eens de ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella. In het recept heb ik niet voor niets geschreven dat dit gerecht regelmatig bij ons op tafel staat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14301 Gepost op: 16 augustus 2017, 22:44:39 »
Diepvries groentenpizza, want ik moest op tijd bij de bloedbank zijn.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14302 Gepost op: 16 augustus 2017, 23:11:28 »
Weer eens de ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella. In het recept heb ik niet voor niets geschreven dat dit gerecht regelmatig bij ons op tafel staat.
Dat wil ik van de werk ook eens maken Eelco, wat is lekkerder, met vastkokende aardappels of met penne

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14303 Gepost op: 17 augustus 2017, 00:01:36 »
Dat wil ik van de werk ook eens maken Eelco, wat is lekkerder, met vastkokende aardappels of met penne
Eigenlijk allebei even lekker, net waar je zin in hebt. Ik persoonlijk vind de versie met aardappels nét wat lekkerder, maar Kristof zweert bij de versie met volkorenpenne (die had ik vandaag ook, ook erg lekker - oorspronkelijk heb ik het gerecht eigenlijk ook als pasta-ovenschotel bedacht).

Aiko

« Reactie #14304 Gepost op: 17 augustus 2017, 00:36:30 »
In een pannenkoekenrestaurant  8) ik koos twee smaken: appel, rozijntjes en kaneel suiker en de andere helft met peer en gorgonzola.

Jakkie...! Jij doet zeker ook hagelslag op een boterham met pindakaas?

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14305 Gepost op: 17 augustus 2017, 09:46:37 »
Gestoofde broccoli met geraspte kaas en feta, rijst, rode biet.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14306 Gepost op: 17 augustus 2017, 09:47:47 »
Gisteren maakte de buurvrouw een 'verrassende lasagne' (gerechtje en naam van Marley Spoon). Was lekker hoor.

Vandaag maak ik kikkererwtencurry met zoete aardappel.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14307 Gepost op: 17 augustus 2017, 13:39:12 »
In een pannenkoekenrestaurant  8) ik koos twee smaken: appel, rozijntjes en kaneel suiker en de andere helft met peer en gorgonzola.

Jakkie...! Jij doet zeker ook hagelslag op een boterham met pindakaas?

Gorgonzola en peer zou ik eerder op een afzonderlijk boekweitpannenkoek doen. In Brussel zijn vrijwel alle pannenkoekenrestaurants Bretoens. Hartige vulling gaat met boekweit, zoete vulling met tarwemeel.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14308 Gepost op: 17 augustus 2017, 19:05:18 »
Vandaag is zoonlief weer thuis vanuit een zonnig Ibiza, hij had zin in pasta, dus ik maakte tagliatelle met tomatensaus en paranokaas, en tomatensalade met mozzarella en olijven. Daarbij een heerlijke Touraine. Morgen weet ik het nog niet, nog boodschappen voor doen. Ik denk aardappels voor de verandering, dan maak ik de ovenschotel van Eelco denk ik

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14309 Gepost op: 17 augustus 2017, 22:00:54 »
Pitabroodjes gevuld met kleine speltburgerballetjes, groente uit de wok (bospeen, bloemkool, sperziebonen, courgette) en peterselieyoghurt. Lekker!

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14310 Gepost op: 17 augustus 2017, 22:36:49 »
Gisteren bietjes met feta, en pasta. Vandaag mie, gewokte komkommer en paprika, tofu en kokos, en mie. Verder gaat mijn geheugen niet terug op dit moment ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14311 Gepost op: 18 augustus 2017, 17:35:44 »
Waren twee dagen in hotel de Echoput bij Apeldoorn, dus niks gekookt. Daar gegeten, was prima voor veggies. Prachtig ontbijt ook.
Gisteren weer thuis: frietjes, salade, aspergekroket (gekocht in Mierlo bij de aspegeboer, alweer anderhalve maand geleden).
Vandaag: een burger gemaakt van resten spaghetti (met wortel en ui), voorts quinoameel, bouillonpoeder, ei, dille, garam masala.
Mijn vrouw maakte saladebolletjes van wortel, van komkommer, van koolrabi. Palmkool die mijn vrouw ook prepareert.
Morgen uit eten bij Fat Angel in Eindhoven. Dochter en schoonzoon nodigen uit.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14312 Gepost op: 18 augustus 2017, 20:49:59 »
Wortelsoep
Tosti's met heel erg veel kaas
Salad bar

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14313 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:06:28 »
Mie met knapperige tofu, wortel, venkel en taugé, gekruid met knoflook, pepertje, vijf-kruiden en sojasaus en bestrooid met grof gestampte pinda's uit de vijzel. Erbij atjar tjampoer, casavechips en loempiasaus.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14314 Gepost op: 20 augustus 2017, 19:10:32 »
Spaghetti met een beetje pittige tomatensaus en AH vega gehaktballetjes. Erbij venkelsalade met citroendressing.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14315 Gepost op: 20 augustus 2017, 20:39:28 »
Mijn ouders, broer en aanhang waren op bezoek. Tussen de middag geluncht met pompoensoep (van een 4.5 kilo wegende pompoen, gekregen van een vriendin uit Berlijn, er is nog veel soep en pompoen over), geitenkaas en geroosterde zonnebloempitjes om over de soep te strooien, Turks brood, kruidenboter en hummus. Vanavond aten we een curry van bloemkool, wortel, courgette en kikkererwten in een kruidige kokossaus. Erbij een simpele pilao van basmatirijst en rode linzen, pappadums en ananas-tomatenchutney.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14316 Gepost op: 21 augustus 2017, 15:28:47 »
Ik heb eens een dagje vrij, dus straks een pizzadeegje maken. Er gaat dan mozzarella, champignons, courgettesliertjes, ui en ananas op  :)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14317 Gepost op: 21 augustus 2017, 17:45:08 »
Gisteren een bloemkool ovenschotel met een sausje met een restje kruidnagelkaas, dat was verrassend lekker. Vanavond makkelijke: een pittige saag van diepvries sinazie, met halloumi, erbij nan brood.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14318 Gepost op: 21 augustus 2017, 19:14:32 »
Jakkie...! Jij doet zeker ook hagelslag op een boterham met pindakaas? Hihi nee dat niet  ;D Ik wist trouwens niet dat zoete vulling meestal met tarwemeel gaat en hartige met boekweit. Ik was helaas niet in Bretagne, maar in Drenthe.... Vandaag verse kaastortelini met tomatenkruidensaus en witte bonen en avocado als rauwkost!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14319 Gepost op: 21 augustus 2017, 19:42:56 »
Mijn ouders, broer en aanhang waren op bezoek. Tussen de middag geluncht met pompoensoep (van een 4.5 kilo wegende pompoen, gekregen van een vriendin uit Berlijn, er is nog veel soep en pompoen over), geitenkaas en geroosterde zonnebloempitjes om over de soep te strooien, Turks brood, kruidenboter en hummus. Vanavond aten we een curry van bloemkool, wortel, courgette en kikkererwten in een kruidige kokossaus. Erbij een simpele pilao van basmatirijst en rode linzen, pappadums en ananas-tomatenchutney.
Vanmiddag op mijn werk geluncht met een restje pompoensoep. Vanavond een restje curry, ik hoefde alleen even een snelle pilao van ui, rijst en rode linzen in elkaar te draaien. Morgen tussen de middag weer pompoensoep  8).