Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13580 Gepost op: 10 maart 2017, 09:17:09 »
Gaan eten met een couchsurfer uit São Paulo. Hij wou niet dat ik het restaurant voor hem betaalde, dus heb ik maar iets gezocht dat in zijn budget paste: Mr Falafel
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13581 Gepost op: 10 maart 2017, 16:48:43 »
Ik rotzooi maar wat aan op het moment qua maaltijden. Veel weg voor werk, en als ik dan thuis ben dan heb ik behoefte aan comfort food en niet aan culinaire hoogstandjes. Vanavond gaat het comfort food hutspot worden.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13582 Gepost op: 10 maart 2017, 19:23:12 »
Dacht dat ik nog groene currypasta had, maar nee dus. Dan maar een soort Indiase curry. Ook wel lekker.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13583 Gepost op: 10 maart 2017, 21:12:56 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool in moster-venkel-kummelsaus, bedekt met een laagje kaas en nigella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline eno2

• 758
« Reactie #13584 Gepost op: 11 maart 2017, 02:44:58 »
Ik weet het echt niet wat ik gegeten heb vandaag.
Dat was colinabo. Een soort raap. Groeit in een knol boven de grond. Nooit eerder gezien (of gegeten)

Koolrabi.....
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 15:36:38 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13585 Gepost op: 11 maart 2017, 05:19:21 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool in moster-venkel-kummelsaus, bedekt met een laagje kaas en nigella.

Klinkt lekker!

Mijn avondeten was niet erg noemenswaardig, geen inspiratie en moe. Vandaag veggieworld dus vast allerlei lekkers :D
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13586 Gepost op: 11 maart 2017, 20:32:08 »
Ik had met m'n zus en een vriendin met de Women's march meegelopen, en daarna thee met erg lekkere cheesecake bij Concerto gegeten. Daarna thuis rond zeven uur, terwijl mijn vriend al aan het eten koken was. Buisjesspaghetti met broccoli, tomaten en gekruide tofureepjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13587 Gepost op: 11 maart 2017, 20:38:15 »
Pannenkoek gevuld met champignon, kerstomaat, bosui, sjalot, olijven en kaas. Bestrooid met rucola.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13588 Gepost op: 11 maart 2017, 21:57:24 »
Boekweitpannenkoek met spinazie en brie. Misschien beïnvloedt deze draad mijn eetgedrag toch enigszins. ::)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #13589 Gepost op: 11 maart 2017, 22:18:18 »
Boekweitpannenkoek met spinazie en brie. Misschien beïnvloedt deze draad mijn eetgedrag toch enigszins. ::)
;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13590 Gepost op: 12 maart 2017, 20:15:12 »
Gister hadden we eters: soep van zoete aardappel vooraf met epibrood van Gebroeders Niemeijer, luques olijven en erg lekkere kruidenboter met dragon en tuinkers.
Daarna mini-rösti (uit het Vegatopia kookboek met karwijzaad en venkelzaad), wilde, gebakken paddenstoelen, groene asperges en salade van molsla, winterpostelein, radijs en gemarineerde venkel. Toe kaas (tomme de pays, blauwe kaas van Bastiaansen, Godminister cheddar en zachte geitenkaas van Wolverlei). En koffie met een canelé van Gebroeders Niemeijer (die erg lekker zijn).

Vandaag gekookte aardappels, bloemkool en romanesco, salade van witlof, winterpostelein en radijs en Tivall kleine vega-worstjes. Canelé toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13591 Gepost op: 12 maart 2017, 21:56:16 »
Een verjaardagsfeestje bij vrienden. Het werd een Europees-Aziatische fusion. Als voorgerecht was er een saladebuffet. Daarna was er groentesoep. Als hoofdgerecht kreeg ik (als vegetariër) gestoofde witlof met groene currysaus. Daarbij rijst en pasta met paddestoelen. Taart toe.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #13592 Gepost op: 13 maart 2017, 00:14:21 »
Zoet-zure tempé, eitjes in tomatensaus, sambal boontjes, prei met taugé en rijst.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13593 Gepost op: 13 maart 2017, 08:31:50 »
Als hoofdgerecht kreeg ik (als vegetariër) gestoofde witlof met groene currysaus. Daarbij rijst en pasta met paddestoelen.

Brrrr, dit klinkt mij iets te fusion. Was het lekker?

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13594 Gepost op: 13 maart 2017, 08:34:32 »
Gisteren champignonsoep van champignons die al iets te ver waren, de soep was een beetje donker. Goeie scheut witte wijn en veel bieslook erdoor en het smaakte prima!

Vandaag thaise groene curry van zo'n verspakket van AH, met kipstuckjes van Vivera. Ben benieuwd, de indiase curry van het verspakket van AH vind ik best lekker.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #13595 Gepost op: 13 maart 2017, 09:07:27 »
Als hoofdgerecht kreeg ik (als vegetariër) gestoofde witlof met groene currysaus. Daarbij rijst en pasta met paddestoelen.

Brrrr, dit klinkt mij iets te fusion. Was het lekker?

Het was een prima combinatie. Ik ga hier zelf mee aan de slag.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #13596 Gepost op: 13 maart 2017, 11:46:20 »
Gisteren spinazie-feta mini-quiches met een frisse komkommersalade. Vanavond couscous met een ratatouille van tomaat, wortel, paprika, champignons, kikkererwten en courgette.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13597 Gepost op: 13 maart 2017, 15:06:13 »
Goed dit weekend liep wat anders dan gepland. Zaterdag ziek dus niets Veggieworld. Zondag gelukkig wel, maar heel kort.

Ontzettend lekkere vegan pizza en citroencake met glazuur gegeten daar, dat wel :D

Ook de Daiya cheesecakes geprobeerd, dat is inderdaad echt top spul. Maar 8 euro voor een kleine cheesecake is boven mijn budget.

Vanavond Griekse roerbakschotel van courgette, aardappel en feta.

Nothing tastes like compassion feels

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13598 Gepost op: 13 maart 2017, 16:52:43 »
Zaterdag hadden we een oloroso als aperitief, erbij blokjes provolone dolce. Lekker, de droge, kruidige sherry met de zachte, zoete provolone. Daarna pasta met broccoli, tomatensaus en ruimschoots Parmezaanse kaas. Later op de avond nog nootjes.
Zondag aten we een luxe patat van Sergio Herman. Niet goedkoop maar wel heel erg lekker. thuis de rest van de broccoli van zaterdag opgegeten om ook nog wat groenten binnen te krijgen.
Vanavond curry van witte kool, erbij kokoslinzen en rijst.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13599 Gepost op: 13 maart 2017, 18:36:32 »
:) Hebben wij ook wel eens gemaakt.
Vandaag omelet, mie en kool/paprika uit de wok. En de AH had weer diepvriesspinazie. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken