Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hedwig

• 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14260 Gepost op: 05 augustus 2017, 17:35:58 »
Vanochtend om half negen is onze huisraad aangekomen! Rond twaalf uur was alles uitgeladen en daarna zijn we vlijtig gaan opbouwen, opruimen en inrichten. Daarom vanavond een snelle maaltijd: spaghetti aglio, olio e peperoncino, erbij een salade van ijsbergsla, waspeen, venkel, paprika en kidneybonen.

Gelukkig verhuis je meestal maar een paar keer in je leven. Hoe mooi je nieuwe huis ook is, het is altijd een energieslurpend gebeuren.
Goed eten houdt je wel op de been

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14261 Gepost op: 05 augustus 2017, 21:30:25 »
Gisteren met Selly bij Istana in Den Haag gegeten. Lekker en gezellig. We hadden beiden een bord nasi rames compleet.

Ja, dat was lekker en leuk.

Donderdag maakte ik een gerecht van gebakken aardappel, bloemkool, ui en kerstomaat. Erbij appelmoes en Hellman's mayo.
Gisteren had ik gado gado van spitskool, wortel, gele rijst, gebakken tofu, pindasaus en gebakken uitjes erover.
Vandaag een beetje bruine rijst, puylinzen, venkelsalade, hele lekker wilde tomaten, gestoomde ramanas, spitskool en bloemkool, een lepeltje kerrieaardappels en alles overgoten met een koriander/bieslook/citroen/sojadressing. Fruitsalade van frambozen, rode bessen en nectarine toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #14262 Gepost op: 05 augustus 2017, 23:36:28 »
Gelukkig verhuis je meestal maar een paar keer in je leven. Hoe mooi je nieuwe huis ook is, het is altijd een energieslurpend gebeuren.
Goed eten houdt je wel op de been
Inderdaad. Na een voortvarende start liep het vandaag wat minder vlot. Na het grovere werk komen tenslotte de details. Daarom vanavond een stevige lasagne - ging redelijk snel de oven in en tijdens het bakken kon ik verder de keuken inrichten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14263 Gepost op: 06 augustus 2017, 16:47:34 »
Ha allemaal, lang niet op de site geweest, andere besognes, vele doden.
Inmiddels zijn in Nuenens dreven weer eikenboleten te snijden. Daar maakten we gisteren een mooie ragout van. Tomatenrijst erbij, salade, kazen als dessert en vijgen uit de tuin (veel dit jaar aan een boom die spontaan opkwam) overgoten met vermouth.
Vandaag nasi goreng, tempeh, tahu met kacangsaus, boontjes met sambal, acar. Ik kan niet nalaten de Indonesische spelling te gebruiken, ingesleten gewoonte sinds ik die machtig ben.
Eergisteren at ik met een oude Delftse studievriend (studiejaar 1951 en volgende), een maand jonger dan ik. Hij kan nauwelijks meer lopen maar drinkt jenever en whisky als de beste. Aten getwee bij de Chinees, net zoals vroeger in Delft. Daar liepen de twee stokouden in Eindhoven.
Jonge Turken zeiden ons gedag op de markt. Studievriend vroeg of ik ze kende, zo wereldvreemd is hij.
Maar ja, daar is deze draad niet voor, nietwaar Eelco. Goed nieuw huis?
Vanavond wijn bij een andere Delftenaar, buurtgenoot, veel jonger dan ik, met hartklachten. Ik denk wel eens: zou ik nog fit zijn omdat ik geen dieren eet?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14264 Gepost op: 06 augustus 2017, 19:52:53 »
Of Delft is goed voor je! ;)
Wij aten mie, gebakken champignons en tomaat met gember en sojasaus, met gebakken pinda's.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14265 Gepost op: 06 augustus 2017, 22:45:27 »
Maar ja, daar is deze draad niet voor, nietwaar Eelco. Goed nieuw huis?
Vanavond wijn bij een andere Delftenaar, buurtgenoot, veel jonger dan ik, met hartklachten. Ik denk wel eens: zou ik nog fit zijn omdat ik geen dieren eet?
Zeker een goed nieuw huis, met een paradijselijke tuin - ook voor honden. Deze middag hebben we in IKEA Eindhoven doorgebracht, lekker veel geld uitgegeven en meubels gekocht. Vanavond drie restjes pasta (tagliatelle, Spätzle en spaghetti) vermengd met salieboter. Erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi, radijs, waspeen, komkommer en kidneybonen met een balsamicodressing.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14266 Gepost op: 07 augustus 2017, 10:01:28 »
Gisteren een zelfgemaakte plaatpizza die eigenlijk voor 1,5 dag was (avondeten plus lunch) maar op mirakuleuze wijze toch ineens op was.

Rare kookgebeurtenis: Ik heb Old Amsterdam plakken kaas die ik over had van een lunch gesnipperd gebruikt als topping, maar dat spul smelt dus helemaal niet, het lijkt net geen echte kaas. Gelukkig smolten de vintage cheddar en buffelmozzarella perfect.

Vanavond kidneybonensalade met tomaat, rode paprika, rode ui en verse ananas. Dressing van de binnenkant van de tomaten met olijfolie en kruiden, waaronder een beetje gerooktepaprikapoeder. Erbij ciabatta met kruidenolie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14267 Gepost op: 07 augustus 2017, 19:30:25 »
Mijn vriend had pastasalade gemaakt, met o.a tomaat, ijsbergsla, verse geitenkaas en perziken uit blik  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14268 Gepost op: 07 augustus 2017, 22:39:00 »
Een geslaagd Aziatisch wokje van mie, bospeen, broccoli, paprika, taugé en knapperige tofu, gekruid met een scheutje sojasaus en vijfkruidenpoeder (koriander-, venkel-, anijszijd, szechuanpeper, kruidnagel). Bestrooid met grof gemalen pinda. Erbij partjes komkommer met wittewijnazijn en bieslook.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14269 Gepost op: 08 augustus 2017, 08:48:57 »
Zaterdag gegeten bij Gare du Nord in Rotterdam. Erg prima, en een leuke setting daar in de treinwagon. Zondag snel een pasta gemaakt van allerlei restjes. Gisteren nasi. Vandaag gaan we naar mijn neefje. Hij wordt 3 dus eten we pannenkoeken :)

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14270 Gepost op: 08 augustus 2017, 19:02:16 »
Mijn vrouw maakte burgers van nierboontjes, een rest tomatensmeersel, quinoameel, een codegunstig ei, wat kruiden. Erbij een salade van sla, glasmie, pindasaus. Soep van o.a.  Selderieknol. Sober en goed.
Eelco, en bij die Ikea in Einhoven hebben ze ook veggie eten.
Bambie, yes, Delft, maar de jaargenootmaten zijn wel dood op die ene na. Die heeft een geweldige sibbe.
 Karl OK?
En dr. Ellen LL en Machteld?

« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2017, 19:07:35 door niewied »

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14271 Gepost op: 08 augustus 2017, 20:51:41 »
Couscous met tomatengroentensaus, veel kruiden en amandelen.
Alvast een beetje miso-aubergine gemaakt voor lunch morgen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14272 Gepost op: 08 augustus 2017, 22:26:49 »
Een lekkere curry van broccoli, koolrabi, bospeen en kikkererwten in een kruidige kokossaus. Erbij basmatirijst en een pappadum.

Offline Hertje

• *
  • 3
« Reactie #14273 Gepost op: 09 augustus 2017, 14:20:56 »

Een lekkere rauwkostsalade, had ik lang niet meer gehad :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14274 Gepost op: 09 augustus 2017, 22:31:19 »
Tagliatelle met salieboter. Bloemkool en venkel met een dun, smakelijk kaassausje.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14275 Gepost op: 10 augustus 2017, 10:23:33 »
En dr. Ellen LL ?

Ja, ik ben ok, m.a.w. het gaat best goed. Leuk om u weer eens in goede gezondheid te zien.

On topic: gisteren maakte in groene curry met groente en tofu. Vandaag daar onder meer het restje van.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14276 Gepost op: 10 augustus 2017, 14:49:07 »
10-8-2017
Fat
In sommige cultures is vet zijn sjiek, een teken van welstand. Niet onmogelijk dat de hier in Nederland gebruikte term ‘vet’ voor mooi, geweldig er, via straattaal uit is voortgekomen.
Nu is het me opgevallen dat er restaurants bestaan die de naam Fat gebruiken. Fat Pumpkin in Riga, Fat Buddha in veel steden (Londen, Sydney). En nu heeft Eindhoven er een bij: Fat Angel. Krijgt al veel lof. We gaan er 19 augustus eten met een dochter en schoonzoon.
Hier vandaag humus die ik net maakte van een dag geweekte kikkererwten en dan 50 minuten gekookt in drukpan (vroeger heette die papiniaanse pot naar de fysicus Papin) en dan gemengd met gebakken knoflook, ui, paprika, koriander, sojasaus en geroosterd sesamzaad en vervolgens gemalen. We eten er kikkererwten gebakken met ui en venkel bij (een soort brood op brood dus zoals brood met ontbijtkoek erop), salade en mijn vrouw opperde gebakken aardappelen, maar dat lijkt me wellicht te veel. misschien nog wat warme groenten.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14277 Gepost op: 10 augustus 2017, 14:49:48 »
Tagliatelle met salieboter. Bloemkool en venkel met een dun, smakelijk kaassausje.
Wow!

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14278 Gepost op: 10 augustus 2017, 21:57:57 »
Rijst met maiskorrels, satésaus en sojaballetjes.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14279 Gepost op: 10 augustus 2017, 22:52:20 »
Dunne mie met groenten en een restje perziken in blik, met roerbakreepjes. M'n vriend had de mie iets te lang gekookt/niet goed doorgeroerd, dus een beetje een klont mie geworden. Acht het was best te eten  ;)