Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 38 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14160 Gepost op: 07 juli 2017, 22:12:14 »
Gomadofu (ik had dit wel vaak gegeten maar nog nooit zelf gemaakt, het blijkt heel makkelijk en is erg lekker), tempura van bimi, sugar snaps, rode paprika en lente-ui met wasabizout en een tempurasausje en Japanse noedels met kool, ui, knoflook, wortel, zeewiervlokken en zelfgemaakte yakisobasaus
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14161 Gepost op: 08 juli 2017, 00:17:39 »
Gisteren eten bij een vriend, hij had vegan pompoenchilli gemaakt uit Thug's kitchen, met nog een gemengde salade. Na het eten gingen we als toetje een ijsje halen in de binnenstad, nog flinke onsweersbui om ons dak gehad. Gelukkig goede paraplu en regenjas mee.

Vandaag kookte mijn vriend weer, gebakken aardappelschijfjes, quornpepersteak en gemengde groenten.

Morgen maak ik iets indiaans.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14162 Gepost op: 09 juli 2017, 21:23:19 »
Bruine rijst met bimi, sugar snaps, tofu, rammenas, wortel, Japanse pickles, yuzukosho en tofu.
Meloen toe.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14163 Gepost op: 09 juli 2017, 21:25:40 »
Verse pasta van AH, broccoli, tomaat, beetje pesto en wat kaas.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14164 Gepost op: 09 juli 2017, 21:55:28 »
Gisteren bloemkoolcurry met panier-spiesjes uit een nieuw kookboek, met naanbrood. Lekker hoor  :yummie:

Vandaag spicy bean burgers op sesambroodjes, met veel sla, gebakken rode ui, tomaat, sliertjes komkommer. Er waren twee broodjes met een halve burger, en nog een broodje met humus en gebakken zoete aardappel en lente-ui.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14165 Gepost op: 10 juli 2017, 11:28:32 »
Vanavond cruditees met een kruidige griekseyoghurtdip (met echt maar 1 teentje knoflook), erbij een bladerdeeg plaattaart met spinazie en hele dikke bospaddestoelenragout.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14166 Gepost op: 10 juli 2017, 11:47:03 »
Vanavond cruditees met een kruidige griekseyoghurtdip (met echt maar 1 teentje knoflook), erbij een bladerdeeg plaattaart met spinazie en hele dikke bospaddestoelenragout.

ik moest cruditees even googlen. Zo leer ik iedere dag weer wat bij!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14167 Gepost op: 10 juli 2017, 11:47:33 »
Verse pasta met spinazie/gorgonzolasaus en kastanjechampignons.

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #14168 Gepost op: 10 juli 2017, 16:08:37 »

Da's gewoon Frans voor rauwkost  ;D

Gisteren: gemengde salade met Griekse pasta bij Athènes, één van de snackbars op de Kaasmarkt (aka pitastraat) in Brussel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14169 Gepost op: 10 juli 2017, 17:16:03 »
Da's gewoon Frans voor rauwkost  ;D
Maar het klinkt veel lekkerder!  ;)

Rauwkost klinkt als die uitgedroogde voorgesneden snippertjes-in-een-zakje die je bij de Appie koopt. Cruditees klinkt als een mooi opgemaakte schaal met allemaal versgesneden knapperige groentes rondom een handgemaakte dip  :wortel:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14170 Gepost op: 10 juli 2017, 19:43:38 »
Nasi-achtige rijst met ananas, met een vales satéfilet. Eenmaal raden wie er gekookt had  ;)

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14171 Gepost op: 10 juli 2017, 21:59:36 »
Boekweitpannekoeken gevuld met ratatouille en kaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14172 Gepost op: 11 juli 2017, 00:54:25 »
Na gisteren veilig de "omeletsky met champignonsky" als ontbijt te hebben besteld (een collega gaf de tip dat je dan in ieder geval iets vegetarisch krijgt) in het studentenhotel in Bratislava, waar het personeel nauwelijks Engels spreekt, heb ik vanochtend ontbeten met een baguette met kaas - ietsje groter dan ik voor slechts 1.80 euro had verwacht.

De conferentielunch was erg uitgebreid, met ook veel keuze voor vegetariërs. Naast de wortel en doperwten ook een soort ratatouille, gebakken aardappelen, gekookte krieltjes met peterselie, gevulde champignons, aardappelpannenkoekjes met kummel (die bruine plakjes bleken toch niet heel erg smakelijk te zijn), rijst met groente, Griekse salade. Dan ook nog hapjes tijdens de postersessie en de welkomstreceptie. Normale mensen als ik hadden dan ook meer dan genoeg gegeten, de Britten en Ieren hadden toch nog behoefte aan een echte maaltijd.

Na een paar biertjes nu in mijn hotelkamer nog een paar kerstomaatjes gegeten. Een laatste glaasje wijn en morgen de derde dag van de conferentie. Keynote talk om negen uur. Ik heb vervelendere werkweken gehad  :D.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14173 Gepost op: 11 juli 2017, 07:44:22 »
Vanavond ravioli met kaas en walnoten met een champignonsaus :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14174 Gepost op: 11 juli 2017, 11:02:21 »
nasi met tempeh en misschien nog een eitje.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14175 Gepost op: 12 juli 2017, 01:08:48 »
Vanochtend slechts met kerstomaatjes ontbeten en dan naar de conferentie. Het buffet 's middags had voor de vegetariërs vooral groente in petto, een van de burgerbroodjes was vegetarisch, maar we konden niet achterhalen welke. Prima, want een bord vol groente en wat aardappels was meer dan voldoende. Vanavond conferentiediner in een Slowaaks restaurant. Warm was er vooral vl33s, maar ook salade, aardappels, groentesoep en verschillende kazen. Soms is het ook een zegen dat je relatief weinig keus hebt: na twee fikse borden zat ik vol en kwam ook niet in de verleiding meer te eten. Na het eten een korte introductie Slowaakse traditionele dansen en het traditionele zangfestijn (elke bevolkingsgroep zingt iets in de eigen taal). Ik heb een canon Vader Jacob in het Nederlands, Duits, Engels, Frans, Italiaans en Chinees op gang weten te brengen. Erg geslaagd dus. Nu direct het bed in, want morgen om negen uur de keynote waar ik al maanden naar uitkijk  :D.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14176 Gepost op: 13 juli 2017, 07:23:55 »
Zoete aardappel en groenten uit de oven.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14177 Gepost op: 13 juli 2017, 08:35:47 »
Sheperds pie met quorn gehakt :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14178 Gepost op: 13 juli 2017, 08:36:53 »
restant van de nasi met veggie sateh van mora en augurkjes

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14179 Gepost op: 13 juli 2017, 23:27:07 »
Mijn vliegtuig van Bratislava naar Parijs had een goed uur vertraging, waardoor ik de laatste TGV naar Chateauroux heb gemist. Nu zit ik in een hotelkamer in Parijs, met rode wijn, baguette en camembert. Morgen om 8:29 gaat de reis verder.